aktuálně: 41 uzavírek, 17 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

´Vlčák´ zpátky na bedně

18. května 2012

Třetí soutěž letošního Mistrovství ČR ve sprintrally zavedla účastníky na horkou valašskou půdu. Nejobsazenější, divácky nejvíce navštěvovaný, po stránce tratí nejnáročnější - to jsou jen některé z přívlastků, kterými se dlouhá léta pyšní oblíbený Rallysprint Kopná.

Na již dvacátém ročníku této akce nechyběla posádka Martin Vlček - Richard Lasevič, která si pro letošek vytkla za cíl co nejlepší výsledek v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou.

Dvojice týmu JRT Říha Group chtěla na Kopné bodově zacelit výpadek z předešlé soutěže seriálu v Lužických horách, kde peugeot skončil mimo trať. Na Kopné však platí snad ještě více než kde jinde, že cesta k úspěchu vede trnitou cestou. Pořadatelé si i letos dali při výběru tratí opravdu záležet, a tak výsledná porce osmi rychlostních zkoušek by byla velmi těžkým oříškem i za sucha, natož při předpovídaných změnách počasí.

V sobotu ráno soutěžící probudilo sluníčko, po očekávaném dešti zatím nebylo ani stopy. Martin s Richardem soutěž zahájili v solidním tempu a v servisu po úvodních třech testech jim patřilo 23. místo absolutně, vyšperkované o druhou pozici mezi „předokolkami“. Z pohody je nevyhodil ani déšť, jenž se na Valašsko snesl těsně před polednem a z následujících dvou sekcí udělal menší pneumatikovou loterii. „Vody jsme se nebáli. Základem byla dobrá volba pneumatik, díky které se nám jelo bez problémů,“ liboval si Martin Vlček.

Výsledky Martinův dobrý pocit z jízdy potvrdily. I po druhé „rundě“ rychlostních zkoušek totiž moravské posádce patřilo druhé místo ve skupině a šestou „erzetu“ dokonce týmový peugeot dokončil v nejrychlejším čase. Jelikož se však rozestup od vedoucího Kořístky v této fázi rally již blížil půl minutě, útok na první pozici nevypadal reálně. Martin s Richardem proto v závěrečné sekci neútočili, dokončili soutěž bez zaváhání a v cíli se radovali z 20. místa celkově, doplněného o druhou pozici mezi „dvoukolkami“. Třešničkou na dortu bylo vítězství ve třídě 6 (pro vozy s objemem motoru do 1600 kubických centimetrů). „Kopná je skvěle organizovaný závod v domácím prostředí, na který se vždy rádi vracíme. Na dosaženém výsledku mají velký podíl mechanici, neboť auto od začátku skvěle fungovalo a v průběhu rally jsme nemuseli řešit žádný problém. Naše poděkování patří i všem reklamním partnerům týmu, jejichž podpory si velmi vážíme,“ řekl v cíli spokojený pilot.

A jak soutěž vypadala z pravé sedačky? „Z mého pohledu nelze Kopné nic vytknout. Jen jsme trochu hledali formální přejímku, ale kdo hledá, najde. Jinak klasicky nádherné tratě, skvělá organizace, auto i tým fungovaly bez problémů, dobrý výsledek - u mne maximální spokojenost. Závodní dušička je v peří a chrochtá blahem,“ usmíval se spolujezdec Richard Lasevič.

Martin Vlček s Richardem Lasevičem si díky vydařenému účinkování na Kopné výrazně polepšili v průběžné tabulce sprintového šampionátu. V kategorii vozů s pohonem jedné nápravy postoupili na třetí příčku, v hodnocení třídy 6 se vrátili na vedoucí post, který jim patřil již po úvodní Rally Vrchovina. Členové posádky i celý tým děkují za podporu všem sponzorům, partnerům i fanouškům a rádi by všechny své příznivce pozvali na následující závod šampionátu v Krkonoších (8. - 9. června), kde pestře zbarvený peugeot rovněž nebude chybět.

Jiří Dokulil

Další články

Důležité doplňky pro dům a zahradu

Domov a zahrada jsou pro mnohé z nás oázou klidu a pohody. Usilujeme o to, aby se tam cítili komfortně a aby nám tam nic nechybělo. Na co obvykle zapomínáme?

zobrazit článek >

Škoda Fabia: Nejmenší, ale ne malá

V Mladé Boleslavi sjíždí z výrobních pásů již čtvrtá generace oblíbené Škody Fabia. Jaká je?

zobrazit článek >

Je vám dodávka málo a náklaďák moc? Řešením se jmenuje Piaggio Porter

Také máte italskou značku Piaggio spojenou zejména s Vespou a podobnými malými motocykly? Tak to byste měli vědět, že vyrábí i užitková vozidla.

zobrazit článek >