Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Tomáš Kostka o své nehodě na Rallysprintu Kopná

14. května 2012

Dramatický souboj Roman Kresta versus Tomáš Kostka o první místo vydržel na Autogames Rallysprint Kopná až do předposlední rychlostní zkoušky. Při druhém průjezdu úsekem Májová havarovala krátce před cílem posádka Tomáš Kostka, Miroslav Houšť na voze Citroën C4 WRC a ze soutěže odstupuje ze druhého místa.

Kostka ztrácel před startem osudného úseku na vedoucího Krestu pouhých 5,3 vteřiny. Naštěstí dvojice Kostka, Houšť vyvázla z nepěkně vyhlížející nehody bez zranění.

Havárie se stala v předposlední zatáčce sedmikilometrového úseku. Jak viděl celou událost samotný sedmadvacetiletý jezdec? „Nejsem si vědom žádné chyby. Ještě na mezičase jsem ztrácel na tomto úseku čtyři vteřiny na Romana. Před závěrečnou sekcí padla volba na bezpečnou jízdu, abychom dojeli zdárně do cíle a posbírali co nejvíce bodů do mistráku. Auto se sklouzlo na bahně v pravé zatáčce velmi neočekávaně. Za celou dobu co s tímto autem jezdím, se nestalo, že bych nebyl schopen uřídit smyk. Auto šlo na pětku čelně do sloupu, ani jsme se nestačili nadechnout a poté letělo dalších padesát metrů do stromu. Zkrátka něco bylo špatně. Zatímco auto je hodně potlučené a téměř na odpis, my jsme společně s Mirkem vyvázli bez šrámu. Mám pouze drobnou oděrku na ruce, jinak nic,“ líčil okamžiky po nehodě Tomáš Kostka. Zlínský jezdec měl na dosah další body za prvenství v rallysprintovém šampionátu, ale v domácím prostředí vyjde naprázdno.

Pro Kostku to byla největší bouračka v rally, kam se uchýlil po přestupu z okruhových závodů. „V rally se jednalo určitě o největší ránu. Na okruzích jsem měl pár bouraček ve větších rychlostech. Například před pár lety jsem šel v italské Monze čelně do zdi s vozem Ferrari 306 Modena a rovněž v DTM jsem zažil velké havárie. Zkrátka i nehody k motoristickému sportu patří,“ uzavřel Tomáš Kostka, jenž na Kopné pokořil Krestu ve dvou erzetách.

Roman Ordelt

Další články

Nejlepší roční období ke koupi auta? Známe odpověď.

Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.

zobrazit článek >

Do kdy platí povinné ručení původního majitele, když kupujete ojetý vůz?

Při koupi nového vozu nemá auto ještě žádné povinné ručení - a vy jej musíte mít sjednáno nejpozději minutu před tím, než s vozem z autosalonu odjedete. Ale jak je to v případě, že kupujete auto ojeté, které zatím ještě má původního majitele? Kdy nejpozději musí nastoupit vaše povinné ručení? Je to celkem snadné, v této situaci totiž platí jediné pravidlo.

zobrazit článek >

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >