aktuálně: 37 uzavírek, 4 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Minaříkovo úspěšné tažení

29. července 2008

Velmi úspěšnou sérii dvou vydařených soutěží má za sebou úřadující sprintový mistr ve skupině A Lubomír Minařík. Valašského pilota po nepříliš úspěšné premiéře s vozem Škoda Fabia Kit Car na Rally Lužické hory čekaly dva moravské podniky, na kterých měl za úkol stáhnout bodové manko na čelo tabulky. Vytyčený cíl se mu podařilo splnit beze zbytku a jak ze svého domácího Rallysprintu Kopná, tak z tišnovské Eurostroj rally přivezl potřebnou porci bodů, která jej katapultovala na první místo průběžného hodnocení šampionátu.

Eurostroj rally Tišnov je zřejmě šťastnou soutěží Luboše Minaříka. Zatím pokaždé se mu na tišnovských tratích dařilo zajíždět rychlé časy a ještě se nestalo, aby z Tišnova odjížděl bez poháru. Tradice zůstala neporušena i v letošním roce, kdy si reprezentant stáje Impromat Motorsport dojel do cíle pro druhé místo ve skupině A, okořeněné o zisk osmé příčky v absolutním pořadí.

„S výkonem i s výsledkem jsme spokojeni. Startovali jsme zde s nejnovější verzí Fabie Kit Car, kterou bylo potřeba z naší strany pořádně otestovat. V polovině soutěže nás trochu zlobilo čidlo řazení, jež způsobovalo vynechávání motoru, a na Černohorské RZ se motor dokonce na chvíli zastavil úplně. Štěstí nakonec stálo při nás a do cíle jsme dojeli, na skvěle jedoucího Honzu Šlehofera jsme ale za dané situace neměli. Tišnovská rally byla letos obzvlášť náročná - nabídla typicky aprílové počasí a člověk prakticky nikdy nevěděl, jaké pneumatiky obout. Vše naštěstí dobře dopadlo a mě velmi těší, že jsme nepřetrhli sérii úspěšných tišnovských startů,“ zhodnotil v krátkosti jihomoravskou soutěž Luba.

Po Tišnově v kalendáři sprintového mistrovství následoval Impromat Rallysprint Kopná, který je pro Lubu s Viktorem již léta zakletým podnikem. Během tří posledních ročníků domácí soutěže je potkalo mnohé - v roce 2005 jim v boji o medaile v hodnocení třídy a skupiny zabránily potíže se servořízením kitové Felicie, o rok později zase pro změnu defekt pneumatiky na nejdelší rychlostní zkoušce. Loni za volantem Fiatu Punto S1600 zaznamenali vynikající pátý čas na úvodní vložce, už na druhém testu je však ve výsledcích srazila prasklá poloosa.

Nebylo tedy divu, že přípravě na letošní ročník obětoval celý tým Impromat skutečně hodně času a úsilí. A jak vnímal předstartovní atmosféru domácí pilot?

„Testování auta jsme kvůli špatnému počasí odložili až na pátek. Při testu jsme jen doladili nastavení a byli připraveni na start. Večer jsme přijali pozvání Vlastíka Brůzla, který doma připravil pro mechaniky a kamarády posezení, ze kterého jsme odjížděli příjemně naladěni na ranní start,“ vzpomíná Luboš.

Úvod vyšel posádce kitové Fabie na jedničku a na náročné RZ Májová zaznamenala dvojice Minařík - Semela čtvrtý čas v absolutním pořadí. Své postavení si domácí reprezentanti udrželi i po následující zkoušce, kde v obklíčení čtyřkolek zajeli sedmý čas absolutně. Propad v celkovém pořadí nastal až na RZ Kopná, na které se před ně propracovali zrychlující Josef Peták a Peter Gavlák. I šesté místo po třech zkouškách však mělo v domácím prostředí příchuť vynikajícího výsledku.

„Z časů a z jízdy máme dobrý pocit a závodění si opravdu užíváme. Snažíme se především si hlídat časy našeho nejbližšího soupeře ve skupině A Antonína Tlusťáka s Citroënem C2 S1600. Odstupy jsou zatím minimální a po první sekci máme na něj k dobru šest sekund,“ zhodnotil první část letošní Kopné Luba Minařík.

Na rychlé Rakové, jež zahajovala druhou sekci, využil kvalit svého citroënu Tlusťák a stáhl náskok největšího rivala o 3,5 sekundy. Minaříkovi se podařilo kontrovat na náročné Májové, ale druhý test, na který v boji s Tlusťákem spoléhal - Podhoran, mu tentokrát ani trochu nevyšel. Skoro pětisekundová ztráta na čtyřech kilometrech měla za následek výrazné přiblížení Antonína Tlusťáka a další zdramatizování situace. Bezchybný však nebyl ani Tlusťák - v retardéru na sedmé zkoušce vyrobil hodiny, čehož pilot z Podkopné Lhoty dokonale využil a zvýšil svůj náskok o šest vteřin. Na posledních dvou testech tedy mohl disponovat vcelku slušným náskokem 8,3 sekundy, který se při obrovské vyrovnanosti obou zdál být za normální situace nesmazatelný.

Do hry ale vstoupila smůla a Luba Minařík do poslední rychlostní zkoušky vstupoval s nefunkčním servořízením. Vyjetý náskok byl za této situace takřka mizivý a málokdo z týmu věřil, že se vedoucí pozici ve skupině A podaří udržet. Luba musel do posledních kilometrů dát opravdu všechno a dařilo se mu neuvěřitelné – i s nefunkčním servořízením měl na mezičase k dobru další dvě vteřiny. Situaci nakonec definitivně vyřešila Tlusťákova „cédvojka“, která se nedaleko cíle zastavila. Lubovi tedy nic nebránilo k tomu, aby na své domácí Kopné po čtyřech letech konečně vystoupil na nejvyšší stupínek.

„Kopná nám letos vyšla podle představ a kromě pěkného výsledku mě moc těší i body, získané do tabulky šampionátu. Díky nim jsme nyní v průběžné klasifikaci skupiny A bodově vyrovnali Honzu Dohnala a před zbývajícími pěti soutěžemi je tak situace v boji o titul naprosto otevřená. Mám také radost, že do mé sbírky devadesáti devíti vyhraných pohárů přibyl stý a zrovna z domácí soutěže. Na závěr bych rád poděkoval stáji Impromat Motorsport za přípravu auta – jmenovitě Vlastimilu Brůzlovi a samozřejmě všem jeho mechanikům. Další poděkování patří samozřejmě sponzorům a fanouškům, jež nás povzbuzovali k co nejlepšímu výsledku. Zapomínat v tomto ohledu nemůžeme ani na naše rodiny, kterým rovněž děkujeme za podporu,“ zakončil hodnocení své domácí soutěže sedmý muž absolutní klasifikace.

Dalším startem posádky Lubomír Minařík – Viktor Semela bude o prvním srpnovém víkendu Cebia Rally Pelhřimov, kde Luba s Viktorem opět změří své síly s kompletní špičkou Mistrovství ČR ve sprintrally.

Jiří Dokulil

Další články

Nejkrásnější lokality vedle českých dálnic

Cestování po českých dálnicích nemusí být jen o rutinní jízdě z bodu A do bodu B. I když se na cestách potýkáme s dopravními zácpami a nekonečnými opravami, okolí českých dálnic skrývá množství nádherných a zajímavých míst, která stojí za to objevit.

zobrazit článek >

Ceny benzinu trápí mladé řidiče - cena ropy Brent je klíčovým faktorem

V poslední době se mladí řidiči stále více potýkají s rostoucími cenami benzinu, které značně zatěžují jejich rozpočet. Tento trend není jen výsledkem inflace nebo vládní politiky, ale především výkyvů na globálním trhu s ropou, konkrétně cenou ropy Brent, která má zásadní vliv na konečnou cenu pohonných hmot.

zobrazit článek >

Tipy pro efektivní stěhování: Jak ušetřit čas a peníze?

Stěhování v dynamických městech na realitním trhu s sebou vždy přináší výzvy. Kromě kolísajících nájmů a cen nemovitostí může být velkou výzvou také městská doprava a logistická omezení. V tomto článku se s vámi podělíme o nejlepší tipy a triky, které vám pomohou efektivně a úsporně se přestěhovat v rámci města.

zobrazit článek >