aktuálně: 354 uzavírek, 14 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Pechovi s Uhlem se letos na Šumavě nedařilo

24. dubna 2012

Posádka EuroOil - invelt teamu Václav Pech jun.- Petr Uhel vstoupili do letošní Rallye Šumava hned na úvodním Činovském okruhu skvělým druhým časem. Po celou první etapu potom sváděli o tuto příčku souboj s R. Krestou, když na první pozici si budoval náskok J.Kopecký z továrního teamu Škody.

„Do páteční první sekce čtyř erzet jsme odjížděli ještě za světla, ale poslední vložka se startovala v době, kdy se už stmívá. Proto jsme si s sebou vezli světelnou rampu, kterou bylo v plánu před touto rychlostkou namontovat. Protože bylo v pátek docela jasno, zdálo se nám, že se stmívalo pomaleji a my s Petrem se rozhodli odstartovat bez přídavných světel, které mají nejen odpor vzduchu, ale berou i další výkon motoru. Když jsme ale najeli na start, k našemu překvapení se setmělo tak rychle, jako když otočíte vypínačem. Musím říct, že některé hlavně rychlé zatáčky jsem jel téměř poslepu. Největší šok jsme tím připravili generálnímu řediteli Inveltu panu Jirovcovi, který nás na trati viděl zhasnuté a myslel si, že se nám porouchala el. instalace jako při Mistrovství světa ze stejným vozem Dani Sordovi, který musel kvůli zhasnutí světel odstoupit,“ popisuje V.Pech. Přes toto zaváhání patřila jedinému Miníkovi ve startovním poli třetí pozice se ztrátou 10s na druhého.

Sobotní etapa se nesla ve stejném duchu jako ta páteční a tempo bylo stále vyhrocené. „Snažili jsme se držet druhého Kresty stále na dosah. Rychlostky byly velice náročné a stát se mohlo cokoliv. Bohužel se stalo nám. Kousek před cílem 12. zkoušky jsem se v pravé vracečce zadními koly dostal až za krajnici, kde se o kámen poškodilo pravé zadní zavěšení kola, přesto se nám s minimální ztrátou podařilo rychlostku dokončit. Za cílem jsme zkoušeli sami s Petrem vše opravit, ale v náboji kola zůstaly ustřižené šroubky a přesto že nic nebylo ohnuté nešlo rameno zpět našroubovat. Pořád si neumím vysvětlit proč se Miník v zatáčce zachoval pro mě tak nečekaně, ale to budeme muset důkladně analyzovat podle našich vnitřních kamer a videí diváků. Teď beru vinu na sebe a strašně mě to mrzí vůči celému teamu, který se pro dobrý výsledek snažil udělat maximum,“ vysvětluje kající se Pech.

„Absolvovali jsme šest podniků a ve všech jsme skončili pódiovým umístěním. Statistika je ale neúprosná a i přesto, že jsem si přál, aby právě Rallye Šumavu jsme úspěšně dokončili, dostihla nás porucha právě tady. Vašek jede s velkým nasazením a je to také o velkém štěstí, aby to technika trvale snesla . Rozhodně mu ale musím poděkovat zvláště za páteční výkon, kdy jsme naše soupeře minimálně znepokojili. Těším se už na další soutěž, kdy v tom hodláme pokračovat,“ okomentoval závod Ing. Jiří Jirovec.

Pro Václava Pecha závodění pokračuje již o dalším víkendu 28.-29.4. kdy se s vozem MINI John Cooper Works S2000 1,6T, utká s helikoptérou Robinson R44 na akci, která nese název Den ve vzduchu. Jedná se o 10. ročník, populárního leteckého dne na letišti Plasy. Podrobnosti závodu na www.denvevzduchu.cz. Všichni jste srdečně zváni

-pr-

Další články

7 nejdůležitějších informací o povinném ručení, které musíte znát

Jestliže vlastníte motorové vozidlo, pak máte rovněž sjednáno autopojištění neboli povinné ručení. Víte o něm ale vše? Možná vás překvapí, co vše ovlivňuje jeho cenu, kdy ho nelze uplatnit nebo jak na pojistce ušetřit.

zobrazit článek >

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >