Letos již potřetí vyrazila posádka Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová vstříc ostrým kilometrům na rychlostních zkouškách. Příbramskou dvojici na Valašce a na Vrchovině trápily nevyhovující brzdy. Na Šumavu ale mechanici provedli nějaké změny, a tak byli všichni zvědavi, jak budou brzdy fungovat na delších rychlostních zkouškách.
Šumavský závod otevřel tradičně Klatovský okruh. Po ujetí tří kol zaznamenala smíšená dvojice Renaultu Clio R3 Maxi nejrychlejší čas mezi dvoukolkami a zároveň i v rámci ROPRO Clio R3 Czech Trophy, když dokázala porazit i letošního suveréna Petra Bryndu. V dalším průběhu etapy se obě příbramské posádky přetahovaly o každou vteřinu, a tak po úvodní etapě nakonec figurovali Josef Peták s Alenou Benešovou na druhém místě se ztrátou necelých šesti vteřin za vedoucí dvojicí Brynda/Palivec.
„S průběhem páteční etapy jsem byl nadmíru spokojený. Dařilo se nám držet krok s Petrem Bryndou. Souboj jsme si s Alenou užívali a to i přes to, že jsme měli především na čtvrté rychlostní zkoušce hned několik menších krizovek. Místy to hodně klouzalo, a tak nebyla nouze o zajímavé okamžiky. Naštěstí jsme vše zvládli a auto dovezli v pořádku do nočního servisu,“ popsal průběh první etapy příbramský jezdec.
V sobotu čekalo na posádky osm zbývajících rychlostních zkoušek. Kdo očekával souboj Brynda x Peták až do cíle soutěže, ten byl asi zklamaný. Posádka žluto-modro bílého Clia totiž nedokázala navázat na páteční výkon, a tak se postupně začala mladší z dvojice posádek výsledkově vzdalovat. O tom svědčí i počet získaných druhých míst. Peták s Benešovou získali ve svůj prospěch celkem osm druhých míst z celkového počtu 8. Přesto zisk čtrnáctého místa absolutně, druhého mezi všemi dvoukolkami a zároveň v rámci ROPRO Clio R3 Czech Trophy je pro smíšenou dvojici jistě úspěchem.
„Bohužel ve druhé etapě jsme již nedokázali navázat na páteční výkon. Od sobotního rána nám Petr se Štěpánem začali ujíždět a ztráta se navyšovala. Vůbec se mi nedařilo, asi jsem se špatně vyspal. Když je vadný mezičlánek mezi volantem a sedačkou, tak je těžké jakkoliv závodit. To nijak nesnižuje výkon Peťana se Štěpíkem, kteří předvedli skvělý výkon a já i s celým týmem bychom jim chtěli k prvenství na Šumavě pogratulovat. Vítězství si zasloužili. Jinak závod jsme si užili a jsme s výsledkem maximálně spokojeni. Druhé místo je pro nás uspokojivé. Naštěstí se nenaplnily předvíkendové předpovědi počasí a v okolí Klatov a Vimperku během závodu nepršelo. Trochu nám sprchlo pouze na poslední páteční RZ, “ zhodnotil druhou etapu a potažmo celou soutěž sebekriticky jezdec Clia.
V úvodu sezóny se Peták potýkal s rychle vadnoucími brzdami u svého Clia. V období mezi závody udělal tým maximum, aby tyto problémy odstranil. Časy naznačovaly, že by mohlo být již vše v pořádku. Jak je tomu tedy ve skutečnosti? „Po Valašce a Vrchovině to byl markantní rozdíl. I na delších rychlostních zkouškách jsme byli s fungováním brzd spokojeni. Zřejmě se nám tedy podařilo tento problém vyřešit a již se těšíme do Českého Krumlova, kde proběhne další závod MMČR v rally a ROPRO Clio R3 Czech Trophy,“ doplnil spokojený jezdec Hroch Rally Teamu.
Rallye Šumava byla v uplynulých letech poznamenána organizačními nedostatky, což bylo patrné již při pohledu do startovní listiny. Malý počet přihlášených posádek, to je jeden z dokládajících faktorů. Letošní Šumava se ale uskutečnila za slunečného počasí, a tak nás zajímalo, jestli svítily sluneční paprsky i nad organizací závodu. „Chválíme organizátory šumavské soutěže. Za poslední léta se jednalo o nejlepší Rallye Šumavu. Z mého pohledu vše fungovalo. Na rozdíl od Valašské rally jsme se tak svezli v klidu a bez jakýchkoliv nervů. Pouze se mi nelíbil díky historikům pozdní noční dojezd, protože nikdo nemyslí na mechaniky, kteří pouze spali dvě a půl hodiny. Co se týká tratí rychlostních zkoušek, tak ty byly také pěkné. Díky katovacím zábranám tak nebylo v těchto místech vytaháno tolik nečistot a podmínky byly pro všechny posádky v obou průjezdech srovnatelné. Zároveň bych chtěl poděkovat našim partnerům a v neposlední řadě mechanikům celého Hroch Rally Teamu, kteří odvedli opět skvělou a bezchybnou práci,“ uzavřel Josef Peták.
Dalším závodem posádky Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták, Alena Benešová a Renault Clio R3 Maxi bude Rally Český Krumlov, která se uskuteční od 25. května do 26. května.
Máte ve svém okolí řidiče z povolání? Jezdíte často na služební cesty a trávíte za volantem podstatnou část dne? Pak jistě víte, že existují různé doplňky, které mohou zpříjemnit cestování a zjednodušit každou dlouhou jízdu.
zobrazit článek >Koupě auta je velká věc, a je jedno, zda jde o pořízení vašeho prvního plechového kamaráda, nebo jen toho stávajícího potřebujete vyměnit za jiného. Vybrat ten pravý automobil není snadné, přece jen vás mnohdy limitují nejen finance, ale také nabídka. Že jste si tady u nás v ČR nevybrali? Poohlédněte se po autu z dovozu.
zobrazit článek >Oblíbenost elektrokoloběžek stoupá. Není divu, představují rychlý, ekologický a pohodlný způsob transportu. Když navíc využíváte městské sdílené koloběžky, nevyjde vás to příliš draho. Znáte ale pravidla upravující jízdu na koloběžce? Víte, kde s ní smíte a nesmíte jezdit? Pojďme se nato podívat.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.