aktuálně: 37 uzavírek, 9 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Rally Vrchovina: Pro Firlu plná novinek

13. dubna 2012

S novým vozem a staronovým ´parťákem´ na sedadle spolujezdce vstoupil do nové rallysprintové sezony orlovský jezdec Lumír Firla. Loni čtvrtý pilot hodnocení skupiny N v Mistrovství ČR ve sprintrally tentokrát své starší mitsubishi sedmé evoluce nechal doma a se zapůjčenou ´Evo devítkou´ naznačil, že může v šampionátu myslet vysoko.

První dilema, před kterým Lumír Firla na prahu letošní sezony stál, byla volba nového spolujezdce. Osvědčený ´mitfára´ Pavel Dresler dostal nabídku, která se neodmítá, a rozšířil řady členů tovární stáje Škoda Motorsport jako spolujezdec Jana Kopeckého. Jeho následný odchod ze severomoravského týmu byl tedy logickým vyústěním situace. „S Pavlem jsem závodil od roku 2008 a dosáhli jsme spolu řady pěkných výsledků. V jeho novém působišti mu celý náš tým přeje hodně úspěchů,“ říká 35letý pilot. „Loni jsem si kromě Pavla vyzkoušel i spolupráci s dalšími dvěma spolujezdci. Naše volba nakonec padla na Michala Večerku, s nímž jsem jel minulý rok na Vysočině. Spolupráce nám tehdy klapala a já věřím, že na tento úspěšný start letos navážeme,“ informoval Lumír před startem první soutěže roku.

Druhým závažným tématem byla volba soutěžní techniky. Lumírův Lancer EVO VII (rok výroby 2002) nikterak nemládne a rok od roku je složitější s ním nabité české špičce stačit. V týmu Firla Autosport proto uzrálo rozhodnutí vydat se cestou pronájmu modernější techniky. Volba padla na Mitsubishi Lancer EVO IX týmu K.I.T. Racing CS, s nímž se moravská posádka o uplynulém víkendu vypravila na první podnik nové sezony - Rally Vrchovina s centrem ve Slavonicích.

Vysoké startovní číslo 25 postavilo Lumíra s Michalem do pozice, kdy mohli na Vrchovině jedině překvapit. Na trati se potvrdilo, že je pořadatelé při sestavování startovní listiny opravdu výrazně podcenili. Bíločervený lancer se totiž od prvních kilometrů pohyboval na rozhraní první a druhé desítky absolutně. O vyrovnanosti soubojů na špici výmluvně hovoří, že po pěti rychlostních zkouškách měli Lumír s Michalem na desetinu sekundy shodný čas s nejbližšími soupeři - posádkou Jaroslav Pešl, Roman Pešek.

Rozuzlení mělo přijít na závěrečných dvou rychlostních testech, na které se z oblohy snesl lehký déšť. Opět se potvrdilo, že klouzavé podmínky jsou pro Lumíra jako dělané. Na kratším předposledním testu zajel nečekaný druhý čas absolutně a na dlouhém závěrečném úseku přidal osmé místo. A konečný výsledek? Nově složená posádka se posunula na osmé místo celkově a na čtvrtou pozici v hodnocení skupiny produkčních vozů. Při prvním startu s novým vozem přinejmenším pozitivní výsledek. „Vzhledem k tomu, že to byla první soutěž s jiným autem, než na které jsem zvyklý, a s jiným spolujezdcem, tak jsem maximálně spokojený. Kvůli vysokému startovnímu číslu jsme měli nevýhodu v obrovském množství vytahaných nečistot, kvůli nimž nám v úvodu soupeři trošku odskočili. Ale nechci se na to vymlouvat. My jsme se chtěli hlavně pěkně povozit a umístit se do desátého místa absolutně, což se nám povedlo. Hezkým bonusem je pro nás druhý čas na předposlední erzetě, který potvrdil naše nasazení v závěru,“ usmíval se v cíli Lumír.

A jaký byl přechod ze starší Evo sedmičky do modernější devítky? „Více asi budu schopný povědět po dalších závodech. Devítka je každopádně klidnější jak na brzdy, tak v zatáčkách, a oproti sedmičce určitě trochu líp odletí ze zatáčky. Už teď je vidět, že s Evo devítkou jsou časy konkurenceschopnější. Budeme se snažit si na auto zvyknout, rádi bychom s ním absolvovali pět až šest sprintů. Jako záloha nám zbývá stará Evo sedmička, která pořád stojí v garáži,“ uzavřel povídání pilot, který nadále úspěšně kombinuje okruhové závodění a rally.

Druhou soutěží letošního Mistrovství ČR ve sprintrally bude o posledním dubnovém víkendu Thermica rally Lužické hory, která se uskuteční v okolí města Hrádek nad Nisou.

Jiří Dokulil

Další články

Jak sjednat pojistku na auto, která bude odpovídat vašim potřebám

Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.

zobrazit článek >

Na co si dát pozor u sjednání povinného ručení při koupi ojetého vozu?

Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.

zobrazit článek >

Elektrický řetězový kladkostroj - nezbytný pomocník v mnoha odvětvích

Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.

zobrazit článek >