aktuálně: 37 uzavírek, 10 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Vojtěch v cíli Rally New Zealand

3. září 2007

V dnešních brzkých ranních hodinách skončil třicátý osmý ročník Rally New Zealand. Na letošní působení u protinožců nebude vzpomínat příliš dobře, český pilot Štěpán Vojtěch.

Závod pro něho byl totiž více méně rozhodnutý už od samého počátku, kdy nabral vyjetím mimo trať značnou ztrátu. V cíli pak byl klasifikovaný na devatenácté pozici v PWRC.

„Musíme si z toho vzít lekci. I když se to na první pohled nemusí zdát, tak jakmile zaprší, tratě jsou hodně zrádné. Jakékoliv sjetí ze stopy znamená ztrátu kontroly nad autem a vyjetí z cesty, odkud není návratu,“ popisuje své dojmy z premériového startu na Zélandu jezdec OMV BIXXOL Rally Teamu CZ.

Závěrečný soutěžní den opět znepříjemňoval podmínky účastníkům Novozélandské rallye všudypřítomný déšť. Průběh nedělních sedmi měřených úseků popisuje po dojetí do cíle Štěpán takto: „Na první erzetě jsme měli lehce problém s brzdami, ale to nebylo nic zásadního. Přebrzdili jsme jen jednu křižovatku, čímž jsme ztratili několik vteřin. Ve druhé rundě, do které jsme nastoupili s přenastaveným autem, se ale projevil správně nefungující trip master. Ten mimo jiné ukazuje množství paliva v nádrži, takže nám pak během závodu úplně neseděly vzdálenosti. V finále jsme se pak nedostali na poslední superspeciálku. Při přejezdu to ve voze zaškubalo a nešlo pokračovat dál,“ líčí Michal Ernst. „Z toho všeho musíme vyvodit důsledky, tak aby zbývající závody už byly naprosto bez problémů,“ doplňuje Štěpán.

Druhá polovina kalendářního roku bude v kalendáři OMV BIXXOL Rally Teamu CZ vyplněna dvěma zbývajícími starty v šampionátu PWRC, a to v polovině listopadu Irskou rallye a Britskou rallye, která následuje hned vzápětí. Posádka se také tradičně představí fanouškům na rakouské Waldviertel Rally, která se jede těsně před zmiňovanými starty na Ostrovech. Mimo uvedených závodů, budou na programu také tři testy.

Dosavadní učinkování ve světovém šampionátu a očekávání před dalšími starty se Štěpán Vojtěch pokusil shrnout. „V Mexiku jsme si relativně věřili, a myslím si, že se nám podařil zajet na úvod slušný výsledek. Vše tedy začalo podle očekávání. V Argentině už to ale bylo trochu horší. Tam je to hodně o zkušenostech, o tom co si může člověk k autu dovolit, tak aby ho v rozumném tempu dovezl do cíle. Potýkali jsme se tam s technickými problémy, které nás neopustily od začátku až do konce. Na Novém Zélandu jsme pak usedli do jiného auta, ale pro změnu to nevyšlo vůbec nám. Profil je zrádnější než se může zdát. Zéland patří k tvrdé zkušenosti. Teď nás čeká v listopadu Irsko, rychlý asfalt. V kombinaci s počasím se tam asi pěkně pokloužem. Mělo by se to odvíjet v nastavení a podmínkách, na kterých jsme nasbírali naše dosvadní rallyeové zkušenosti. A na závěr ještě Wales.“

OMV Rally Team CZ

Další články

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Co byste měli vědět o pneumatikách Bridgestone a proč jsou skvělou volbou?

Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.

zobrazit článek >