aktuálně: 37 uzavírek, 26 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Životní výsledek T&T - poprvé na stupních vítězů

9. července 2008

Rally Bohemia 2008 znamenala pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta dosavadní nejlepší výsledek jejich závodní kariéry. Poprvé zde okusili, jak chutná šampaňské na stupních vítězů mezi třemi celkově nejrychlejšími posádkami a ozdobili svůj vůz bronzovými věnci.

Zajímavostí je také to, že se tak stali první českou posádkou, které se podařilo dovézt do cíle na medailovém umístění vůz kategorie S2000 v Mezinárodním mistrovství ČR v rally.

„Na start jsme se postavili 10 týdnů po Mírově těžkém zranění rukou, u kterého se původní doba léčby odhadovala na 2 roky a s ambicí dojet do cíle nejlépe v Top ten, získat další zkušenosti na asfaltu, a zejména vyzkoušet motor nastavený tentokrát novým dodavatelem,“ shrnuje předstartovní situaci Dan Trunkát.

Na tradičně obtížné Rally Bohemia se posádce výborně dařilo už v loňském roce, když zde ještě s vozem nižší kategorie S1600 obsadili po nejtěsnějším možném souboji páté místo v absolutním pořadí. Letos však nechybělo mnoho, a celá soutěž pro ni mohla skončit už na pátečním shakedownu. „Na shakedownu jsme vůz málem rozbili, když nám to na mokru uteklo a šli jsme do břehu u silnice, ale naštěstí se po něm auto jenom rovně svezlo a neskončili jsme v kotrmelcích,“ popisují jezdci předstartovní příhodu.

„Na prvních pátečních rychlostních zkouškách jsme měli kvůli předchozímu dešti strach z mokra, jelikož se zde nacházejí kluzké asfalty. Pro první sekci jsme pak zvolili možná zbytečně měkkou směs pneumatik, což nebylo ideální z hlediska jejich dřívějšího opotřebení, nicméně na časech se to nějak výrazněji neprojevilo, a po pátku to stačilo na čtvrté místo,“ ohlíží se za prvním dnem pilot. Po kratší páteční etapě tedy dvojice Tarabus - Trunkát figurovala hned za nejrychlejší trojicí ve složení Kresta, Pech, Valoušek, za nimi pak na svoji příležitost čekali Trojan, Odložilík s dalším vozem S2000 a Orsák.

„Sobota začala tak, že jsme se na hned na prvním Sychrově ve vracáku pár set metrů po startu přetočili, následně zhasl motor a nechali jsme tam zhruba deset vteřin. Celkově jsme pak po celou tuto třicetikilometrovou RZ nemohli najít optimální tempo.“ Tato nepovedená RZ znamenala propad z čtvrtého na průběžné sedmé místo, ale dalších jezdeckých chyb už se pak posádka během celého dne vyvarovala a následoval postupný vzestup výsledkovou listinou vzhůru.

O medailovém umístění pak rozhodly dvě poslední třicetikilometrové rychlostní zkoušky: „V posledních rychlostních zkouškách nám nahrály do karet problémy soupeřů, když se zdrželi bratři Odložilíkovi a pro technickou závadu odstoupil skvěle jedoucí Václav Pech. V předposlední RZ se nám podařilo dostat se těsně na třetí místo o šest desetin sekundy před Jardu Orsáka. Rozhodovala tedy poslední RZ, kterou jsme neprojeli v úplně ideálním tempu a mysleli jsme si, že se přes nás dostane jak Orsák, tak Karel Trojan, který jel předposlední zkoušku také hodně rychle. Nakonec se tak nestalo, navíc Jarek Orsák skončil možná i vinou nefunkčního diferenciálu na delší dobu mimo trať, a my jsme se mohli radovat ze třetího místa.“

„Třetí místo by mě před startem ani ve snu nenapadlo a jsem za něj velmi rád. Zároveň jsem si ale vědom, že vlastností vozu stále nevyužívám naplno a mám s ním jezdecké rezervy, které ovšem zatím nedokážu využít,“ připomíná Jaromír Tarabus „Třetí místo je výsledek z říše snů,“ souhlasí Daniel Trunkát.

„Rád bych poděkoval mechanikům a celému týmu za dobře připravený vůz na tak náročný závod a samozřejmě také fandům, kteří nám drželi palce jak u trati, tak doma,“ uzavírá komentář ke svému životnímu úspěchu Jaromír.

Aleš Holakovský

Další články

RC modely aut - skvělá zábava pro chlapečky i chlapy

Pokud si chcete pořídit dálkově řízený model auta, lodě či letadla, pak vás jistě zajímá, jak je vybírat. Nabídka je skutečně pestrá a vybrat si správný model se Vám může zdát složité.

zobrazit článek >

Spolehlivé auto do terénu najdete zde

Pracovníci Dajbych4x4 mají s auty do terénu bezmála 30 leté zkušenosti. Mezi spokojené klienty této firmy patří například armáda, horské služby, hasičské jednotky, off-roadoví závodníci, myslivci, důlní firmy, energetické firmy apod.

zobrazit článek >

Nejkrásnější lokality vedle českých dálnic

Cestování po českých dálnicích nemusí být jen o rutinní jízdě z bodu A do bodu B. I když se na cestách potýkáme s dopravními zácpami a nekonečnými opravami, okolí českých dálnic skrývá množství nádherných a zajímavých míst, která stojí za to objevit.

zobrazit článek >