aktuálně: 355 uzavírek, 11 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Úspěch se neodpouští

7. července 2008

Ani po cíli Rally Bohemia nebyl kolem Fiatu Punto S1600 týmu ROTO Plzeň klid - protestovalo se.

Drtivé vítězství posádky Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart ve skupině A a třídě A6 nenechalo řadu lidí klidných. Během závěrečného servisu na letišti v Hoškovicích mezi poslední rychlostní zkouškou a cílem sledoval dění v týmu bedlivě jeden z technických komisařů; pozoroval, jaké díly mechanici na vítězném voze po soutěži mění. Neměnilo se ale nic, takže posádka odjela v klidu do cíle v Mladé Boleslavi. Tady jí bylo oznámeno, že byl podán protest na vůz, konkrétně na nedovolené úpravy převodovky a automobil je nutné podrobit nové technické kontrole.

Tentokrát se ujala role protestujícího posádka se startovním číslem 56 Miloš Vágner - Michal Večerka. Jezdec Miloš Vágner je současně soutěžícím, který protest oficiálně podal. Dvojice Vágner - Večerka startovala rovněž ve třídě A6 s vozem Citroën C2 R2 vypůjčeným od Antonína Tlusťáka. Urazila kolo na sedmé RZ, první ranní sobotní, po šesti absolvovaných RZ figurovala ve skupině A i třídě A6 na třetím místě se ztrátou 2:05,6 na vedoucího Šlehofera.

Ve vykázané dílně zvedli mechanici ROTA vůz na zvedák a chystali se k demontáži převodovky. V ten okamžik se ozval telefon a přítomný hlavní technický komisař přijal vzkaz od ředitele Rally Bohemia Jana Mochana, že protest nebyl přijat a rozebírání se má zastavit.

Jednoznačně tak rozhodl hlavní sportovní komisař Švéd Jan Sandström s tím, že protest podala posádka, která soutěž nedokončila a tudíž je nepřípustný.

Vedoucí týmu ROTO Plzeň Petr Svoboda přesto navrhl, aby se v kontrole i nadále pokračovalo a byly vyloučeny jakékoliv pochybnosti. To techničtí komisaři odmítli, protože jejich role byla v tu chvíli už u konce. Svoboda se snažil přimět některého technika, aby alespoň neoficiálně spočítal převodovce zuby třeba venku na parkovišti, kde tým převodovku na své náklady rozebere. Ani takový návrh nikdo z techniků nepřijal a pro tým i posádku tím úspěšná Rally Bohemia skončila.

Cestou domů mohli přemýšlet, jaká část vozu bude zpochybněna příště.

Vladimír Dolejš

Další články

7 nejdůležitějších informací o povinném ručení, které musíte znát

Jestliže vlastníte motorové vozidlo, pak máte rovněž sjednáno autopojištění neboli povinné ručení. Víte o něm ale vše? Možná vás překvapí, co vše ovlivňuje jeho cenu, kdy ho nelze uplatnit nebo jak na pojistce ušetřit.

zobrazit článek >

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >