Ani po cíli Rally Bohemia nebyl kolem Fiatu Punto S1600 týmu ROTO Plzeň klid - protestovalo se.
Drtivé vítězství posádky Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart ve skupině A a třídě A6 nenechalo řadu lidí klidných. Během závěrečného servisu na letišti v Hoškovicích mezi poslední rychlostní zkouškou a cílem sledoval dění v týmu bedlivě jeden z technických komisařů; pozoroval, jaké díly mechanici na vítězném voze po soutěži mění. Neměnilo se ale nic, takže posádka odjela v klidu do cíle v Mladé Boleslavi. Tady jí bylo oznámeno, že byl podán protest na vůz, konkrétně na nedovolené úpravy převodovky a automobil je nutné podrobit nové technické kontrole.
Tentokrát se ujala role protestujícího posádka se startovním číslem 56 Miloš Vágner - Michal Večerka. Jezdec Miloš Vágner je současně soutěžícím, který protest oficiálně podal. Dvojice Vágner - Večerka startovala rovněž ve třídě A6 s vozem Citroën C2 R2 vypůjčeným od Antonína Tlusťáka. Urazila kolo na sedmé RZ, první ranní sobotní, po šesti absolvovaných RZ figurovala ve skupině A i třídě A6 na třetím místě se ztrátou 2:05,6 na vedoucího Šlehofera.
Ve vykázané dílně zvedli mechanici ROTA vůz na zvedák a chystali se k demontáži převodovky. V ten okamžik se ozval telefon a přítomný hlavní technický komisař přijal vzkaz od ředitele Rally Bohemia Jana Mochana, že protest nebyl přijat a rozebírání se má zastavit.
Jednoznačně tak rozhodl hlavní sportovní komisař Švéd Jan Sandström s tím, že protest podala posádka, která soutěž nedokončila a tudíž je nepřípustný.
Vedoucí týmu ROTO Plzeň Petr Svoboda přesto navrhl, aby se v kontrole i nadále pokračovalo a byly vyloučeny jakékoliv pochybnosti. To techničtí komisaři odmítli, protože jejich role byla v tu chvíli už u konce. Svoboda se snažil přimět některého technika, aby alespoň neoficiálně spočítal převodovce zuby třeba venku na parkovišti, kde tým převodovku na své náklady rozebere. Ani takový návrh nikdo z techniků nepřijal a pro tým i posádku tím úspěšná Rally Bohemia skončila.
Cestou domů mohli přemýšlet, jaká část vozu bude zpochybněna příště.
Pracovníci Dajbych4x4 mají s auty do terénu bezmála 30 leté zkušenosti. Mezi spokojené klienty této firmy patří například armáda, horské služby, hasičské jednotky, off-roadoví závodníci, myslivci, důlní firmy, energetické firmy apod.
zobrazit článek >Cestování po českých dálnicích nemusí být jen o rutinní jízdě z bodu A do bodu B. I když se na cestách potýkáme s dopravními zácpami a nekonečnými opravami, okolí českých dálnic skrývá množství nádherných a zajímavých míst, která stojí za to objevit.
zobrazit článek >V poslední době se mladí řidiči stále více potýkají s rostoucími cenami benzinu, které značně zatěžují jejich rozpočet. Tento trend není jen výsledkem inflace nebo vládní politiky, ale především výkyvů na globálním trhu s ropou, konkrétně cenou ropy Brent, která má zásadní vliv na konečnou cenu pohonných hmot.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.