aktuálně: 51 uzavírek, 14 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Semerádovi Valašská premiéra vyšla

27. března 2012

Semerád Rally Team se v této sezoně soustředí především na starty v Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky v rally, kde posádka Martin Semerád - Bohuslav Ceplecha s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX bojuje v kategorii produkčních vozů.

Ilustrační foto

Po zisku stříbrné pozice na rakouské Jänner Rally si posádka dělala znovu ambice na pódiové umístění v kategorii produkčních vozů, i když si uvědomovala, že s ostřílenými borci bude mít na Valašské Rally hodně práce.

Do první etapy Bonver Valašské Rally startoval Martin Semerád s velkým respektem. Se specifickým, uskákaným asfaltem má jen malé zkušenosti a po seznamovacích jízdách věděl, že závodit se bude hlavně ve vysokých rychlostech, které pražskému jezdci úplně nevyhovují. „Měl jsem z počátku Valašky trochu problém s rozpisem, kterému jsem úplně nevěřil. Nebyl jsem si jistý, že jsem si jej napsal dobře pro takhle vysoké rychlosti, kterých se v Čechách dosahuje. Nastavení auta pro první etapu jsem navíc zvolil tvrdší než by bylo třeba, a museli jsme jej na druhý den změnit. To se výrazně projevilo a já měl z auta už daleko lepší pocit,“ vysvětluje Martin Semerád změnu nastavení podvozku svého Mitsubishi Lancer EVO IX před druhou etapou Valašské Rally.

V ní se posádce Semerád - Ceplecha dařilo už výrazně lépe, dvakrát dokonce zajela šestý čas absolutně a celkově si držela osmou příčku a bronz ve skupině 3. V jednu chvíli dokonce měla na dosah druhé místo v kategorii produkčních vozů. „Celkově jsem s výsledkem na Valašsku spokojený. Věděl jsem před soutěží, že místní tuhle soutěž dokonale znají, a ostřílení mazáci dobře ví, jak je tahle soutěž náročná, a kde se dá jet opravdu rychle. Druhý den už jsem se v autě cítil o mnoho lépe a snažil jsem se bojovat co to šlo s rozumnou mírou rizika. O druhé místo v kategorii produkčních vozů mě připravila vlastní chyba na rychlostní zkoušce u přehrady Bystřička, kde jsem probrzdil jedno z odbočení. Shodou okolností se jednalo o stejné místo, kde havaroval v roce 2007 s Mitsubishi můj táta. Já jsem raději na jistotu poslal auto ven, když jsem viděl, že jsme do zatáčky příliš rychlí. Celý závod jsem se hodně učil a těším se, že na další rally už budeme konkurenceschopnější vůči soupeřům v kategorii produkčních aut. Bohužel během Valašské Rally vážně havaroval náš kamarád a můj loňský spolujezdec Michal Ernst, který teď leží v nemocnici. Chtěl bych ´Myšákovi´ touto cestou říct, že mu celý tým držíme palce a přejeme brzké uzdravení a návrat na sedadlo spolujezdce,“ dodává Martin Semerád k Valašské Rally, kde celkově obsadil osmou příčku a získal bronz v kategorii produkčních vozů. Celkově mu v tabulce průběžného pořadí šampionátu patří druhé místo v kategorii produkčních vozů.

Dalším závodem posádky Semerád - Ceplecha bude rallysprint Vrchovina, kde odstartují opět s osvědčeným, týmovým Mitsubishi Lancer EVO IX. Program Martina Semeráda na nadcházející dny je hodně nabitý. Na počátku týdne totiž odlétal do Itálie na testování nového vozu Lotus Exige R-GT, který by měl zhruba v polovině roku představit v České republice.

-pr-

Další články

Jak na cestování s jízdním kolem v autě i ve vlaku?

Sedíte celé dny v kanceláři a se rozhodli jste se pojmout letošní dovolenou trošku aktivněji?

zobrazit článek >

Jak si snadno a levně vyšperkovat interiér auta?

Stejně, jako se dá interiér auta upravit dražšími položkami, jako jsou nové potahy sedadel, se nabízí i několik cenově přijatelnějších variant, které však taktéž vykouzlí vkusnější vnitřek auta, v němž bude doslova radost cestovat, jak na to?

zobrazit článek >

Které značky a modely aut jsou v Česku nejprodávanější?

Není tajemstvím, že Češi milují škodovky. Auta značky s českými kořeny jsou doslova na každém rohu. Které další automobilky a modely mají na našem trhu zastání? Podívejte se na žebříček deseti nejprodávanějších automobilových značek a vozů v České republice.

zobrazit článek >