Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Kresta se vrací tam, kde začal svou kariéru

20. června 2008

Šestá soutěž mezinárodního šampionátu, Horácká rally, má pro Romana Krestu výjimečné kouzlo. Právě v Třebíči totiž před čtrnácti lety odstartoval svou kariéru. Od té doby, kdy mimo jiné získal osmé místo v mistrovství světa 2005, na Vysočině nezávodil. Svůj návrat proto bere v podstatě jako premiéru. Stejně jako v předchozích bitvách nastoupí pilot Mogul Racing Teamu s Mitsubishi Lancer Evo IX, který připravují technici Charouz Racing Systemu.

Šestá z devíti soutěží velkého mistrovství odstartuje v pátek 20. června v 17.15. Posádky budou přejíždět rampu na Karlově náměstí v Třebíči. Tamtéž rally v sobotu skončí. První z vozů by měl projet metou v 16.01. Roman Kresta s Petrem Grossem vstupující do Horácké rally jako vedoucí posádka průběžného pořadí MMČR. Na svém kontě mají tři vítězství a jedno stříbro, přičemž startovali ve čtyřech z pěti podniků.

Roman Kresta přijel k seznamovacím jízdám v Třebíčí a okolí téměř rovnou z Turecka, kde o uplynulém víkendu v rámci MS doprovázel Martina Prokopa. Nejspíš kvůli přecházení z horka do klimatizovaných prostor téměř přišel o hlas. Ačkoli se mu špatně mluví, jinak je zdravotně v pořádku. Očekává, že stejně jako v minulých soutěžích, i na Horácku se fanoušci mohou těšit na jeho souboj s Václavem Pechem a dalšími soupeři.

Roman Kresta: „Doufám, že než začne Horácká rally, budu už normálně mluvit. O víkendu v Turecku jsem totiž téměř přišel o hlas. Nebolí mě v krku, nejsem marod, jen hlas je hodně slabý. Ale pojďme k Třebíči. Tato soutěž je pro mě poněkud speciální především proto, že právě ona byla mou první rally v životě. Bylo to v roce 1994. Od té doby jsem v ní ovšem nezávodil, takže o víkendu půjde v podstatě o premiéru. Už si vůbec nepamatuji, jaké byly tehdejší rychlostní zkoušky nebo jak se pak změnily. I tentokrát čekám velkou bitvu s Vaškem Pechem a ostatními soupeři. Trochu mě mrzí, že v pátek se pojedou dvě zkoušky třikrát. Dvě trati na den, to je pro velký mistrák opravdu málo. Také nevím, proč letos všechny soutěže vždy v pátek končí hluboko v noci. Vždyť to jen odradí diváky, kteří toho ve tmě opravdu moc nevidí. Pokud by byly noční jízdy v jedné, dvou soutěžích za rok, proč ne. Ale v každé rally? To už je pak z toho klišé a ne zážitek. Přál bych si déšť. Naše Mitsubishi Lancer Evo IX je totiž na vodě vynikající. Za další dva týdny se jede Bohemia, čeká nás tedy perné období, které může zásadně ovlivnit podobu MMČR.“

-pr-

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >