aktuálně: 37 uzavírek, 33 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Prokop s Hrůzou připraveni na vstup do ´ledového ringu´

9. února 2012

Lékařům se přece jen podařilo postavit na nohy Martina Prokopa, kterého jen pár dnů před odletem do Skandinávie skolila těžká viróza a tak se Czech Ford National Team mohl vydat v čele s vyčerpaným pilotem vstříc druhému dějství Mistrovství světa v rally.

Zákeřná virová infekce ale se členy týmu zdaleka neskončila. Jeho manažer Quirin Müller opustil Švédsko již v neděli se čtyřicetistupňovými horečkami. V úterý se změnil z hotelového v nemocniční pokoj šéfinženýra týmu Ivana Matouška...

„Je to naprosto nezvyklá situace. Budeme v závodě se Zdeňkem tak trochu sirotci. Já sám jsem ještě dost zesláblý. Přece jen jsem díky horečkám a nemožnosti přijímat stravu ztratil zhruba 5 kilo během pár dnů. Ne že by to nebylo zapotřebí, jen ten způsob byl kapánek brutální,“ říkal český pilot po nedělním testu. Na tom se tým snažil nalézt optimální nastavení a posádka nejlepší techniku jízdy s jejich Fordem Fiesta RS WRC na ledovém povrchu.

„Chtělo by to ještě trošku více kilometrů. Původně jsme plánovali i testovací start na jednodenní Finnskog rally, kde bychom získali i určité porovnání s konkurencí, ale Martinova nemoc nám jej znemožnila. Začít trošku opatrněji, ale můžeme být rádi, že jsme vůbec tady. Ještě pár dnů navíc v horečkách a mohli jsme snažení konkurentů sledovat nanejvýš na internetu,“ dodává spolujezdec Zdeněk Hrůza.

Nemocí decimovaný tým nečeká lehký úkol - 360 kilometrů rychlostních zkoušek na území Norska a Švédska. Zatímco páteční testy jsou lemovány typickými sněhovými bariérami, sobotní a nedělní tratě jsou záludné menší sněhovou pokrývkou. „To, co je v pátek relativně bezpečná sněhová bariéra, to může být v dalších dnech balvan, o který auto málem “rozpůlíte„. Problém je v tom, že je to vše stejně bílé,“ líčí úskalí tratě český pilot.

Rally zahájí ve čtvrtek kvalifikační RZ, která určí startovní pořadí do vlastního závodu a dá první nápovědu o šancích české dvojice. „Kromě časů na rychlostních zkouškách budeme bedlivě sledovat i zdravotní stav našich mechaniků. Jestli ta virová bestie totiž skolí i je, tak to bude jako v rallyovém pravěku. Dorazíme do servisu a sami se v tom budeme nějak intuitivně vrtat. A to bude teprve malér!,“ směje se při neobvyklé představě Martin Prokop.

-pr-

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >