aktuálně: 46 uzavírek, 26 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Prokop s Hrůzou připraveni na vstup do ´ledového ringu´

9. února 2012

Lékařům se přece jen podařilo postavit na nohy Martina Prokopa, kterého jen pár dnů před odletem do Skandinávie skolila těžká viróza a tak se Czech Ford National Team mohl vydat v čele s vyčerpaným pilotem vstříc druhému dějství Mistrovství světa v rally.

Zákeřná virová infekce ale se členy týmu zdaleka neskončila. Jeho manažer Quirin Müller opustil Švédsko již v neděli se čtyřicetistupňovými horečkami. V úterý se změnil z hotelového v nemocniční pokoj šéfinženýra týmu Ivana Matouška...

„Je to naprosto nezvyklá situace. Budeme v závodě se Zdeňkem tak trochu sirotci. Já sám jsem ještě dost zesláblý. Přece jen jsem díky horečkám a nemožnosti přijímat stravu ztratil zhruba 5 kilo během pár dnů. Ne že by to nebylo zapotřebí, jen ten způsob byl kapánek brutální,“ říkal český pilot po nedělním testu. Na tom se tým snažil nalézt optimální nastavení a posádka nejlepší techniku jízdy s jejich Fordem Fiesta RS WRC na ledovém povrchu.

„Chtělo by to ještě trošku více kilometrů. Původně jsme plánovali i testovací start na jednodenní Finnskog rally, kde bychom získali i určité porovnání s konkurencí, ale Martinova nemoc nám jej znemožnila. Začít trošku opatrněji, ale můžeme být rádi, že jsme vůbec tady. Ještě pár dnů navíc v horečkách a mohli jsme snažení konkurentů sledovat nanejvýš na internetu,“ dodává spolujezdec Zdeněk Hrůza.

Nemocí decimovaný tým nečeká lehký úkol - 360 kilometrů rychlostních zkoušek na území Norska a Švédska. Zatímco páteční testy jsou lemovány typickými sněhovými bariérami, sobotní a nedělní tratě jsou záludné menší sněhovou pokrývkou. „To, co je v pátek relativně bezpečná sněhová bariéra, to může být v dalších dnech balvan, o který auto málem “rozpůlíte„. Problém je v tom, že je to vše stejně bílé,“ líčí úskalí tratě český pilot.

Rally zahájí ve čtvrtek kvalifikační RZ, která určí startovní pořadí do vlastního závodu a dá první nápovědu o šancích české dvojice. „Kromě časů na rychlostních zkouškách budeme bedlivě sledovat i zdravotní stav našich mechaniků. Jestli ta virová bestie totiž skolí i je, tak to bude jako v rallyovém pravěku. Dorazíme do servisu a sami se v tom budeme nějak intuitivně vrtat. A to bude teprve malér!,“ směje se při neobvyklé představě Martin Prokop.

-pr-

Další články

Jak vybrat odnímatelné tažné zařízení?

Odnímatelné tažné zařízení je řešením, které je snadno dostupné a praktické. Pokusíme se vás o tom přesvědčit. Pokud vám záleží na troše pohodlí a praktičnosti, přečtěte si náš článek.

zobrazit článek >

Daňové služby Eurowag nabízejí řešení bez stresu

Setkali jste se někdy s někým, kdo rád podává daňové přiznání? Pokud ano, pravděpodobně má skvělého účetního. Většina lidí se však děsí toho, že budou muset třídit hory účtenek a faktur, seznamovat se s řadou složitých a archaických zákonů a věčně čekat na vrácení peněz.

zobrazit článek >

Závod na střechách: Vývoj a vzestup střešních nosičů pro outdoorové vybavení

Střešní nosiče jsou neocenitelným pomocníkem pro nejednoho řidiče. Umožňují přepravu lyží, jízdních kol, surfovacích prken, člunů a dalšího vybavení. Tato praktická zařízení prošla dlouhým vývojem, během nějž došlo k zásadním změnám a inovacím.

zobrazit článek >