Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Roman Kresta v Hustopečích skončil těsně druhý

2. června 2008

Tři vteřiny a dvě desetiny, to je rozdíl v cíli dvoudenní Rally Hustopeče mezi vítězným Václavem Pechem a druhým Romanem Krestou. Diváci viděli největší drama sezony, které vygradovalo v posledních dvou rychlostních zkouškách.

Kresta z Mogul Racing Teamu stahoval svého soupeře po desetinách sekundy, ale vítězství nakonec pro sebe a spolujezdce Petra Grosse nezískal. Po výhrách ve třech předchozích rally zůstává v čele MMČR s náskokem 26 bodů na Pecha. Oba řídili Mitsubishi Lancer Evo IX z dílen Charouz Racing Systemu.

Souboj Kresty s Pechem nabral nejvyšší obrátky dnes po obědě, když pro poruchu svého Peugeotu S2000 musel odstoupit vedoucí jezdec soutěže Jan Kopecký. Do cíle zbývaly už jen dvě rychlostní zkoušky, posledních pětadvacet ostrých kilometrů. Mitsubishi na špici pole v tu chvíli dělilo 7,9 vteřiny. Fanoušci byli ve varu.

Byl to souboj muže proti muži. Rozhodnout nakonec měla poslední rychlostka. Oba jeli naplno, oba chtěli vyhrát. Kresta test vyhrává o 2,6 vteřiny, nicméně vítězství v soutěži, letos druhé, patří Pechovi. Hrdinové hustopečské řeže tak jsou zatím jedinými piloty v letošním MMČR 2008, kteří poznali slast vítěze. Skóre je 3 ku 2 pro Krestu.

Roman Kresta: „Když to zjednoduším, myslím, že rozhodla jedna moje chyba. V první zkoušce soutěže jsem byl na chvíli mimo trať a ztratil deset, patnáct vteřin. Po zbytek úvodní etapy jsem už nechtěl zbytečně riskovat. Dnes ráno jsem se pokusil o útok, ale ten mi bohužel nevyšel. Ve zbytku dne jsem zkoušel stahovat ztrátu, ale šlo to jen ztěžka. Jakmile skončil Honza Kopecký a my s Vencou Pechem rázem bojovali o výhru, přišly na řadu poslední dvě zkoušky. To byl určitě vrchol soutěže, fanoušci měli o zábavu postaráno.

Jel jsem v nich rychle, ale ne za hranou. Věděl jsem, že Vaška za normálních okolností sotva předjedu, nicméně stačí jedna, dvě drobná zaváhání a třeba tři vteřiny jsou pryč. Venca ty chyby neudělal a já stáhl, co šlo. Bohužel to nestačilo. Klobouk dolů před Vencou. Samozřejmě, že bych bral radši výhru, nicméně druhé místo nás drží v čele šampionátu a to není vůbec špatná pozice pro další souboje.“

Antonín Charouz, manažer jezdce: „Musím přiznat, že ve chvíli, kdy odpadl Jan Kopecký, jsem trošku dostal strach, aby Roman s Vencou ve vzájemném souboji takzvaně nedali ránu. Oba používají naši techniku, zkrátka měl jsem obavy. Nakonec ovšem oběma musím pogratulovat k velké bitvě, Vaškovi k vítězství, Romanovi ke stříbru. Myslím, že diváci se museli bezvadně bavit.“

-pr-

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >