aktuálně: 199 uzavírek, 0 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Krkonošskou rally zahájí atraktivní předjezdci

29. května 2008

Zatímco ředitelství soutěže registruje další přihlášky ke druhému ročníku Krkonošské rally s centrem v Trutnově, není nezajímavé zmínit se pár slovy o předjezdcích, kteří patří mezi skutečné legendy českého rallysportu.

Čerstvý šedesátník Josef Srnský startoval jak za tým Škoda, tak i za Barum tým. První úspěchy kariéry přišly s vozy Škoda, zejména pak s typy Škoda 1000 MBG a Škoda 110 RC a Škoda 120 S. Měl však tu čest řídit i předchůdce vozu Škoda 130 RS -Škodu 200 RS. Získal celkem tři tutuly Mistra ČSSR ve spolupráci se spolujezdcem Jiřím Syrovátkou, a to v letech 1971, 1972 a 1973. V sezóně 1976 byl se Škodou 120 S třetí v A2 1300. Získal rovněž několik absolutních prvenství v automobilových rally. Jeho jméno je zapsáno například mezi vítězi Rallye Jičín 70, R. Písek 70 nebo PAL Tábor 1972. Mezi nejcennější výsledky kariéry patří 2. místo absolutně při Rallye Vltava 1972, kde byl rychlejší pouze Vladimír Hubáček. V Barum týmu přešel na značku VAZ a ze sedadla spolujezdce ho navigovali Havránek a Týce. Srnský však jezdil i závody do vrchu a na okruzích.

Jindřich Štolfa - 'naskočil' do rally poměrně pozdě, ale již předtím se věnoval motocyklovým soutěžím. První rally jel v roce 1985 ve Vamberku s Novotným,v roce 1986 vítězové SKP-B ve třídě Škoda 120 LS, poté usedl do vozu Zdeněk Hawel, s nímž závodil až do roku 1991. Je několikanásobným Mistrem ČR, první titul vybojoval v roce 1991 právě s Hawlem ve třídě A 1300 ( Škoda Favorit ), když mimo jiné vyhráli absolutně Rally Gemer Dobšiná. Další tituly přišly v roce 1993 ( Havlíček ) a s Miroslavem Fantou v letech 1994 a 1995 s vozem Škoda Felicia KC. Štolfa odjel i několik soutěží MS, nejvíce se mu dařilo při Rallye Catalunya v roce 1994, kdy dojel s Fantou 9. absolutně a třetí ve třídě. Na sedadle spolujezdce se vedle Štolfy vystřídali mimo jiné i T. Singer, M. Cvrčková, V. Tichý, P. Mourková.

Po škodovkách přišly na řadu i zahraniční značky Citroen, Peugeot, Nissan a Fiat. Tituly získal v kategorii F2 i v letech 2001 a 2002. Jindřich Štolfa zaznamenal řadu vynikajících umístění v absolutním pořadí jednotlivých domácích i zahraničních soutěží. Vedle již zmíněného absolutního vítězství dokončil na předních pozicích například tyto soutěže: 2. Rally Šumava 91, 6. Rally Bohemia, 3. Rally Příbram 91, 3. Rally Tatry 92, 7. Barum rally 93, 3. Rally Ina Delta 95, 10. Rally Piancavallo 96, 2. Rally Bohemia, 9. Rajd Polski 96, 4. Rally Croatia 96, 6. Rajd Polski 97, 4. Rally Bohemia 98, 5. Barum Rally 98, 4. Rally Šumava 99, 5. Rally Ina Croatia 2000, 2. Rally Paramo 2000, 5. Rally Pohemia 2000, 6. Rally Šumava 2001, 2. Rally Šumava 2002, 8. Barum rally 2004.

Pavel Vydra

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >