aktuálně: 37 uzavírek, 26 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Loeb pošesté vyhrál Monte!

25. ledna 2012

80. Rally Monte Carlo má staronové vítěze - pošesté v historii se při návratu tohoto klasického podniku do mistrovství světa radovali osminásobní světoví šampioni Sébastien Loeb a Daniel Elena. Kromě bodového zisku za prvenství si připsali i tři prémiové body za vítězství v Power Stage.

Ilustrační foto

Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen, druhá posádka Citroën Racing, celkově čtvrtí, brali dva body navíc za svůj výkon ve finálové části programu. Tento výsledek znamená, že Citroën Total WRT se ujal vedení v Poháru konstruktérů mistrovství světa.

Po čtyřech dlouhých soutěžních dnech byl finálový program Rallye Monte - Carlo v neděli bezpochyby nejkratší vůbec, jaký kdy historie mistrovství světa pamatuje. 5,16 km osmnácté rychlostní zkoušky, Power Stage, mezi Ste Agnés a Col de la Madone, zabralo nejrychlejším jezdcům kolem tři a půl minuty. V cíli byli Sébastien Loeb a Daniel Elena potěšení, když viděli, že právě oni zaznamenali nejrychlejší čas a rozšířili své bodové konto o tři dodatečné body pro mistrovství světa pilotů.

„Nakonec jsem se rozhodl jet naplno, protože právě tyto tři body mohou na konci rozhodovat o tom, kdo vyhraje titul mistra světa,“ vysvětlil Sébastien Loeb. „Nehledě na body, jsem šťastný, že jsem tady vyhrál. Opravdu moc to pro mě znamená. Měl jsem tady podél trati hodně fanoušků a já chtěl vyhrát i pro ně. I když jsem měl náskok mnoha sekund, nebylo to rozhodně snadné vítězství. Museli jsme se vypořádat se všemi druhy podmínek a moje vedení bylo velkou měrou dílem lepší volby pneumatik, což bylo hlavně díky dobré práci technického týmu Citroën Racing a našich partnerů u Michelinu. Poprvé za dlouhou dobu ve WRC jsme byli schopni si vybrat z pěti druhů pneumatik pokaždé ty správné. Citroën DS3 WRC šlapal jako ve snu. Cítil jsem se skvěle hned od startu a chytil jsem dobrý rytmus. Je to zajisté ten nejlepší start do sezony.“

Druzí na Power Stage, Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen, zakončili svou první rally v barvách Citroën Total World Rally Team na čtvrtém místě celkově. „Nebylo to nejlehčí na první start s novým autem, ale jsem s výsledkem spokojený,“ uvedl Fin. „Dva dny jsme měli sníh, což bylo hodně obtížné. Na asfaltu jsem se cítil lépe a také jsem zajel nějaké nejrychlejší časy. Nechtěl jsem se příliš znervózňovat, musel jsem se vyvarovat chyb a zaměřit se na to, abych dojel do cíle a zabodoval. To bylo přesně to, co jsme udělali. Už se nemohu dočkat, až pojedeme nyní ve Švédsku, těším se na tu soutěž.“

První start v nové roli čekal na Rally Monte Carlo také Yvese Mattona, který vede tým. Pochválil výkon celého kolektivu: „Je důležité začít sezonu v pozitivním duchu a vítězstvím v tak legendární soutěži, jakou je Monte Carlo. Jedním z klíčových faktorů pro úspěch byla volba pneumatik. Naši inženýři odvedli velký kus práce při analýzách před začátkem soutěže. Dokázali odhadnout snad všechny možné varianty průběhu, což nám pomohlo právě pro správnou volbu pneumatik. Sébastien byl impozantní ve svém závodním managementu. Byl velice trpělivý, když to šlo, zvolnil, aby potom jel naplno, pokud podmínky dovolily. Mikko odvedl to, co jsme chtěli: dojet do cíle na dobré pozici. Postupoval krůček po krůčku, ale jeho tři nejrychlejší časy ukázaly, že i on se s autem sžil. Stihl to v krátkém čase a dokázal, jaký je profesionál.“

„Je to skvělý výsledek. Byl jsem doslova vtažen do týmu. Je to velké uspokojení, když vidíte, jak všichni v týmu pracují uvolněně. Také jsem rád, že jsem viděl, jak se Mikko a Jarmo dobře začlenili do Citroën Racing. Červená armáda je zase tady!“ pochválil tým Fréderic Banzet, generální ředitel Citroënu.

-pr-

Další články

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Co byste měli vědět o pneumatikách Bridgestone a proč jsou skvělou volbou?

Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.

zobrazit článek >