aktuálně: 46 uzavírek, 18 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Prokop: "Musím se s tím vnitřně poprat"

20. ledna 2012

Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou s vozem Ford Fiesta RS WRC jsou zdárně v cíli druhého dne Rallye Monte Carlo 2012. V polovině soutěže jim patří dvanáctá příčka absolutní klasifikace.

Dvojice Czech Ford National Teamu pokračovala na tratích severozápadně od Valence nadále s větší mírou jistoty, s cílem vyhnout se zásadním komplikacím. Každý kilometr je pro Martina Prokopa cennou zkušeností, s novým vozem se sžívá i spolujezdec Zdeněk Hrůza. Jejich výsledky se v dopolední sekci pohybovaly na přelomu první patnáctky, odpoledne zajeli dva dvanácté časy.

„Dnešní podmínky pro nás paradoxně nebyly až tak příznivé. Včera byla ztráta na soupeře menší než dnes. Tři testy druhé etapy byly extrémně rychlé. Dopoledne se navíc neustále měnily podmínky. Proto byly první průjezdy trápením. Hodně to klouzalo, od špionů jsme měli mnoho poznámek na zrádná místa. Bylo potřeba si stále dávat pozor,“ popsal Martin Prokop.

„Odpoledne jsme zrychlili, zkusil jsem držet rychlejší tempo, ale k lepším časům nám chybí plynulost. Méně brzdit do některých zatáček, ale na to si zatím nevěřím. Časy odpovídají naší jízdě. Ale celkově nejsou zklamáním. I když se s průběhem vnitřně peru. Ale jen díky kilometrům poznávám fiestu více a více. Určitě by nebylo žádným problémem auto někde rozvěsit. Tak ale nechci dopadnout...“

Za panujících podmínek byla druhá etapa velmi rychlá, což potvrdil i pilot Czech Ford National Teamu: „Popravdě jsem se na ni moc netěšil už po seznamovacích jízdách. Ale zvládli jsme ji bez problémů, s každým kilometrem je lepší i spolupráce se Zdeňkem. Dnes měl mezi zatáčkami více času, čímž se lépe sžíval s fiestou. Spolupráce se vyvíjí směrem, jak jsem si představoval.“

Česká posádka odjela všechny vložky dne na měkkém slicku. „Po včerejší negativní zkušenosti se super měkkou volbou jsme ji možná ráno mohli zkusit. Loeb ji obul a jel hodně rychle. S naší volbou jsem ale byl spokojen, jen jsem v úvodu dopoledních průjezdů musel chvíli čekat, až se guma zahřála,“ naznačil jihlavský jezdec.

Podle obou členů posádky klasické Monte začne zase zítra a vyvrcholí kultovními vložkami nad Monakem. Cílem Martina a Zdeňka je, aby na Col de Turini a Luceramu nechyběli. „Čekají nás ještě dva plnohodnotné dny. Přeji si dojet až dolů, kde jsou vložky více technické. Chci tomu přizpůsobit i zítřejší přejezdovou etapu. Vložky třetího dne mají své záludnosti, podle informací bude zítra zase více sněhu a ledu. Dojet do Monte nebude nic jednoduchého,“ přiznává Martin Prokop.

-pr-

Další články

Jak vybrat odnímatelné tažné zařízení?

Odnímatelné tažné zařízení je řešením, které je snadno dostupné a praktické. Pokusíme se vás o tom přesvědčit. Pokud vám záleží na troše pohodlí a praktičnosti, přečtěte si náš článek.

zobrazit článek >

Daňové služby Eurowag nabízejí řešení bez stresu

Setkali jste se někdy s někým, kdo rád podává daňové přiznání? Pokud ano, pravděpodobně má skvělého účetního. Většina lidí se však děsí toho, že budou muset třídit hory účtenek a faktur, seznamovat se s řadou složitých a archaických zákonů a věčně čekat na vrácení peněz.

zobrazit článek >

Závod na střechách: Vývoj a vzestup střešních nosičů pro outdoorové vybavení

Střešní nosiče jsou neocenitelným pomocníkem pro nejednoho řidiče. Umožňují přepravu lyží, jízdních kol, surfovacích prken, člunů a dalšího vybavení. Tato praktická zařízení prošla dlouhým vývojem, během nějž došlo k zásadním změnám a inovacím.

zobrazit článek >