Zákruta.cz  >  

Petr Hozák letos poprvé a hned na 'bedně'

23. května 2008

Až na Thermica Rally Lužické Hory, tedy teprve v druhém podniku letošního devítidílného Mio GPS Mistrovství České republiky ve sprintrally, se představil úřadující šampión skupiny N Petr Hozák. Po jeho boku se však neposadil ani jeden tradiční spolujezdec Láďa Hršel nebo Roman Niemetz, ale ex-Valouškův mitfára Vít Houšt, který má na svém kontě mimo jiné i několik startů v mistrovství světa. Sportovním náčiním pak již tradičně byl vůz Mitsubishi Lancer EVO IX. „Čeká nás velmi krátká, ale krásná, soutěž. Mám velkou radost zejména ze šotoliny, která je zde zastoupena z deseti procent celkového povrchu tratě,“ těšil se na letošní premiérový start Petr Hozák.

Po velkých změnách v týmu prošlo ozdravovací kůrou i Mitsubishi Lancer Evo IX, které se mimo jiné obléklo i do nových válečných barev. „Nový design se nám všem moc líbí a doufám, že se líbí i fanouškům :-) Má ale jedinou chybu, a sice žádného generálního partnera,“ poznamenal Petr Hozák. Ani to však nezabránilo tomu, aby dvojice Hozák - Houšť odstartovala do první rychlostní zkoušky, kterou dokončila na sedmém místě. „Hrůza, hrůza, hrůza! Dělal jsem jednu chybu za druhou, divím se, že jsme jenom sedmí a ne třicátí. Ta dlouhá pauza je zřejmě velmi znát, ruce fungují, ale ta hlava a srdce,“ řekl jezdec po RZ1.

V podobném duchu pak pokračoval i zbytek celé první sekce. „Zdá se, že hodně chyb dělali i ostatní a také jen díky tomu jsme se nepropadali pořadím níže,“ prozradil s úsměvem, ale vážně, jezdec. Přesto, že byl ze svého výkonu velmi smutný a rozpačitý, podařilo se mu zajet na RZ2 druhý čas v absolutním pořadí, což posádku posunulo o jednu příčku výše. Časové rozestupy však nebyly velké, a tak se čekalo, zda se dvojice Hozák - Houšť posune ještě výše. Ve třetí rychlostní zkoušce se oranžovo-bílý lancer EVO IX prezentoval čtvrtým nejrychlejším časem, a tak po polovině soutěže figuroval na skvělé čtvrté pozici v absolutním pořadí.

Dlouho absentující jezdec se však pomalu dostával do tempa, a tak cíl pro poslední tři testy byl jasný - potrápit a čekat na chybu před ním jedoucího Karla Trněného se Škodou Octavia WRC, a nejen jeho. Příliš vzdálen rozhodně nebyl ani Josef Semerád, se kterým letos ve sprintech startuje Roman Niemetz, tedy spolujezdec, na kterého jsme byli zvyklí právě u Petra Hozáka. Necelých dvacet vteřin pak v tuto chvíli chybělo na skvěle jedoucího Jana Sýkoru, který průběžnému pořadí vévodil. Zároveň se však musel dravě jedoucí jezdec ohlížet za sebe, protože v patách mu byl mocně dotahující úřadující vicemistr mezinárodního mistrovství ČR Karel Trojan. V následujících dvou vložkách se Petru Hozákovi výše dostat nepodařilo, ale naopak jej stáhl právě Karel Trojan, a to až na 2,4s. Bylo tedy otázkou, který z jezdců v poslední rychlostní zkoušce soutěže udrží nervy na uzdě a zároveň pojede rychleji než jeho sok. Petr Hozák však ze svého tempa neslevil a tím, kdo chyboval byl nakonec Karel Trojan. Ten byl v rychlém náletu do obce Kunratice až příliš rychlý a v pravém odbočení musel couvat.

Soutěžní posádka Petr Hozák - Vít Houšť si tedy nakonec v Thermica Rally Lužické Hory dojela pro skvělé třetí místo a potvrdila tak příslušnost k absolutní české špičce. „Po dlouhé pauze a velkých změnách v týmu jsme se konečně postavili na start. Víc jak půl roku jsem nezávodil a to se přeci jen trochu projevilo. Udělali jsme několik hrubých chyb a tisíce malých. Nebýt jich, mohli jsme na tom být úplně jinak, ale na to se samozřejmě v rally ani v jiných sportech nehraje. S výsledkem jsem celkově spokojen, ale sám se sebou moc ne. Pokud se postavíme na start nadcházející rally, doufám, že se již plnohodnotně popereme s našimi kamarády Josefem Semerádem s Romanem Niemetzem a třeba i s Josefem Petákem, Danem Běhálkem, Karlem Trojanem, s Honzou Sýkorou a dalšími.“

„Protože konkurence je letos ve sprintech velká, obhajoba titulu tak bude určitě těžší než jeho zisk v loňském roce. Myslím si, že jestli to takhle bude pokračovat dál, je v každém sprintu reálné tipovat z deseti jmen absolutního vítěze. Pro nás je to sice o to těžší, ale pro diváky rally jako takové jenom dobře,“ naznačil své plány Petr Hozák.

Adam Blahouš

Další články

Vyplatí se sezónní pojištění na motorku?

Vyplatí se sezónní pojištění na motorku?

Může být přece nefér platit roční poplatek za stroj, který minimálně půl roku stojí v garáži. Podobně přemýšleli i v českých pojišťovnách, které nabízejí pojištění motocyklu jen na sezónu. Zní to výhodně, ale realita je bohužel komplikovanější. 

celý článek >
Jedete na hory? Vybavte se střešním nosičem lyží!

Jedete na hory? Vybavte se střešním nosičem lyží!

Chystáte se letošní zimu strávit na lyžařských sjezdovkách? Pokud na lyže vyrážíte s rodinou nebo v partě kamarádů, přepravu sportovního vybavení vám usnadní střešní nosič. Jak ho vybrat?

Nejen létem s autochladničkou

Nejen létem s autochladničkou

Autochladnička nebo chladící box pomohou udržet potraviny v chladnu a tím je uchrání před letním horkem. Tyto výrobky se liší nejen ceně a objemu, ale i v době, po kterou je možné potraviny skladovat. Na www.cenovyradar.cz se dozvíte více.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.