aktuálně: 37 uzavírek, 9 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Ford chce v Monte Carlu stanout na stupních vítězů

17. ledna 2012

Méně než sedmdesát dní po ukončení loňského ročníku mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích se kolotoč světového šampionátu roztáčí nanovo. Po tříleté absenci se do kalendáře vrací klasická Rallye Monte Carlo.

Ilustrační foto

Vedle vozů továrního týmu Ford, který se představí v nové podobě, figuruje na startovní listině rovněž sedm privátně nasazených speciálů Ford Fiesta RS WRC. V jednom z nich bude sedět česká posádka Martin Prokop - Zdeněk Hrůza z týmu Czech Ford National Team.

Nové zbarvení vozů továrního týmu Ford jako by chtělo symbolizovat změny v jezdecké sestavě. Finskou dvojici Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila pro letošní sezonu doplní bývalý mistr světa Petter Solberg se spolujezdcem Chrisem Pattersonem.

Rallye Monte Carlo se koná 17. až 22. ledna a organizačně se zcela vymyká běžnému formátu moderních soutěží světového šampionátu. Na posádky čeká během pěti dní více než 433 'ostrých' kilometrů. Jedná se tedy o nejdelší soutěž v MS od keňské rallye Safari z roku 2002.

Soutěž bude zahájena ve městě Valence (jihozápadně od Grenoblu) a postupně zamíří k jihu, do Monaka. Převažujícím povrchem je asfalt a silnice nejsou extrémně technicky náročné. Rallye Monte Carlo však platí za jednu z nejtěžších soutěží světa kvůli nepředvídatelnému počasí. Suchý asfalt se rychle střídá s ledem, sněhem a tekoucí vodou, to vše mnohdy v rámci jediné rychlostní zkoušky. O výsledku proto může rozhodnout volba pneumatik.

Šestadvacetiletý Latvala startoval v Monte Carlu již čtyřikrát a doufá, že letos bude těžit z jistoty, již nabyl na asfaltu ve druhé polovině loňského ročníku MS. „Myslím, že jsem na asfaltu konkurenceschopnější než dříve,“ říká. „Máme všechny předpoklady pro úspěšný rok – silný tým, skvělé auto a dva dobré jezdce. Musíme to vše dát dohromady, a pokud to dokážeme po celou sezónu, můžeme bojovat o mistrovský titul mezi jezdci i týmy. U Fordu jezdím už několik let, ale věřím, že letos máme největší šanci vyhrát.“

Solberg je v horách nad Azurovým pobřežím téměř jako doma, na Monte startoval již osmkrát. Po příchodu k Fordu stihl sedmatřicetiletý Nor s Fiestou RS WRC pouze dva dny testování, ale nemyslí si, že by kvůli tomu byl v nevýhodě. „Můj první test byl v náročných podmínkách a rychle jsem získal dobrý pocit,“ řekl. „Jel jsem tam (na Rallye Monte Carlo) už loni, kdy to nebyla součást mistrovství světa, znám tedy všechny rychlostní zkoušky kromě dvou nových.“

Český jezdec Martin Prokop a jeho Czech Ford National Team absolvují v Monte Carlu svoji premiéru v nejvyšší úrovni světové rallye, když loňský start na Britské rally znamenal spíše generální zkoušku. Prokop změnil pro sezónu 2012 nejen kategorii a vůz (z Fiesty S2000 přesedlal na Fiestu RS WRC), ale také spolujezdce. Na křivolakých silničkách jihovýchodní Francie ho bude poprvé navigovat Zdeněk Hrůza.

Ford

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >