aktuálně: 37 uzavírek, 5 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Loeb v roli favorita, nová etapa pro Hirvonena

17. ledna 2012

Po tříleté odmlce přichází dlouho očekávaný návrat Rallye Monte Carlo do FIA World Rally Championship. Na startu nebudou chybět ani pětinásobní vítězové z Knížectví, Sébastien Loeb a Daniel Elena z Citroën Total World Rally Teamu, kteří vítají opětovné zařazení nejslavnější rally do programu mistrovství světa.

Ilustrační foto

Před zahájením sezony 2012 odvedli sedminásobní mistři světa v Poháru konstruktérů spoustu práce na přípravě vozů Citroën DS3 WRC pro jejich druhý soutěžní rok. Vítězové Rally Monte Carlo z roku 2010, Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen, právě zde odstartují svou novou etapu kariéry se značkou Citroën.

Necelé dva měsíce od skončení loňské sezony se seriál WRC dostává na jih Francie. Začíná ve Valence (Drôme) ve středu 18. ledna a skončí v Monaku v neděli 22. ledna. Mezitím zavede posádky do regionů Ardéche, Haute-Loire, Vercors a Alpes - Maritimes.

Na 430 kilometrech v 18 měřených sekcích čekají v itineráři největší monumenty, jako jsou například Le Moulinon, Burzet, Saint-Bonnet-le-Froid, Saint-Jean-en-Royans a Col du Turini. Nabízí opravdovou výzvu pro piloty, nervozitu a zamotané hlavy inženýrů a samozřejmě potěšení pro diváky, v tom je Rally Monte Carlo stále klasická. Pro zdejší pětinásobné vítěze Sébastiena Loeba a Daniela Elenu představuje tato soutěž vzrušující možnost závodění na jedné z jejich oblíbených soutěží. Mistři ve zvládání variabilní tratě a podmínek na ní, francouzsko- monacká posádka, zahajuje soutěž v roli favorita.

„Jsou to už tři roky, kdy jsme naposledy startovali na této soutěži,“ vzpomíná Sébastien Loeb. „Nepochybuji o tom, že se zase dostanu do tempa, protože od konce loňské sezony jsme se tak docela nezastavili. Ale na téhle rally si nemůžete být nikdy čímkoli jistí.“

Co obvykle může v Monte Carlu rozhodovat, je volba správných pneumatik. „My budeme mít poměrně širokou možnost volby - máme k dispozici pět druhů pneumatik - tři sliky, jedny na sníh a jedny s hroty. I když nebudou panovat zrovna zimní podmínky, máme z čeho vybírat i mezi sliky, z třech typů podle složení směsi. I to může hrát roli ve velikosti odstupů,“ sumarizuje Loeb.

Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen stojí před svým premiérovým vystoupením v barvách Citroënu na voze DS3 WRC číslo 2. Finský řidič je známý svými dobrými vstupy do sezony. Vyhrál ve Švédsku v zahajovacích rally roku 2010 a 2011 a vyhrál i Monte Carlo v roce 2010 v Super 2000.

„I když jsem rád bojoval ve Švédsku, je podle mě mnohem logičtější, že sezona začíná právě tady,“ potvrdil nový pilot Citroën Total World Rally Teamu. „Přesto je Rally Monte Carlo soutěží, kde si nikdo není jist, ani já ne. Těším se ale na zahajovací partie, ve kterých se jezdí na hladkých pneumatikách po ledových plotnách. Ale to je jen část toho, co je na této rally zvláštní. Můj cíl je jasný - přežít víkend, resp. dojet do cíle bez nehody a získat tolik bodů do mistrovství světa, kolik bude možné.“

„Naše cíle pro sezonu jsou sice jednoduché, přesto těžké: udržet naše dva tituly. Rallye Monte Carlo je perfektním místem ke startu sezony. Jsem hrdý na to, že šéfuji aktuálně nejlepšímu týmu v mistrovství světa,“ uvedl Yves Matton, který byl jmenován šéfem Citroën Racing Teamu teprve 5. ledna. „S deseti vítězstvími z třinácti podniků nastavil Citroën DS3 WRC laťku hodně vysoko. V Sébastienovi a Mikkovi máme dva piloty s jedinečnými jezdeckými styly, kteří jsou schopní se doplňovat a také vítězit. Věřím, že je v našich silách sezonu dobře zahájit.“

Dvě otázky pro Mikko Hirvonena

Co jste prožil od chvíle, kdy jste se stal členem týmu Citroën?

„Byl jsem velice potěšen přivítáním, které pro mě připravili. Přišel jsem do týmu, který je plný lidí zapálených pro to, co dělají. Byl jsem obzvlášť ohromený striktností pracovních metod a péčí o každičký detail. I když tým je převážně francouzsky mluvící, problémy v komunikaci nemám. Cítím se tu jako doma. Strávil jsem hodně času s mnoha členy týmu při testováních, technických schůzkách apod.“

Tým byl stavěn s tím, že Sébastien Loeb je v něm jedničkou. Nevadí vám to?

„Ne, spíš vidím v práci po boku Sébastiena příležitost a velikou výhodu pro mou další kariéru. Není to o tom být číslem jedna nebo dvě. Všichni vstupujeme do sezony s nulou na kontě a nové regule pro sezonu 2012 dělají závodění ještě férovější, jak pro nás jako týmové kolegy, tak i pro soupeře. Je docela přirozené, že tým očekává více od Sébastiena, vždyť je v něm už deset let a za tu dobu byl osmkrát mistrem světa! To mi trochu odlehčí od tlaku, takže budu mít více času na to, abych se úplně sžil s autem, kolektivem a poznal, jak vše funguje. V každém případě jsem vždy schopný hledat to pozitivní za každé situace s cílem dalšího zlepšování.“

Dvě otázky pro Sébastiena Loeba

Byli jste zklamaní, když Monte Carlo zmizelo z kalendáře mistrovství světa. Teď musíte být určitě rád, že je zpátky?

„Pro mě to je jasné: Rally Monte Carlo musí být v mistrovství světa. Je to nejslavnější rally na světě. Mistrovství světa nemůže bez ní být! Je to také rally, na které se mi dařilo. Tratě jsou vždy takové, aby se na nich dobře pilotovalo. Pokaždé vládne bezvadná atmosféra kolem rychlostních zkoušek. A také nesmíme zapomenout na to, že to je Danielova domácí rally. Jsem si jistý, že je pro něj lepší, když bude v DS3 WRC sedět vpravo, než za volantem jako loni.“

Začnete novou sezonu s dvěma novými týmovými kolegy. Jak daleko jsou vaše pracovní vztahy s Mikko Hirvonenem?

„Až dosud jsem znal Mikko Hirvonena jako soupeře, teď je hezké pracovat s ním na jedné straně. Daří se nám dobře a myslím, že máme jeden před druhým hodně respektu. Budeme muset trochu změnit naše pracovní zvyklosti a také komunikaci v angličtině, ale myslím, že to bude celkem pozitivní. Zatím máme podobné pocity z auta, alespoň tak to bylo i s mými předchozími týmovými kolegy. Mikko má hodně zkušeností a přešel k týmu s velmi rychlým autem. Jsem si jistý, že k nám přinese hodně nápadů a pomůže nám k dalšímu zlepšování.“

-pr-

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >