Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Orsák vyhrál v Rakousku třídu 3

13. ledna 2012

Nově sestavená posádka Jaroslav Orsák - David Šmeidler zahájila sezonu vítězstvím třídy produkčních vozů na rakouské Jänner Rallye. Ačkoliv valašský jezdec sváděl vedle náročných zimních podmínek souboj se silným nachlazením, dokázal navázat na svůj loňský úspěch. V rámci MMČR obsadila posádka skvělé čtvrté místo za trojicí favoritů se speciály S2000.

Ilustrační foto

Pro letošní sezonu si tým Orsák Motorsport vytkl jasný cíl. S osvědčeným Mitsubishi Lancer Evo 9 skupiny N hodlá vybojovat titul ve třídě 3 vypsané pro produkční vozy. Se záměrem získat co nejvyšší počet mistrovských bodů přijela posádka Orsák – Šmeidler do rakouského Freistadtu. Zatímco přesně načasovaný příchod sněhové nadílky Jaroslav Orsák uvítal, jeho ambice silně poznamenal zdravotní handicap. Jezdec startoval s horečkou a nemoc se v průběhu páteční etapy postupně zhoršovala. Výsledkem ztráty koncentrace bylo několik drobných jezdeckých chyb zejména na úvodní vložce.

Ve druhé sekci se situace stabilizovala, posádka se probojovala na třetí příčku ve třídě 3 a ve výsledkové listině postupovala vpřed směrem k první desítce celkového pořadí. Na 22kilometrové RZ 8 Schönau - St. Leonhard „Jarin“ poskočil do vedení kategorie produkčních voů a zabydlel se na 8. místě absolutního pořadí. Nic na tom nezměnil ani výlet mimo trať na závěrečném měřeném úseku první etapy. „Sklouzli jsme ze srázu a lancer zůstal ležet na boku. Naštěstí přiběhlo několik diváků a rychle nás postavili zpět na kola. Patří jim náš velký dík, protože jsme ztratili jen půl minuty,“ popsal krizový moment sedmadvacetiletý jezdec.

Okamžitě po dojezdu do cíle spěchal Orsák do postele, aby se v rámci možností „vyléčil“. Po výletu mimo trať měl pouhé 2 sekundy náskoku před Martinem Semerádem. Bylo jasné, že pražský mladík, který má bohaté zkušenosti ze startů v soutěžích MS, se v sobotu pokusí zaútočit na Orsákovu vedoucí příčku. Jaroslav Orsák musel od prvních ranních kilometrů nasadit maximální tempo, aby pozici lídra udržel. Na úvodní vložce druhé etapy zajel skvělý sedmý čas v absolutním pořadí a podařilo se mu zvýšit odstup na Semeráda na 6 sekund. Po první sekci už svůj náskok téměř zdvojnásobil. Vzájemný souboj definitivně rozhodly až soupeřovy problémy s převodovkou.

Orsákovi se podařilo nejen ubránit první příčku ve třídě produkčních vozů, ale i osmou pozici v celkovém pořadí soutěže. „V Rakousku jsme startovali už popáté. Soutěž pro mě byla tentokrát mimořádně náročná nejen díky své délce a proměnlivým podmínkám. Díky aktuálním informacím od diváků a našich fanoušků jsme pokaždé obuli ty nejvhodnější pneumatiky. Jsme rádi, že jsme navzdory mým zdravotním problémům dojeli do cíle a navíc získali maximální počet bodů v rámci třídy 3,“ neskrýval v cíli radost Orsák.

Vedle účasti v kompletním seriálu MMČR, kde posádka Orsák - Šmeidler pomýšlí na titul ve třídě produkčních vozů, počítá tým Orsák Motorsport i se starty v zahraničí. Přesné plány jsou však zatím předmětem jednání.

Zdeněk Weiser

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >