Zákruta.cz  >  

Ministr dopravy otevřel další úsek D 1

12. července 2011

Ministr dopravy Pavel Dobeš krátce po poledni slavnostně otevřel zatím poslední zprovozněný úsek dálnice D1. Jedná se o téměř 7 km dlouhou část mezi Hulínem a Říkovicemi na hranicích Zlínského a Olomouckého kraje. Délka dálnice se tak prodlužuje na 346 km.

Nově otevíraný segment je součástí stavby Kroměříž-východ - Říkovice, jejíž první část byla uvedena do provozu 3. prosince 2010 a napojila tak krajské město Zlín na dálniční síť. Dokončení této etapy mezi křižovatkou Hulín a obcí Říkovice bylo znemožněno mimořádně nepříznivými povětrnostními podmínkami s vydatnými dešťovými srážkami. To se projevilo zvýšením hladiny podzemní vody v celé oblasti stavby a tím i potřebou mimořádných sanačních opatření. Z důvodu dodržení požadovaných kvalitativních parametrů stavby se investor stavby, ŘSD, rozhodl vyčkat na dostatečnou konsolidaci násypů a posunul dokončení napojení D1 na I/55 u Říkovic na léto 2011.

Ministr dopravy Pavel Dobeš k této události podotýká: „Věřím, že nový úsek naplní všechny efekty, které obvykle od dálnic očekáváme, zrychlením cesty pro řidiče počínaje, a zklidněním provozu na souběžných komunikacích konče. O tom, že každý kousek dálnice znamená samozřejmě i významné přínosy pro daný region, se zde jistě nemusíme přesvědčovat.“

Dotčené úseky dálnice jsou ve výstavbě od roku 2008. Stavby jsou navrženy ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti, v rámci Operačního programu Doprava. O nenávratný příspěvek Evropské unie je požádáno v rámci Priority 2 v oblasti podpory „Výstavba a modernizace dálniční a silniční sítě TEN-T“.

Touto fází výstavby začíná fungovat tzv. „Moravská křižovatka“ u Hulína, která nyní obslouží směry D1 na Brno a Prahu, D1 na Ostravu a Polsko, R55 na Zlín a Břeclav a po dokončení směru R49 i na Zlín a Slovensko.

Informace o stavbě:

Název: D1 Kroměříž východ - Říkovice, stavba 0135

Cena stavby: 4 739 668 319 Kč

Délka: 11 300 m D1 + 2 800 m R55

Datum zahájení: 04/2008

Datum zprovoznění: 12/2010, resp. 07/2011

-ric- ; -mvdr-

Další články

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

celý článek >
Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.