aktuálně: 41 uzavírek, 22 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Orsák vyhrál průpravu na Monte

14. prosince 2010

Sněhovou tečku za letošní sezonou udělal druhý ročník Mikulášské rally ve Slušovicích. Stejně jako o týden dříve na Pražském rallysprintu se rozlučkové akce zúčastnil i Svatý Petr, který přispěl notnou dávkou sněhové nadílky. S náročnými podmínkami se nejlépe vypořádal Jaroslav Orsák se svým produkčním Lancerem Evo 9, který dominoval na klasické vložce Kopná a ve finále porazil okruhového šampiona Tomáše Kostku se speciálem Škoda Fabia S2000 o 12 sekund.

Ještě v sobotu ráno to vypadalo, že se krátká soutěž odbude na mokré trati, kterou jen místy zpestří led a bláto. Celé dopoledne před startem však hustě sněžilo a oba měřené úseky pokryla vrstva čerstvého sněhu. Posádky tentokrát mohly použít speciální pneumatiky s hroty alespoň na okruhové zkoušce v dostihovém areálu, na klasické zkoušce Kopná si musely vystačit se zimním obutím. Posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík odstartovala do úvodní zkoušky s číslem 6 jako pátá v pořadí za úřadujícím mistrem Valouškem, sprintovým šampionem Krestou, Odložilíkem s atraktivním Citroënem XsaraWRC a domácím Tlusťákem.

Do elitní společnosti patřily ještě další tři Fabie S2000 Kostky, Béreše a Grzyba nebo Octavia WRC Silvestra Mikulaštíka. Při přímých soubojích s Krestou a Tlusťákem ztratil populární „Jarin“ několik drahocenných vteřin a musel se spokojit se sedmým časem. Po přezutí na zimní gumy však na obtížně průjezdné zkoušce Kopná exceloval nejrychlejším časem. Druhého v pořadí Pavla Valouška porazil s mitsubishi skupiny N téměř o 5 sekund a pozoruhodný výkon ho katapultoval do čela.

Odpoledne konečně přestalo sněžit a podmínky se stabilizovaly. Druhý průjezd dostihovky se nejlépe podařil hostujícímu Tomáši Kostkovi, který využil bohaté okruhové zkušenosti i možnosti speciálu Škoda Fabia S2000 a převzal štafetu lídra soutěže. Šestadvacetiletý Orsák se nenechal zahanbit a zaznamenal třetí čas. Před krátkou finálovou vložkou vedl o pouhé 3 desetiny sekundy Kostka před Orsákem, do strhujícího souboje o vítězství se zapojil ještě mladý Martin Bujáček. Při opakovaném průjezdu Kopné vrátil „Valda“ Orsákovi porážku, ale ze soupeřů o první místo nedokázal tempu posádky Orsák - Vajík nikdo sekundovat. Lví podíl na vítězství mají i všichni týmoví mechanici, kteří celý podvozek mitsubishi přestavěli na podmínky zimní rally a během soutěže po každé vložce měnili kola.

Pro valašského jezdce to bylo nejen skvělé rozloučení s nepříliš povedeným rokem 2010, ale také příprava na novou sezonu. Tu zahájí Jaroslav Orsák stejně jako letos na věhlasné Rallye Monte Carlo. Startovat tentokrát bude se zbrusu novým Citroënem DS3 R3T specifikace 2011, který připravuje renomovaná francouzská stáj Barroso Sport.

Zdeněk Weiser

Další články

Bezpečně na silnici: Jak správně vybrat kvalitní oblečení na motorku?

Každý zkušený motocyklista ví, že kromě umění ovládat svůj stroj je klíčovým prvkem bezpečnosti na silnici správný výběr oblečení.

zobrazit článek >

Jak může správný výběr motorového oleje ovlivnit výkon a životnost motoru?

Žádné auto bohužel není nesmrtelné a jakmile přijde jeho čas, je nutné ho vyměnit za jiné. Správnou péčí ale můžete životnost svého oblíbeného vozu prodloužit.

zobrazit článek >

Důležité doplňky pro dům a zahradu

Domov a zahrada jsou pro mnohé z nás oázou klidu a pohody. Usilujeme o to, aby se tam cítili komfortně a aby nám tam nic nechybělo. Na co obvykle zapomínáme?

zobrazit článek >