Do pěti let budou superauta od Ferrari čistší než průměrný Land Rover. Ferrari si vytklo ambiciózní cíl - snížit spotřebu (a tím i emise) svých vozů o 40 procent.
Ze současných 400 gramů na kilometr se má do roku 2012 stát 280 až 300 gramů. U výkonných sporťáků typu F430 nebo 599 GTB půjde o zapeklitý problém, ale Ferrari už ví, jak na to.
Klíč podle všeho vězí v použití efektivnějších motorů a lehčích materiálů. Souhlas - vezměme si například Lotus Elise. Ten váží necelou tunu a produkuje pouhých 163 g CO2 na kilometr.
Ferrari už leccos naznačilo konceptem Millechili, který váží jen 1000 kg a využívá všech možných ekologických zlepšováků – přeplňování, biopaliv a vychytané aerodynamiky.
V dnešní době jsou auta více než jen dopravní prostředky – jsou naším každodenním společníkem. Řada z nás tráví v autě téměř třetinu svého dne, a to nejčastěji cestou do práce a pak zase domů. Pro jiné je prací samo cestování autem. Je proto namístě si prostředí auta zútulnit i zabezpečit tak, aby byl náš čas strávený s tímto pomocníkem nejen příjemný, ale zejména i bezpečný.
zobrazit článek >Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.