Zákruta.cz  >  

Rekordní hospodářský výsledek Škoda Auto

11. srpna 2010

Automobilka dodala zákazníkům v 1. pololetí letošního roku 378 700 vozů, což odpovídá nárůstu prodejů o 49 100 vozů (cca 15 %) oproti stejnému období roku 2009.

Provozní výsledek za první pololetí 2010 dosáhl 5,9 mld. korun, což ve srovnání s loňskem znamená zlepšení o 1,7 mld. korun (+40,6 %). Zvýšení dodávek bylo způsobeno především růstem na čínském trhu. Tam bylo prodáno 84,1 tis vozů (+82,3 %). V západní Evropě bez Německa se rovněž podařilo dosáhnout růstu (117,3 tis. prodaných vozů, +34,5 %). V Německu prodeje po doběhnutí ekologické prémie podle očekávání klesly (58,0 tis. prodaných vozů, -33,8 %).

V České republice se s 30,4 tis. vozy (+16,6 %) rovněž podařilo výrazně zvýšit prodej. Obzvlášť pozitivně se vyvíjel zájem o modelové řady Superb (+149,6 %), Yeti (+>500 %) a Octavia (+20,0 %). Tržby skupiny Škoda Auto se v 1. pololetí 2010 zvýšily na 109,7 mld. korun (+22,3 %). Provozní výsledek ve výši 5,9 mld. korun znamená v porovnání se stejným obdobím roku 2009 zlepšení o 1,7 mld. korun (+40,6 %). Růst výsledku byl vedle zvýšení odbytu (298,2 tis. vozů; +13,6 %) způsoben i pozitivním modelovým mixem, pokračující optimalizací nákladů a pozitivními efekty směnných kursů.

Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto k dosaženým výsledkům řekl: „Potěšující výsledek v počtu prodaných vozů v 1. pololetí 2010 byl způsoben na jedné straně převážně pozitivním vývojem celkového trhu, na druhé straně však vedla k získání větších tržních podílů i rozšířená modelová paleta značky Škoda. Škoda navíc profitovala zvláště z dynamického vývoje v Číně. Dosažený výsledek se vyvíjel náležitě pozitivně. Pro druhé pololetí je třeba na pozadí ekonomické nejistoty na mnoha trzích a po doběhnutí státních dotací počítat se zdrženlivějším vývojem. Za celý rok 2010 však očekáváme výrazné zlepšení prodeje i finančního výsledku.“

-ric- ; Škoda

Další články

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Řidiči i majitelé přepravních firem musejí brát při své práci v potaz mnoho dopravních, logistických i administrativních aspektů. Majitelé chtějí mít přehled o průběhu dodávek, řidiči potřebují trasu naplánovat tak, aby byla co nejefektivnější.

Společnost Total se proto v rámci svého širokého portfolia služeb rozhodla poskytnout dopravcům nástroj, který umožní obojí.

celý článek >
Méně často používané dopravní značky

Méně často používané dopravní značky

Člověk je od přírody tvor přizpůsobivý. To si jsou vědomi i na ministerstvu, proto nelení a mění dopravní značení jedna báseň. Znáte opravdu všechny?

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK