aktuálně: 41 uzavírek, 42 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Novinky modelové péče Škoda Auto pro rok 2011

18. května 2010

Zákazníci v ČR se mohou v rámci modelové péče roku 2011 těšit na řadu technických inovací. Od 22. týdne dochází k rozšíření motorové palety modelů Yeti a Superb. Nové agregáty přináší moderní technologii common rail, která nahrazuje starší systém vstřikování čerpadlo-tryska (PD). Beze změny nezůstanou ani benzinové agregáty TSI, které budou k dispozici

v širší nabídce než doposud. Vylepšeními prošla také vnitřní výbava jednotlivých modelových řad. Pozměněný design dostanou například některá rádia, či ovládací prvky v interiéru vozu.

Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za Technický vývoj:

„Všechny nové motory vyvíjíme v souladu s trendem downsizingu, tedy maximalizace efektivity

při snižování objemu motoru. Nové technologie, jako například optimalizované přímé vstřikování Common rail, umožňují nadále snižovat emise i spotřebu vozu. Dokážeme tak nabídnout výkonné a přitom úsporné agregáty, ohleduplné k životnímu prostředí.“

Modelová řada Octavia nabídne nový motor s technologií Common rail 2,0 TDI CR DPF/103 kW, který nahradí agregát 2,0 TDI PD o stejném výkonu. Nová pohonná jednotka bude k dispozici

ve verzi pro manuální a automatickou převodovku s pohonem předních kol a dále pro manuální převodovku s pohonem všech kol (později také s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol). Řada Octavia nabídne také nová 16„ kola Proxima z lehké slitiny a pro model Octavia Scout 17“ kola Proteus v odlišném barevném provedení.

Nabídka motorizací modelu Yeti je bohatší o moderní zážehový agregát 1,4 TSI/90 kW v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Druhou novinkou je kombinace osvědčeného vznětového motoru 2,0 TDI CR DPF/103 kW 4x4 s šestistupňovou automatickou převodovkou typu DSG.

Vlajková loď automobilky, model Superb a Superb Combi, dostane pod kapotu benzinový agregát 2,0 TSI o výkonu 147 kW se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Od března 2010 je v nabídce také naftový motor 2,0 TDI CR DPF/103 kW, který nahradil starší 2,0 TDI PD 103 kW.

Všechny změny v rámci modelové péče 2011 vstupují v platnost od 22. týdne roku 2010.

-ric- ; Škoda

Další články

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Bezpečně na silnici: Jak správně vybrat kvalitní oblečení na motorku?

Každý zkušený motocyklista ví, že kromě umění ovládat svůj stroj je klíčovým prvkem bezpečnosti na silnici správný výběr oblečení.

zobrazit článek >

Jak může správný výběr motorového oleje ovlivnit výkon a životnost motoru?

Žádné auto bohužel není nesmrtelné a jakmile přijde jeho čas, je nutné ho vyměnit za jiné. Správnou péčí ale můžete životnost svého oblíbeného vozu prodloužit.

zobrazit článek >