aktuálně: 36 uzavírek, 8 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Škoda Auto je v Rusku stále úspěšná

26. října 2009

Škoda Auto nasazuje v Ruské federaci i přes stávající krizi do výroby model Octavia. Kompletní produkce navíc začíná 11 měsíců před původně plánovaným termínem.

Tržní podíl značky Škoda v Rusku vzrostl na 2,5 %. Prodeje společnosti Škoda Auto v Rusku klesají pomaleji, než celkový domácí automobilový trh. Ten proti loňsku v prvních třech čtvrtletích klesl o 51 %. Na ruském trhu prodala Škoda Auto během prvních devíti měsíců celkem 25 345 vozů.

Škoda Auto ve společném výrobním závodě s VW v ruské Kaluze montuje vozy od konce roku 2007. Z výrobních linek zde sjíždí od října 2007 Škoda Octavia Tour (liftback, combi od srpna 2008) a Octavia (liftback, combi od srpna 2008). V lednu 2008 byla zahájena montáž modelu Fabia (hatchback, combi

v lednu 2009). V letošním roce pak ještě následovala montáž modelů Superb (v dubnu) a Roomster (v květnu). Většina modelů značky Škoda je nabízena výhradně s benzínovými motory.

Závod v Kaluze se stává od října letošního roku plnohodnotným výrobním provozem a je nyní vybaven nejen montážní linkou, ale též svařovnou a lakovnou. Montáž tak střídá kompletní výroba vozů. Prvním vyráběným vozem značky Škoda v Ruské federaci je Octavia. Budou následovat postupně všechny ostatní modely, včetně vozů Superb a Yeti.

V roce 2010 dosáhne společný výrobní závod VW a Škoda Auto výrobní kapacity 150 000 vozů. Současných 1 800 zaměstnanců bude během následujícího roku doplněno na 3 000.

„Ruský automobilový trh byl silně zasažen současnou ekonomickou krizí. Přesto je pro nás i nadále velice zajímavým odbytištěm s obrovským objemovým potenciálem. Spolu s Indií a Čínou považujeme Rusko za dynamický trh s pozitivními vyhlídkami do budoucna. Někteří odborníci naznačují, že už nyní jsme alespoň dohlédli na dno krize. Využijeme celkovou výrobní kapacitu závodu v Kaluze a tím umožněnou nacionalizaci dílů k dalšímu budování a posilování pozice značky,“ uvedl Reinhard Jung, předseda představenstva Škoda Auto.

„Prodejní cíl značky Škoda je pro letošní rok 35 000 vozů. Za současných podmínek v automobilovém průmyslu je naším nejdůležitějším cílem další posilování pozice značky pomocí zvyšování tržního podílu. Ten v případě značky Škoda neustále roste a z loňských 1,9 % se vyšplhal na letošních 2,5 %. V současnosti nejoblíbenějším modelem značky Škoda v Rusku je Fabia, Octavia Tour a Octavia. Přes současné obtíže se daří také modelu Superb, kterému se dostalo pozitivního hodnocení zákazníků i médií,“ doplnil Petr Janeba, ředitel Škoda Auto Rusko.

-ric- ; Škoda

Další články

Jak dostat nepojízdné auto ze zahraničí? Správné pojištění může zachránit desítky tisíc

S letními cestami do zahraničí se množí případy, kdy auto znenadání vypoví službu, nejde opravit na místě a jediným řešením je odtah zpět do Česka. Není to jen problém starších vozů, zásadní závada může potkat i novější a dobře udržované auto. Pokud se něco takového stane i vám, nepropadejte panice. Díky správně nastavenému pojištění auta může být repatriace vozidla jednodušší, než jste očekávali.

zobrazit článek >

Co dělat, když díl do auta nikde nemají? Vytiskněte si ho!

Když vám chybí malý plastový díl, může vám zachránit nervy – i čas – 3D tisk

zobrazit článek >

Elektroinstalace jako cesta k zábavě i bezpečí ve vašem autě

V dnešní době jsou auta více než jen dopravní prostředky – jsou naším každodenním společníkem. Řada z nás tráví v autě téměř třetinu svého dne, a to nejčastěji cestou do práce a pak zase domů. Pro jiné je prací samo cestování autem. Je proto namístě si prostředí auta zútulnit i zabezpečit tak, aby byl náš čas strávený s tímto pomocníkem nejen příjemný, ale zejména i bezpečný.

zobrazit článek >