Zákruta.cz  >  

Na jižní části Pražského okruhu stojí nejdelší most v ČR

29. září 2009

Česká republika má dostavěný svůj nový nejdelší most, který měří přes 2 km. Jde o Lahovickou estakádu na Pražském okruhu vedenou nad řekou Berounkou. K dokončení nosné konstrukce levého mostu došlo oficiálně dnes 3. září 2009, podle harmonogramu celkové výstavby úseku 514.

Most je součástí důležité spojky mezi dálnicemi D5 na Plzeň a D1 na Brno, která již v příštím roce výrazně odlehčí komunikacím na území hlavního města Prahy.

Nejzajímavější je na celém mostě především jeho délka 2055 metrů. Jde na české poměry o unikátní stavbu. „Most v Lahovicích je náročné stavební řešení. Most leží na celkem 88 pilířích a nejvyšší z nich dosahuje délky 40 metrů,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Most začíná u velké mimoúrovňové křižovatky s ulicí Strakonickou ve směru od dálnice D1, na kterou navazuje most přes Vltavu a tunel Komořany délky 1,9 km. Směrem k dálnici D5 překonává estakáda řeku Berounku a železniční trať, aby pak vystoupala k tunelu Lochkov délky 1,7 km.

Na stavbě úseku 514 je vedle estakády a tunelu zajímavá také křižovatka protínající ulici Strakonickou, po které je vedena doprava z Prahy směrem na rychlostní silnici R4 (směr Příbram a Strakonice). „Zajímavostí je na křižovatce její řešení, které myslí i na řidiče, kteří zapomenou včas odbočit. Budou mít možnost o několik metrů dál opustit most a vrátit se zpět na Strakonickou ulici, protože uprostřed křižovatky vznikne velký kruhový objezd,“ vysvětluje Alfred Brunclík.

Úsek 514 Lahovice - Slivenec, na kterém je umístěn nejdelší silniční most v České republice, je specifický také dalším mostním dílem - Lochkovským mostem. Ten je zase svojí výškou 65 metrů nejvyšší v Praze.

Výstavba jižní části okruhu kolem Prahy probíhá v cenách, které ŘSD vytendrovalo v soutěži. Zároveň není ohroženo ani financování stavby, neboť jde o projekty s pokrytým financováním.

I dnešní událost potvrzuje plánované zprovoznění již v příštím roce, ke kterému má dojít v letních měsících. Definitivní datum bude stanoveno po vyhodnocení nadcházející zimní stavební sezony.

-ric- ; ŘSD

Další články

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

celý článek >
Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.