V České republice přibližně každé dvacáté vozidlo nemá zaplacené povinné ručení. Nicméně tato ´maličkost´ vám může pěkně provětrat peněženku. Řidiči bez pojištění způsobí každý rok více než pět tisíc korun.
Pojišťovny většinou všechny škody postiženým uhradí, nicméně následně ji vymáhá po vinících nehod. Těm se pak může díky vysokým škodám na několik let změnit život, jelikož je většinou čeká splátkový kalendář, aby celou škodu uhradili.
Pokud škodu způsobí nepojištěný řidič, vstupuje do hry Česká kancelář pojistitelů (ČKP), aby z garančního fondu, který spravuje a do kterého přispívají pojišťovny poskytující na českém trhu povinné ručení, uhradila poškozeným jejich oprávněné nároky. Následně, a to velmi účinně, vymáhá veškerou vyplacenou úhradu škody na viníkovi.
I zdánlivě drobná nehoda, může mít naspím konci škodu za několik miliónů. To se většinou týká především na újmě na zdraví. Jeden příklad za všechny... Nezletilý patnáctiletý mladík havaroval na nepojištěném motocyklu Jawa 50. Škoda na motorce byla sice nulová, ale spolujezdec byl těžce zraněn a mladík tak musí zaplatit škodu přesahující 20 miliónů korun.
Až do 18 let budou splátky platit rodiče, poté již bude hradit veškeré náklady sám mladík a jistě jej nečeká v životě nic příjemného...
Řidiči i majitelé přepravních firem musejí brát při své práci v potaz mnoho dopravních, logistických i administrativních aspektů. Majitelé chtějí mít přehled o průběhu dodávek, řidiči potřebují trasu naplánovat tak, aby byla co nejefektivnější.
Společnost Total se proto v rámci svého širokého portfolia služeb rozhodla poskytnout dopravcům nástroj, který umožní obojí.
Člověk je od přírody tvor přizpůsobivý. To si jsou vědomi i na ministerstvu, proto nelení a mění dopravní značení jedna báseň. Znáte opravdu všechny?
Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.