Ředitelství silnic a dálnic ČR zahájilo v dubnu další část projektu celkové přestavby silnice I/7 z Prahy do Chomutova směrem k německým hranicím. Konkrétně 11. dubna 2008 byla zahájena výstavba čtyřproudového ze stávajícího dvoupruhového úseku Bítozeves – Vysočany a výstavba mimoúrovňové křižovatky Vysočany.
Jde o jedny z nejvýznamnějších staveb na budoucí komunikaci R7, které by kromě jiného měly významně posílit velmi intenzivně využívané spojení mezi Prahou, Německem a dalšími státy Evropské unie.
Stavba na R7 Bítozeves – Vysočany je součástí projektu celkového zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou rychlostní silnici R7. Hlavní silniční tah R7 Praha – Chomutov – hranice s Německem umožní po celkové přestavbě rychlé a především kapacitní spojení českého vnitrozemí s oblastí Chemnitz v Sasku a návazně s dalšími státy Evropské unie.
„Od Prahy po Slaný je již čtyřpruhová komunikace R7 vybudována. V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje až po Pospoloprty byly v minulých letech na silnici I/7 vybudovány v polovičním čtyřpruhu obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt,“ vysvětluje k současnému stavu přestavby komunikace generální ředitel ŘSD ČR Alfred Brunclík. V souladu s usnesením vlády bude silnice I/7 od Slaného do Chomutova zkapacitněna na rychlostní silnici R7. Od Chomutova dál směrem po Horu svatého Šebestiána bude komunikace pokračovat jako dvoukruhová se stoupacími pruhy a pruhy pro klesání, neboť zde složité horské podmínky neumožňují výstavbu komunikace rychlostního (čtyřpruhového) stupně.
Jedním z nejdůležitějších důvodů přestavby silnice I/7 na rychlostní silnic R7 je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt.
Hlavní trasu Bítozeves – Vysočany tvoří 5,779 km dlouhý úsek přestavby silnice I/7 na čtyřpruh v souběhu se strategickou zónou Triangle. Na východě navazuje na připravovanou stavbu R7 Postoloprty – mimoúrovňová křižovatka Bítozeves, na západě na současně zahajovanou stavbu R7 - mimoúrovňová křižovatka Vysočany. V celé délce stavby je využívána trasa současné silnice I/7. Dochází zde ke směrovým a výškovým úpravám a k nezbytnému rozšíření na normovou kategorii, která se realizuje severním směrem od stávající I/7.
Uvažovaný postup výstavby proběhne za provozu. „Nejdříve bude postavena nová pravá polovina čtyřpruhu, následně na ní bude převeden provoz a pak bude dobudována levá polovina čtyřpruhu,“ doplňuje Alfred Brunclík. S uvedením celého úseku do plnohodnotného provozu se počítá v únoru 2009.
R7 MÚK Vysočany - cena dle smlouvy bez daně – 243 699 271 Kč
R7 MÚK Bitozeves - MÚK Vysočany - cena dle smlouvy bez daně – 649 913 326 Kč
Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.
zobrazit článek >Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.
zobrazit článek >Každý zkušený motocyklista ví, že kromě umění ovládat svůj stroj je klíčovým prvkem bezpečnosti na silnici správný výběr oblečení.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.