Zákruta.cz  >  

Pro ty, kteří jezdí vlakem

20. listopadu 2007

Jízdní řád pro období platnost 2007/2008 v oblasti dálkové dopravy navazuje na výrazné změny v oblasti dálkové a meziregionální železniční dopravy, k nimž došlo v několika předchozích letech. Pravidelné spoje s hodinovým či dvouhodinovým intervalem cestující oceňují zvýšeným zájmem.

Nabídka dálkové a meziregionální dopravy se v souladu s poptávkou stále silněji zaměřuje na radiální trasy (přepravu z okraje do centra aglomerace a zpět) s velkým počtem cestujících denně dojíždějících za prací či jinými aktivitami a s dobou dojížďky do 70 minut. V praxi se jedná o cestující na vzdálenost 50 až 100 km, v pražské aglomeraci až 120 km. „Protože existuje velice silná dojížďka do Prahy z Pardubic, Ústí nad Labem či Teplic, je na těchto trasách zajištěna přepravní nabídka v hodinovém intervalu alespoň v období přepravní špičky. Na ostatní síti dálkové dopravy je nabízen zpravidla dvouhodinový interval,ů říká k základní filozofii dálkové a meziregionální přepravy náměstek ministra dopravy Petr Šlegr.

Konkrétně v jízdním řádu pro období platnosti 2007/2008 tak bude zlepšeno spojení na trati 010 mezi Prahou a Pardubicemi, s dalším pokračováním do České Třebové a do prostoru Střední nebo Jižní Moravy tak, aby na všech uvedených linkách byla nabízena alespoň obsluha v hodinovém intervalu odpovídajícími dopravními službami. Zlepšení se ale dočkají i méně exponované linky, například v oblasti Krnovska, kde budou na sebe rychlíky navázány tak, aby vytvořily systém pravidelných dvouhodinových spojení s Olomouckem, s oblastí Jeseníků, a také s centrem Moravskoslezského kraje, které nabízí další napojení na páteřní vztahy dálkové dopravy.

V posledních letech výrazně přeměněná koncepce dálkové a meziregionální dopravy je ve spolupráci s Českými dráhami jako poskytovatelem přepravních služeb postupně budována na principech úspěšně používaných ve velké části zemí západní Evropy, například v Německu, Rakousku nebo Švýcarsku. Vyznačuje rovnoměrným rozprostřením nabídky dopravy v celém průběhu občanského dne, zpravidla od 5 do 22 hodin. V praxi to znamená, že doprava je založena na jednotném linkovém vedení a jednotném systému zastavení (se stejnými časy zastávek v jednotlivých stanicích) a opakujícími se přestupními vazbami. Tento přístup umožňuje optimalizaci všech cest v rámci celého systému dálkové dopravy, zajišťuje přímé spojení na nejsilnějších přepravních trasách a minimalizuje součet všech přepravních dob všech cestujících v systému veřejné dopravy. Pravidelnost odjezdů a příjezdů vlaků vždy ve stejnou minutu během celého dne je pak samozřejmě důležitým vodítkem pro zákazníky.

Pozitivní reakci veřejnosti na tuto koncepci lze dokumentovat na počtu přepravených osob na vybraných relacích při porovnání roku 2004 a 2007. Na řadě linek byl zaznamenán nárůst počtu cestujících, namátkou na spojích Praha - Děčín o 17 %, Ostrava - Olomouc o 23 % a Praha - Kralupy nad Vltavou o 24 %. Na dalších spojích pak bylo zaznamenáno ještě výraznější navýšení: Praha - Hradec Králové o 63 %, Brno - Ostrava o 75 % a Praha - Poděbrady dokonce o 80 %,„ uvádí náměstek ministra dopravy Petr Šlegr. “Je to přesvědčivé potvrzení faktu, že předpokladem, aby veřejná doprava získávala nové cestující na úkor individuální dopravy, je nabídka rychlých, častých spojů v pravidelném taktu," uzavírá Petr Šlegr.

-mvdr-

Další články

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

celý článek >
Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Řidiči i majitelé přepravních firem musejí brát při své práci v potaz mnoho dopravních, logistických i administrativních aspektů. Majitelé chtějí mít přehled o průběhu dodávek, řidiči potřebují trasu naplánovat tak, aby byla co nejefektivnější.

Společnost Total se proto v rámci svého širokého portfolia služeb rozhodla poskytnout dopravcům nástroj, který umožní obojí.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
SOUHLASÍM Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies najdete zde.