Zákruta.cz  >  

Výrazný nárůst prodeje i zisku za I. čtvrtletí

30. dubna 2010

Škoda Auto dodala zákazníkům v prvním čtvrtletí letošního roku 178 900 vozů, což je o čtvrtinu více než ve srovnatelném období roku 2009. Provozní výsledek Škoda Auto činil 2,6 mld. Kč, což ve srovnání s prvními třemi měsíci roku 2009 představuje podstatné zlepšení (787 mil. Kč v roce 2009).

Za zvýšením počtu dodávek stojí především růst čínského trhu se 42 700 vozy (+121,9 %), a pozitivní vývoj ve střední Evropě s 28 000 vozy (+12,9 %). O růst ve střední Evropě se zasloužil zejména český trh (13 300 vozů, + 26,6%). Pozitivně se vyvíjely prodeje modelových řad Octavia (+32,4 %), Superb (+119,3 %) a Yeti.

Tržby skupiny Škoda Auto dosáhly ve sledovaném období 52,5 mld. Kč (+32,0 %). Provozní výsledek vzrostl z 0,8 mld. Kč na 2,6 mld. Kč. Růst provozního výsledku lze přičíst především zvýšenému odbytu skupiny Škoda Auto (142 400 vozů, +31,7 %). Dalšími faktory byly příznivý modelový mix (nárůst prodejů modelových řad Octavia, Superb a Yeti) a celkově pozitivní vliv směnných kurzů.

Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu: „Na prodejních výsledcích je znát, že se trhy západní Evropy vzpamatovávají z ekonomické recese. Výjimkou je Německo, kde proti loňsku došlo v prvním čtvrtletí k poklesu automobilového trhu téměř o čtvrtinu. Pokud jde o dodávky zákazníkům, profitujeme z vývoje Číny, trhu, který se dynamicky rozvíjí.

Potěšitelné jsou i prodeje v České republice. Podíl na domácím trhu tak dosáhl 33,5 %. Navzdory nadále panující nejistotě na světových trzích očekáváme i pro zbytek roku nárůst počtu dodávek oproti roku 2009.“

-ric- ; Škoda

Další články

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Řidiči i majitelé přepravních firem musejí brát při své práci v potaz mnoho dopravních, logistických i administrativních aspektů. Majitelé chtějí mít přehled o průběhu dodávek, řidiči potřebují trasu naplánovat tak, aby byla co nejefektivnější.

Společnost Total se proto v rámci svého širokého portfolia služeb rozhodla poskytnout dopravcům nástroj, který umožní obojí.

celý článek >
Méně často používané dopravní značky

Méně často používané dopravní značky

Člověk je od přírody tvor přizpůsobivý. To si jsou vědomi i na ministerstvu, proto nelení a mění dopravní značení jedna báseň. Znáte opravdu všechny?

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK