Zákruta.cz  >  

Výstavba dalších 16 km rychlostní silnice R7 začala

28. dubna 2010

ŘSD dnes 27. dubna 2010 začíná se stavbou dalších dvou úseků rychlostní silnice R7 z Prahy do Chomutova. Aktuálně přechází ze stávající podoby silnice I/7 do budoucí úrovně rychlostní silnice R7 úseky Vysočany -Droužkovice a Droužkovice - Nové Spořice. Jejich uvedení do provozu plánuje ŘSD v roce 2013.

Stavby R7 Vysočany –Droužkovice a R7 Droužkovice - Nové Spořice jsou součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou rychlostní silnici R7. Hlavní silniční tah R7 Praha - Chomutov hranice s Německem (hraniční přechod Hora Svatého Šebestiána - Reitzenhain) umožní po přestavbě rychlé a hlavně kapacitní spojení českého vnitrozemí s oblastí Chemnitz ve Svobodném státu Sasko.

Od Prahy po Slaný je již čtyřpruhová komunikace R7 vybudována. V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje po Postoloprty byly v minulých letech na silnici I/7 vybudovány v polovičním profilu obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt. Intenzity dopravy na trase silnice I/7 se neustále zvyšují. Dalším z důležitějších důvodů přestavby silnice I/7 je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec Triangle, vybudované v prostoru bývalého vojenského letiště. Předmětné stavby jsou navrženy v souladu se schválenými změnami a doplňky Územního plánu Severočeské hnědouhelné pánve a návrhem Zásad územního rozvoje velkého územního celku Ústeckého kraje.

Charakteristika stavby Vysočany - Droužkovice

Na východě stavba navazuje na stavbu R7 Vysočany mimoúrovňová křižovatka (MÚK), která byla dokončena v roce 2009. Na západě navazuje na současně připravovanou stavbu R7 Droužkovice - Nové Spořice. Silnice je navržena o celkové délce 9,444 km. V prvním čtyřkilometrovém úseku je nová rychlostní silnice R7 vedena souběžně se stávající silnicí I/7, po její pravé straně ve směru Praha - Chomutov. Ta bude po vybudování R7 sloužit jako doprovodná komunikace. Od čtvrtého kilometru se navrhovaná R7 odklání doleva od stávající silnice I/7 a je vedena ve zcela nové trase. Zhruba na devátém kilometru mimoúrovňově křižuje stávající silnici II/568, která bude v prostoru mimoúrovňové křižovatky Droužkovice přeložena do nové trasy.

Součástí stavby je tedy rovněž přeložka silnice II/568 úseku od MÚK Droužkovice po napojení na stávající silnici I/7 v délce 2,145 kilometru. Stavba zahrnuje dvě mimoúrovňové křižovatky na silnici R7, a to MÚK Lažany a MÚK Droužkovice. Do stavby spadají také tři kratší přeložky stávající silnice I/7, přeložky silnic III. tříd, polní cesty, přeložky a úpravy sítí technického vybavení, mostní objekty a zdi, objekty odvodnění, dálničního systému SOS, vegetačních úprav, rekultivací a protihlukových stěn.

Silnice R7 je vedena v prvním úseku souběžně se stávající silnicí I/7 po zemědělských pozemcích a ve vzdálenosti přibližně 1 km od obce Lažany je odkloněna od silnice I/7 severozápadním směrem kolem jižního okraje obce Všehrdy, až k jižnímu okraji obce Droužkovice, kde bude na projektované MÚK Droužkovice napojena na následující navazující úsek. V tomto úseku je silnice R7 vedena rovněž po zemědělských pozemcích.

Charakteristika stavby Droužkovice - Nové Spořice

Na východě stavba navazuje na současně připravovanou stavbu R7 Vysočany –Droužkovice, na západě bude napojena na již vybudovanou přeložku silnice I/7 Chomutov – Křimov – Hora Svatého Šebestiána a vytvoří tak jihozápadní obchvat Chomutova. Zprovozněním tohoto projektu dojde ke značnému snížení zejména nákladní dopravy v průtahu obcí Spořice. Celková délka úseku R7 činí 6391 metrů.

V tomto úseku je nová rychlostní silnice R7 navržena souběžně s přeložkou železniční trati Březno u Chomutova – Chomutov, dále pokračuje v souběhu se stávající tratí výhybna Spořice – odbočka Dubina. Zhruba na patnáctém kilometru překračuje silnice R7 estakádou železniční trať Chomutov – Karlovy Vary. Na konci úseku se silnice R7 napojuje na přeložku silnice I/7 ve směru na Křimov v MÚK silnic R7, I/7 a I/13 v Nových Spořicích.

Spolufinancování EU

Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků strukturálních fondů, jmenovitě Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF), v rámci Operačního programu Doprava. O nenávratný příspěvek Evropské unie je požádáno v rámci Priority 4, v oblasti podpory „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ a jeho výše může dosáhnout až 85 procent způsobilých výdajů.

Informace o stavbách

R7 MÚK Vysočany - MÚK Droužkovice

Místo stavby: Ústecký kraj

Cena stavby: 2 378 002 441 Kč

Délka: 9444 metrů

Datum zahájení: 04/2010

Datum zprovoznění: 03/2013

R7 MÚK Družkovice - MÚK Nové Spořice

Místo stavby: Ústecký kraj

Cena stavby: 2 053 863 670 Kč

Délka: 6391 metrů

Datum zahájení: 04/2010

Datum zprovoznění: 03/2013

-ric- ; ŘSD

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
SOUHLASÍM Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies najdete zde.