Zákruta.cz  >  

Škoda Auto v roce 2009 - prodejní rekord

24. března 2010

Škoda Auto dosáhla v loňském roce i přes velmi obtížné podmínky na automobilových trzích prodejního rekordu. Celkově dodala svým zákazníkům 684 226 vozů.

Za nárůstem dodávek stojí především silný růst automobilového trhu v Číně, kde bylo prodáno 122 556 vozů (+106,7 %). K tomu přispěl i prodejní rekord na německém trhu, na kterém Škoda Auto díky státní podpoře v podobě šrotovného prodala 162 328 vozů (+44,3 %).

Nejprodávanějšími modely se staly Octavia s 273 590 vozy (+2,4 %) a Fabia s 264.173 vozy (+7,1 %). Nejvyšší procentuální přírůstek oproti předcházejícímu roku, o 73,7 % na celkem 44.548 vozů, vykázala modelová řada Superb. Velký zájem zákazníků vyvolal i první vůz značky Škoda v segmentu SUV - Škoda Yeti. Od loňského září, kdy byl Yeti oficiálně uveden na trh, se až do konce roku prodalo celkem 11.018 vozů.

Hospodářské výsledky skupiny Škoda Auto významně ovlivnily pokračující světová hospodářská a finanční krize a pokles celkových trhů. Tržby Skupiny dosáhly 187,9 mld. Kč a proti předcházejícímu roku tak klesly o 6,2 %. Tržby byly tvořeny vozy (85,6 %), originálními díly a příslušenstvím (8,1 %), dodávkami dílů do podniků koncernu Volkswagen (4,6 %) a tržbami za ostatní zboží a služby (1,7 %). Provozní výsledek činil 5,9 mld. Kč (-56,5 %), zisk před zdaněním 4,7 mld. Kč (-64,8 %).

Pokud jde o odbyt, relevantní pro provozní výsledek (tzn. bez dodávek zákazníkům v Číně), klesl tento ukazatel v porovnání s předcházejícím rokem o 74 tis. vozů, tedy o 11,8 %. Pokles hlavních finančních ukazatelů byl vedle klesajícího odbytu zapříčiněn také vyšším podílem prodeje malých vozů s nízkou ziskovostí a opatřeními na podporu prodeje. I přes pokles hospodářských výsledků se Skupině podařilo dosáhnout nárůstu peněžního toku z provozní činnosti o více než 100 %. Čistá likvidita zaznamenala výrazný nárůst, oproti roku 2008 vzrostla o 52,4 % na 29,6 mld. Kč. Bilanční investice Skupiny činily 11,7 mld. Kč (-19,5 %). Těžištěm investiční činnosti byly produktové investice (Škoda Yeti a Škoda Superb Combi).

Škoda Auto zůstala i v roce 2009 nejvýznamnějším exportérem České republiky se zhruba 7% podílem na celkovém vývozu země.

„Podle očekávání se rok 2009 pro společnost Škoda Auto vyvíjel ještě nepříznivěji než už tak problematický rok 2008. Nepříznivé podmínky na automobilových trzích, zvýšený konkurenční a cenový tlak zejména ve východní Evropě a pokles pro nás relevantních celkových trhů měly značný vliv na hospodářský výsledek. Zátěží pro nás opět byla také vysoká volatilita české koruny. Díky důsledné nákladové kázni a úspornému programu “Scout„ na zlepšení hospodářského výsledku jsme zůstali výrazně ziskoví. Dosažením vysoké úrovně likvidity se nám podařilo uchovat si finanční sílu a stabilitu,“ uvedl Holger Kintscher, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast ekonomie.

„Značce Škoda se i v krizovém roce 2009 podařilo dosáhnout dobrého výsledku. Díky prodejním úspěchům v Německu a v Číně se nám podařilo dosáhnout dalšího prodejního rekordu. Už nyní se vyplácí včasná angažovanost značky Škoda v růstových regionech. Se zahájením kompletní výroby vozů v ruské Kaluze a indickém Pune jsme naše zahraniční aktivity v roce 2009 ještě rozšířili. Náš výrobní program jsme cíleně ještě více posílili modely Škoda Yeti, Škoda Superb Combi a Škoda Octavia Greenline a LPG. Počátkem roku 2010 jsme kompletně obnovili naší třídu kompaktních vozů v podobě modelů Fabia a Roomster. Reagujeme tím na zvýšenou poptávku po kompaktních vozech s nízkou spotřebou. Novinkou v programu třídy kompaktních vozů jsou modely Fabia RS, Fabia Combi RS a Fabia Scout. Škoda nyní disponuje velice moderní a atraktivní paletou produktů. To nás opravňuje k tomu, abychom do roku 2010 hleděli s optimismem,“ shrnul předseda představenstva Škoda Auto

Reinhard Jung aktuální vývoj značky Škoda.

-ric- ; Škoda

Další články

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

celý článek >
Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.