Zákruta.cz  >  

Otevíraná spojka S1 propojující I/11 a I/56 je prvním krokem k dokončení obchvatu Opavy

22. prosince 2009

Ředitelství silnic a dálnic dnes 15. 12. 2009 s předstihem zprovozňuje první (východní) část obchvatu města Opavy. Vymístění tranzitní dopravy mimo centrum města Opavy je hlavní prioritou otevření nové spojky.

Stávající komunikační systém města Opavy je charakteristický svým vějířovitým uspořádáním. Páteřními komunikacemi tohoto systému jsou stávající silnice I/11, I/46, I/56, I/57 a II/464, které ve stávajícím uspořádání přivádějí veškerou tranzitní dopravu do centra města Opavy, kde na neúplném vnitřním městském okruhu dochází k distribuci tranzitní dopravy mezi výše uvedenými komunikacemi.

„Tato skutečnost způsobuje, že kapacita městského okruhu je již téměř vyčerpána, dochází zde k nežádoucím kongescím, ale zejména k velmi výraznému negativnímu ovlivnění životního prostředí centrální části města,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Tranzitní doprava by měla být svedena na přeloženou silnici I/56 (severní obchvat) a velký městský okruh. „Funkcí spojky S1 a s ní souvisejícího dopravního uzlu v Kateřinkách je propojení navrženého severního obchvatu se silnicí I/11. S ohledem na narůstající dopravní komplikace v centrální části města je nutno tyto stavby považovat za prioritní,“ vysvětluje Alfred Brunclík.

Zvýšeným úsilím zhotovitele došlo ke splnění slibu a to zkrácením doby stavby do zprovoznění o dva a půl měsíce tak, aby stavba mohla být užívána již před zimní sezonou 2010. Je třeba zmínit velmi dobrou spolupráci s Městem Opava při vlastní přípravě a realizaci stavby.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z prostředků strukturálních fondů, jmenovitě Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF), v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie je poskytován v rámci Priority 4, v oblasti podpory „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ a to až do výše 85% způsobilých výdajů.

Informace o stavbě:

Název stavby: Propojení silnic I/11 a I/56, spojka S1 v Opavě

Místo stavby: Moravskoslezský kraj

Zahájení stavby: 04/2008

Dokončení stavby: 12/2009

Cena stavby: 651 477 254 Kč

Délka: 1750 metrů

-ric- ; ŘSD

Další články

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

celý článek >
Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.