Zákruta.cz  >  

Stanovisko MD k článku "Známe dálnice, na které se Brusel zdráhá poslat peníze" uveřejněném dne 22.10.2009 na Aktuálně.cz

27. října 2009

Ministerstvo dopravy se distancuje od informací uvedených v článku „Známe dálnice, na které se Brusel zdráhá poslat peníze“ uveřejněném dne 22.10.2009 na Aktuálně.cz. Článek šéfreportéra přes politiku, zdravotnictví a sociální věci Petra Holuba představuje směs polopravd a lží kompilovaných z několika různých materiálů z různé doby a hraničí se šířením poplašné zprávy.

Předně není jasné, čím autor myslí novou studií, jejíž vypracování zadal Společný řídící výbor (SŘV). Dopracování sektorových strategií pro dopravu (SeStra) - pokud jsou autorem článku míněny - jakožto úkol vyplývající ze závazku České republiky vůči Evropské komisi stanoveného v textu Operačního programu Doprava, zadalo Ministerstvo dopravy nikoliv SŘV. První verze sektorových strategií bude k dispozici nejdříve na konci měsíce října 2009. Koncept studie z roku 2008, na jehož základě nejspíš autor staví svoje domněnky a který nevyjadřuje názor ani ministerstva ani Evropské komise, ovšem neobsahuje žádnou zmínku o tom, že se „staví silnice zbytečně“. Je pravdou, že některé úseky jsou naléhavé, ale současně platí, že je nelze realizovat především z důvodu nepřipravenosti, např. vlivem odporu nevládních organizací (např. R1, D3) a problémy s majetkoprávními vztahy (D11).

SŘV je poradní, technický orgán, který nemá rozhodovací pravomoc, ale po odborné stránce přispívá k naplňování cílů uvedeného úkolu. Jeho členové jsou zástupci MD, EK a dalších odborných institucí v oblasti dopravy. Proto uvedení informace, že v rámci tohoto tělesa bude rozhodováno o revizi evropských dotací do českých silnic, je naprosto zavádějící.

Autor dále záměrně nebo přinejmenším z nevědomosti manipuluje s informacemi a odkazuje se přitom na „analýzy“ vypracované společností Mott&MacDonald v roce 2005. Tato společnost nepřipravila žádnou studii obdobného charakteru, pouze se podílela spolu s dalšími firmami na přípravě Generálního plánu rozvoje dopravní infrastruktury (GEPARDI). Projekt, zadaný Odborem strategie ministerstva dopravy a řízený společností Jacobs Consultancy nebyl z rozhodnutí tehdejšího vedení resortu dokončen a schválen, nicméně jeho výsledky byly použity pro přípravu Harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury (HVDI).

Samostatnou kapitolou jsou úvahy autora týkající se priorit jednotlivých investičních akcí. Vzhledem k povrchnosti úsudků a odborné nekompetentnosti autora nemá cenu věnovat prostor vyvracení jednotlivých tvrzení. Nicméně pro ilustraci lze uvést jako jeden z nejkřiklavějších faktických omylů obchvat Jablunkova, jehož stavba se dle autora odkládá, přičemž ve skutečnosti byla zprovozněna již před rokem.

S ohledem na výše uvedené je zcela zjevné, že si autor nedal příliš práce s ověřováním faktů a bez jakéhokoliv odborně podloženého stanoviska prezentuje veřejnosti své spekulace založené na nahodilé kompilaci útržkovitých informací z některých materiálů, které vznikaly v různé době. Smutným závěrem počinu Petra Holuba tak je zjištění, že více než o situaci ve financování dopravní infrastruktury článek vypovídá o naprosto neprofesionálním přístupu autora a jehož nutným důsledkem je, že všechny články tohoto autora je třeba brát s velkým nadhledem.

-ric- ; -mvdr-

Další články

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

celý článek >
Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Řidiči i majitelé přepravních firem musejí brát při své práci v potaz mnoho dopravních, logistických i administrativních aspektů. Majitelé chtějí mít přehled o průběhu dodávek, řidiči potřebují trasu naplánovat tak, aby byla co nejefektivnější.

Společnost Total se proto v rámci svého širokého portfolia služeb rozhodla poskytnout dopravcům nástroj, který umožní obojí.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
SOUHLASÍM Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies najdete zde.