Ředitelství silnic a dálnic ČR dnes otevírá nový úsek dálnice D1 Mořice - Kojetín, II. etapa. Tato 6,6 km dlouhá stavba spojí již provozovanou část u Kroměříže s úseky od Prahy v celistvou trasu 261 km dlouhou. Strategický význam stavby se v dalších letech dále projeví s novými úseky do Zlína a Ostravy. Výstavba tohoto úseku významně zlepší dopravní spojení v trase VI. transevropského dopravního koridoru sítě TEN-T.
Aktuálně otevíraná stavba navazuje na předchozí úsek dálnice D1 Vyškov - Mořice a na první etapu stejnojmenného úseku před provizorním napojením dálnice na silnici I/47 u Vrchoslavic. Navazující částí na stavbu je stavba Kojetín - Kroměříž-západ, která je zprovozněná od září 2008.
„Vybudováním těchto úseků dochází k výraznému dopravnímu zklidnění na původní silnici I/47 a v přilehlých obcích,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Součástí aktuální II. etapy je také provedení technické a biologické rekultivace komunikace dočasného připojení dálnice D1 u Vrchoslavic. Tato dočasná komunikace byla vybudována v rámci stavby I. etapy a umožňovala připojení dálnice D1 na stávající silniční síť, tedy na silnici I/47 mezi Vrchoslavicemi a Stříbrnicemi.
Stavba prochází mimo zastavěné území na pozemcích, které jsou v převážné části zemědělsky využívány. Trasa stavby však vyvolala četné přeložky a úpravy inženýrských sítí a vodních toků. Tvar zemního tělesa dálnice v předmětných úsecích byl navrhován především s ohledem na rozsah zemních prací v konkrétním místě a na geologickou skladbu podloží. V oblasti mostů byly provedeny rozsáhlé sanační opatření ve formě pilot a sanačních vrstev pod násypy. Součástí stavby je také mimoúrovňová křižovatka Kojetín. Dále je součástí stavby 14 mostních objektů (z toho 3 přes vodní toky) a výhledově oboustranná dálniční odpočívá Křenovice.
Projekt výstavby Dálnice D1 v úseku Mořice - Kojetín - Kroměříž východ, jehož součástí je i stavba uváděná do provozu byl spolufinancován Evropskou unií v rámci Fondu soudržnosti, který přispívá k rozvoji infrastruktury v oblasti dopravy a životního prostředí. Příspěvek EU poskytnutý ve formě nenávratné pomoci činil podle Rozhodnutí EK 74 566 720 EUR (cca 2 312 mil. Kč), což představuje 62 % uznatelných nákladů projektu. Podíl národního spolufinancování byl zajištěn Státním fondem dopravní infrastruktury.
Informace o stavbě - Dálnice D1, stavba 0134, Mořice - Kojetín, II. etapa
Umístění: Olomoucký a Zlínský kraj
Cena stavby: 2 180 321 458 Kč
Délka: 6600 m
Zahájení stavby: 11/2006
Zprovoznění: 09/2009
S letními cestami do zahraničí se množí případy, kdy auto znenadání vypoví službu, nejde opravit na místě a jediným řešením je odtah zpět do Česka. Není to jen problém starších vozů, zásadní závada může potkat i novější a dobře udržované auto. Pokud se něco takového stane i vám, nepropadejte panice. Díky správně nastavenému pojištění auta může být repatriace vozidla jednodušší, než jste očekávali.
zobrazit článek >Když vám chybí malý plastový díl, může vám zachránit nervy – i čas – 3D tisk
zobrazit článek >V dnešní době jsou auta více než jen dopravní prostředky – jsou naším každodenním společníkem. Řada z nás tráví v autě téměř třetinu svého dne, a to nejčastěji cestou do práce a pak zase domů. Pro jiné je prací samo cestování autem. Je proto namístě si prostředí auta zútulnit i zabezpečit tak, aby byl náš čas strávený s tímto pomocníkem nejen příjemný, ale zejména i bezpečný.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.