Zákruta.cz  >  

Projekt proti alkoholu za volantem na Vizovickém trnkobraní

27. srpna 2009

„Jedete za zábavou autem? Domluvte se předem, kdo bude řídit na cestě domů.“ Tyto dvě věty spolehlivě vystihují kampaň DOMLUVME SE!, která se v České republice pořádá každoročně již od roku 2004.

Inspirací se stala celoevropská kampaň pod názvem Eurobob, podporovaná Evropskou komisí. V České republice kampaň DOMLUVME SE! organizuje Ministerstvo dopravy - BESIP ve spolupráci s Fórem PSR (zodpovědní výrobci lihovin) a Iniciativou zodpovědných pivovarů, pod záštitou předsedy Senátu Parlamentu ČR Přemysla Sobotky.

S touto celorepublikovou road show zaměřenou na snížení počtu dopravních nehod způsobených mladými řidiči pod vlivem alkoholu se budou po tři večery setkávat návštěvníci Vizovického trnkobraní - 28., 29. a 30. srpna. I zde projekt „DOMLUVME SE!“ nepochybně nemine svou cílovou skupinu - mladé řidiče do 25 let, časté návštěvníky diskoték a koncertů a také časté oběti víkendových dopravních nehod zaviněných pod vlivem alkoholu.

„Skupina řidičů do 25 let patří z hlediska alkoholu za volantem mezi ty nejrizikovější. Zaviní téměř každou čtvrtou nehodu způsobenou pod vlivem alkoholu,“ uvádí Mgr. Zuzana Ambrožová, vedoucí oddělení BESIP Ministerstva dopravy a dodává: „Proto směřujeme maximální úsilí do projektů, které jsou schopny oslovit mladé řidiče v jejich vlastním prostředí, protože jen tak je možné ovlivnit jejich názor na alkohol za volantem.“

S kampaní DOMLUVME SE! se návštěvníci festivalu setkají ve speciální festivalové konfiguraci. Kampaň DOMLUVME SE! přijede na Vizovické trnkobraní podpořit i BESIP Team, což je mobilní prezentační nástroj oddělení BESIP Ministerstva dopravy. Návštěvníci Trnkobraní mimo jiné naleznou ve stanu o rozměrech 10 x 10 m řidičské trenažéry osobního automobilu a motocyklu. Zde si může například řidič osobního automobilu, který nikdy neřídil motocykl, porovnat jeho jízdní vlastnosti, což mu pak v praxi rozhodně pomůže lépe předvídat nebezpečné situace.

To samozřejmě platí i naopak. Vyškolené hostesky a odborní technici pak zájemcům rádi předvedou a vysvětlí, jak má vypadat správně konstruovaná autosedačka a předpisově vybavené jízdní kolo. Vše doplňují moderované vstupy a projekce klipů a pořadů s tématikou bezpečnosti silničního provozu. Vedle stanu bude umístěn simulátor nárazu, imitující náraz do pevné překážky ve třiceti kilometrové rychlosti, z něhož se jistě stane oblíbená festivalová atrakce.

V 17 hodin nahradí ve stanu BESIP Team promo team DOMLUVME SE! Každý návštěvník festivalu bude mít možnost vyzkoušet si na řidičských trenažérech, nakolik ovlivňuje alkohol jeho reakční dobu v pozici řidiče. Nebo obdrží od týmu DOMLUVME SE! jednoduchý alkotester, který mu ukáže, za jak dlouho po požití navoleného množství alkoholu může usednout za volant auta či za řidítka motorky. Ti řidiči, kteří na stánek DOMLUVME SE! přijdou po 20. hodině a podrobí se dechové zkoušce na alkotesteru s negativním výsledkem, mají nárok na tričko nebo šňůrku na klíče s logem kampaně DOMLUVME SE! Účel je jasný - odměnit „domluvené řidiče“, tedy ty, kteří před jízdou zpět z festivalu nejsou pod vlivem alkoholu.

„Nesnažíme se nic mladým zakazovat nebo přikazovat. Na rovinu jen říkáme, co je nebezpečné. Touto kampaní se snažíme co nejvíce přispět k tomu, aby svobodné rozhodnutí mladých bylo pozitivní a zodpovědné,“ říká výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.

„Skoro každý víkend někdo z mladých úplně zbytečně zemře na silnici jen proto, že po požití alkoholu usednul za volant. Nechceme, aby alkohol byl příčinou lidského neštěstí. Chceme mladým lidem vysvětli, že alkohol prostě za volant nepatří.,Proto podporujeme projekt DOMLUVME SE,“ zdůvodňuje účast na projektu David Binar, výkonný ředitel sdružení FÓRUM PSR (zodpovědní výrobci lihovin).

Loňský ročník DOMLUVME SE! oslovil 62 000 diváků. Dechovým zkouškám, které se prováděly přímo na místě, se podrobilo 3 080 mladých lidí - z toho 2 345 řidičů, kteří se rozhodli nepít ten večer alkohol. Letošní ročník DOMLUVME SE! byl zahájen účastí na festivalech Rock for People a BERNARD Fest. V podzimních měsících vyráží kampaň DOMLUVME SE! na turné s hudebními skupinami Chinaski a Divokej Bill.

-ric- ; Besip

Další články

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

celý článek >
Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Nejen všichni co se chystají do autoškoly, ale jistě i zkušení řidiči, si rádi prověří své znalosti. Každodenní cestování do práce a zpět, nebo jiné pravidelné cesty, vytváří falešný pocit jistoty v prostředí, které je vám dobře známé a kde znáte již všechna nebezpečí. Jaké jsou, ale vaše reakce v neznámém městě?

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW R 5 Hommage přenáší esence motocyklů jako takových do moderní éry. Kombinuje totiž prvky používané na historických motocyklech, které propojuje s moderním světem tzv. customů, tedy motocyklů stavěných na zakázku.

reklama
reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK