Zákruta.cz  >  

Stát s dodavatelem mýtného systému Kapsch vypořádal dodávku I. etapy

16. července 2009

ŘSD po více než dvou letech provozu mýtného systému předložilo Ministerstvu dopravy návrh na vypořádání výstavby jeho I. etapy. Ministerstvo dopravy po důkladném prostudování předložené materiály postoupilo k projednání Vládou ČR, která na svém dnešním zasedání vydala souhlas k vydání Protokolu o úplném dokončení díla.

„Uzavřeli jsme a vypořádali některé nedodělky mýtného systému zjištěné při jeho předání a následně během zkušebního provozu. S ohledem na závěry a doporučení přizvaného znaleckého ústavu dosáhla výše penalizace generálního dodavatele konsorcia Kapsch částky 121 milionů korun a zároveň s tím se podařilo vyjednat i slevu z konečné ceny díla ve výši dalších 50 milionů korun. Obě tyto položky se přitom vztahují pouze k I. etapě výstavby mýtného systému v ČR,“ říká Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, které mýtný systém provozuje.

Hlavním problémem realizace projektu v rozsahu I. etapy byl zkrácený termín výstavby. Vítěz soutěže na dodávku mýtného systému konsorcium Kapsch se ve své nabídce zavázal realizovat dílo do 12 měsíců, ale vzhledem k časovým průtahům s uzavřením tendru nakonec bylo nutné tento termín zkrátit o tři měsíce tak, aby se s výběrem mýtného mohlo začít od 1.1.2007, jak bylo plánováno. Tato skutečnost byla hlavní příčinou toho, že při spuštění systému stát evidoval zvýšený počet vad a nedodělků, které byly dodavatelem v následujícím období postupně odstraňovány.

Penále bylo dodavateli vyměřováno v těch případech, kdy se dostal do prodlení s termíny stanovenými pro odstranění zjištěných vad a nedodělků. Nejčastěji k takovým případům docházelo např. v oblasti terénních úprav při instalaci mýtných bran, které se v několika případech kvůli nepříznivým klimatickým podmínkám nepodařilo uvést včas do původního stavu. Další významnou skupinu penalizovaných položek tvořilo pozdní dodávání dokumentace k systému, či dolaďování požadované funkčnosti webových aplikací.

Český mýtný systém funguje od 1. ledna 2007 a dosud vybral od kamionů přes 14 miliard korun. Zpoplatňuje na základě ujetých kilometrů všechny kamiony s hmotností nad 12 tun na 1200 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a silnic I. třídy.

-ric- ; ŘSD

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.