Zákruta.cz  >  

Nedostatek finančních prostředků ohrožuje dopravní stavby

1. června 2009

Ukončení nejsevernějšího úseku dálnice D47 (Bohumín - st. Hranice) se odsouvá nejméně na rok 2012. Na ranním setkání s novináři to dnes řekl ministr dopravy Gustáv Slamečka.

Důvodem je nedostatek peněz v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. Původní termín dokončení byl rok 2010. Odklad nebo zastavení však může postihnout i další stavby.

„Zatím předpokládáme, že bychom mohli být s tímto úsekem dálnice hotovi v roce 2012, ale bude skutečně záviset na objemu peněz v budoucích obdobích. Nic se ale nemění na slibu dva nedostavěné úseky mezi Lipníkem nad Bečvou a Ostravou zprovoznit ještě v letošním roce. Pro tuto stavbu se nám podařilo prostředky zajistit,“ uvedl Slamečka. Na části nové dálnice budou řidiči dočasně jezdit pouze ve dvou pruzích.

Podle Slamečkova mluvčího Martina Kupky představují určitou naději peníze na výstavbu transevropských dálnic sítě TEN-T, o kterých ministerstvo dopravy nyní jedná. Pokud by se je podařilo získat, mohla by dálnice do Polska údajně stát už v roce 2011. Poláci přitom slíbili dovést svou dálnici na hranice už v roce 2010.

Potíže obecně hrozí stavbám, které platí český stát. Naopak stavby placené z evropských fondů, mezi které patří například dálnice D8 do Ústí nad Labem, by měly bez větších problémů pokračovat.

Slamečka odhaduje, že hrozí zakonzervování zhruba 50 velkých staveb. Ohroženo je například dálniční spojení ze Zlína na Slovensko a kvůli problémům s pozemky i výstavba dálnice D3 v jižních Čechách.

„V podstatě se to dotkne celého území České republiky,“ sdělil novinářům ministr. Nedostatek peněz na dopravní stavby může mít tvrdý dopad především příští rok. Příspěvek státního rozpočtu má být podle plánů 36 miliard, Slamečka přitom žádá téměř dvojnásobek. Rozdíl mezi potřebou a aktuálním rozpočtovým rámcem vyčíslilo ministerstvo dopravy na 50 miliard. „Snažíme se teď získat nejméně 30 miliard korun, aby nebylo nutné dopravní stavby utlumovat. Intenzivně proto jednám s ministrem financí i Poslaneckou sněmovnou," doplnil Slamečka.

-ric- ; MVDR

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.