aktuálně: 37 uzavírek, 5 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Škodovek se prodává více, zisk ale klesá

5. listopadu 2008

I přes značný nárůst prodejů vozů za tři čtvrtletí roku 2008 provozní výsledek Škoda Auto v porovnání se stejným obdobím loňského roku výrazně poklesl.

Příčinou tohoto stavu jsou, vedle značně nadhodnocené české koruny a agresivního konkurenčního prostředí, první příznaky poklesu poptávky v souvislosti s celosvětovou finanční krizí. Během tří čtvrtletí roku 2008 vzrostla výroba vozidel skupiny v porovnání s předešlým rokem o 11,3 % (499 182 vozů). Zřetelně stoupla především výroba modelových řad Škoda Fabia a Škoda Octavia. Zároveň stoupl také objem výroby modelu Škoda Superb, jehož druhá generace byla tento rok úspěšně uvedena na trh.

Dodávky zákazníkům stouply oproti srovnatelnému období loňského roku o 14,8 %, na celkem 530 924 vozidel. „V porovnání s pololetními výsledky (růst o 17,9 % oproti předchozímu roku) je však již patrný pokles tempa růstu našich prodejů. Aktuální nejistota budoucího vývoje krize na finančních trzích ovlivňuje se stoupající frekvencí rozhodování našich zákazníků o koupi,“ komentuje tento vývoj Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za oblast odbyt a marketing.

Značka Škoda byla úspěšná zvlášť na východoevropských trzích (98 519 vozidel; +45,8 %). Především Rusko s 36 898 dodanými vozy na zákazníky (+89,8%) a Ukrajina s počtem 25 387 dodaných vozů zákazníkům (+62,3 %) potvrdily očekávaný trend růstu. Na čínském trhu bylo zákazníkům dodáno

44 843 vozů (začátek prodeje v červnu 2007), v Indii to bylo 13 470 vozidel (+55,3 %).

Skupina Škoda Auto přispěla k hospodářskému výsledku koncernu VW v prvních třech čtvrtletích roku 2008 provozním výsledkem ve výši 455 milionů Euro. To představuje snížení o 71 milionů Euro (-13,4%) oproti předchozímu roku. V lokální účetní závěrce se negativní vliv silné české koruny ještě zvýraznil. Tržby klesly na hodnotu 158,1 miliard českých korun (-2,2 % oproti předchozímu roku). Provozní výsledek se snížil na hodnotu 11,4 miliard korun (-22,8 % oproti předchozímu roku).

„Česká koruna je podstatnou překážkou, která zřetelně negativně ovlivňuje naši plánovanou expanzi“, komentoval situaci Holger Kintscher, člen představenstva zodpovědný za oblast ekonomie a dále uvádí: „Situace se dále zostřuje. Vedle známých problémů na trhu s ocelí a drahými kovy

se projevuje celosvětová finanční krize spojená s globálním poklesem poptávky po automobilech. Tato situace nás staví před obrovské výzvy. Vše budeme nyní znovu přehodnocovat a přepracujeme také naše investiční programy.“

-ric- ; Škoda

Další články

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Co byste měli vědět o pneumatikách Bridgestone a proč jsou skvělou volbou?

Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.

zobrazit článek >

Bezpečně na silnici: Jak správně vybrat kvalitní oblečení na motorku?

Každý zkušený motocyklista ví, že kromě umění ovládat svůj stroj je klíčovým prvkem bezpečnosti na silnici správný výběr oblečení.

zobrazit článek >