aktuálně: 40 uzavírek, 27 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Škoda Fabia: Nejmenší, ale ne malá

V roce 1999 byla představena jako nástupce oblíbené, ale přece jen už zastaralé Felicie. A hned zabodovala - Škoda Fabia se dostala do finále odborné ankety Evropské auto roku a oblíbili si ji řidiči po celé Evropě. Dnes v Mladé Boleslavi sjíždí z výrobních pásů již její čtvrtá generace. Jaká je?

Škoda Fabia: Nejmenší, ale ne malá

Co znamená být nejmenší?

Škoda Fabia je nejmenší i největší zároveň. V současné době jde o nejmenší vůz v portfoliu naší největší automobilky. Zároveň jde o největší Fabii v historii. Délku 4,7 metru nepřekonala žádná předchozí generace, nepočítáme-li verzi kombi. Tu však dnes už Škoda nenabízí. Skoro by se o současné Fabii dalo říci, že je to malé-velké auto. Hodně těží z podvozkové platformy MQB A0, kterou sdílí například se Seatem Ibiza, Volkswagenem Polo nebo Škodou Scala. Ta umožňuje postavit nadstandardně široké i prostorné auto segmentu B. Co to znamená v praxi? Že Škoda Fabia odveze čtyři průměrně rostlé dospělé, aniž by někdo z nich trpěl. A k tomu i slušnou porci zavazadel. Kufrem o objemu 380 litrů se ještě před pár lety chlubily ty nejpraktičtější hatchbacky o třídu výše.

Škoda Fabia: Nejmenší, ale ne malá

Do města i daleko za něj

Škoda Fabia je samozřejmě v první řadě městským autem. Stále kompaktní rozměry dávají autu mrštnost a řidiči umožňují snadno zaparkovat. Komfortní podvozek si poradí s běžnými výmoly, kočičími hlavami i s dalšími nástrahami velkoměsta. Pohled od ceníku ale prozradí, že Fabia si troufá i daleko za něj. V příplatkové výbavě najdete širokou nabídku komfortních prvků včetně skvělého ozvučení, vyhřívaných sedadel nebo volantu. Ve Fabii v pohodě pokoříte i dlouhé vzdálenosti.

Škoda Fabia: Nejmenší, ale ne malá

A nemusíte mít ani strach, že by na ně vaše auto nemělo dost síly. Základní motorizací je atmosférický zážehový tříválec o objemu 1 litr. Jeho 59 kW lze doporučit spíše na městské příměstské popojíždění klidnějším řidičům, ovšem konstrukční jednoduchost a neprůstřelná spolehlivost jsou jeho nepopiratelnými výhodami. Kdo touží po dynamice, nebo častěji jezdí po dálnici, sáhne po přeplňovaných agregátech. Jednotka 1.0 TSI může být naladěna na 70 nebo 81 kW. Silnější pak má dokonce šestirychlostní manuální skříň nebo volitelně sedmirychlostní automat DSG. Kdo však touží po skutečně univerzálním autě, může myslet ještě výš. Motor 1.5 TSI spojený výhradně se sedmirychlostním automatem kombinuje dynamiku i komfort. S tím klidně přejedete Evropu.

A kdo by toužil i po dávce stylu, zvolí výbavový stupeň Monte Carlo. Fabia je sice nejmenší Škodou, malá na univerzální použití ale rozhodně není.

Škoda Fabia: Nejmenší, ale ne malá

Další články

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Co byste měli vědět o pneumatikách Bridgestone a proč jsou skvělou volbou?

Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.

zobrazit článek >

Bezpečně na silnici: Jak správně vybrat kvalitní oblečení na motorku?

Každý zkušený motocyklista ví, že kromě umění ovládat svůj stroj je klíčovým prvkem bezpečnosti na silnici správný výběr oblečení.

zobrazit článek >