Zákruta.cz  >  

Den s přijímacím technikem autobazaru: "Dvě třetiny vozů odmítáme."

9. června 2014
llustrační fotografie | FOTO: People For Net a.s.

„Zrovna budeme testovat tohoto fešáka,“ ukazuje Radek Špulka na vedle stojící Škodu Octavii v sytě červené barvě. Špulka pracuje jako přijímací technik v autobazaru Auto ESA a má tak na starost kontrolu vykupovaných vozidel.

Bouraným, kradeným a stočeným vstup zakázán

„Denně k nám zákazníci přivezou kolem 60 aut, které pak podrobujeme přísné kontrole,“ říká Špulka. V AutoESA podle něj ověřují především to, zda vůz nebyl bouraný, kradený nebo stočený. „Hlavně z těchto důvodů odmítneme kolem dvou třetin automobilů,“ vysvětluje.

Ještě předtím ale obě strany vyplní přijímací protokol. Pak už následuje nejdůležitější část celého výkupu – testovací jízda. Během ní technik zjistí, zda je v pořádku tah motoru, brzdy i tlumiče přední a zadní nápravy. Kontroluje se i správné fungování okének, zrcátek, rádia nebo tempomatu.

Příliš silná vrstva laku? Tady se asi bouralo

Hned poté přichází na řadu měření vrstvy laku. „V tomto případě je lak silný 130 mikromilimetrů. To odpovídá původní vrstvě, která pochází z výroby,“ tvrdí Špulka a ukazuje na měřící přístroj. „Pokud by vrstva byla silnější než 200 mikromilimetrů, tak pravděpodobně v důsledku nehody a následného kitování nebo rovnání plechů,“ doplňuje.

Auto je potřeba prohlédnout také zespodu. „Spodní část není vůbec poničena. Tady vidíme, že brzdy, ramena, gumy i další části vozu jsou naprosto v pořádku,“ komentuje Špulka stav podvozku testované Octavie.

llustrační fotografie | FOTO: People For Net a.s.

A pokračuje kontrolou výrobního čísla karoserie, které najdeme na krytu tlumiče, takzvaném klobouku. „Nesmíme zapomenout ověřit původní tmely kolem čísel. Zjistíme tak, jestli nebyl vyměněn třeba celý těsnící klobouk tlumiče,“ upozorňuje Špulka.

Zbytek odhalí diagnostika motoru a elektroniky

Po napojení vozu na počítač následuje diagnostika motoru a veškeré elektroniky. „Tady máme přehled o všech snímačích na brzdách, stavu systému ABS, posilovačích řízení i airbazích,“ vysvětluje Špulka.

Díky databázi automobilů také zjistíme, zda vozidlo není kradené nebo v leasingu. Samozřejmostí je přehled o skutečném stavu tachometru a roku výroby.

„Všechno v pořádku. Tahle škodovka prošla,“ uzavírá David Špulka ukázku, jak v Auto ESA kontrolují vykupovaná vozidla. Stejného postupu se bohužel nedrží zdaleka všechny bazary. Dejte proto přednost jen těm dostatečně prověřeným.


Další články

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

celý článek >
Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Nejen všichni co se chystají do autoškoly, ale jistě i zkušení řidiči, si rádi prověří své znalosti. Každodenní cestování do práce a zpět, nebo jiné pravidelné cesty, vytváří falešný pocit jistoty v prostředí, které je vám dobře známé a kde znáte již všechna nebezpečí. Jaké jsou, ale vaše reakce v neznámém městě?

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW R 5 Hommage přenáší esence motocyklů jako takových do moderní éry. Kombinuje totiž prvky používané na historických motocyklech, které propojuje s moderním světem tzv. customů, tedy motocyklů stavěných na zakázku.

reklama
reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK