Zákruta.cz  >  

Přezout na letní se vyplatí víc než dojíždět zimní pneumatiky

18. dubna 2014
Test letních pneumatik

Klíčovou roli používání správného letního obutí potvrzuje i poslední test Autoklubu ČR. Ten reaguje na trend dojíždět opotřebované zimní pneumatiky v letním období a porovnává jejich vlastnosti s chováním letních nových i opotřebovaných pneumatik. U zvoleného rozměru 195/65 R15 Autoklub ČR hodnotil rozdílné jízdní vlastnosti testovaných pneumatik s důrazem na posouzení vhodnosti užívání zimních „dojížděných“ pneumatik v létě.

Kritéria odpovídala standardnímu nastavení pro suchý a mokrý povrch aplikovanému u plnohodnotných testů pneumatik. Zúčastnilo se 9 kandidátů. Jednotlivé zkoušky srovnávaly celkem 12 kritérií – 5 na mokré, 4 na suché vozovce doplněné o tradiční měření hlučnosti při 50 km/h a 80 km/h a měření valivého odporu.

Vyhodnocení přineslo první skutečná data o vlastnostech zimních „dojížděných“ třímilimetrových pneumatik. Na rozdíl od laických doporučení se test opírá o hodnoty pocházející z měření objektivně provedených pomocí profesionální techniky.

Suché letní počasí, za kterého test probíhal, přineslo nejmenší rozdíly v měření. I zde však fungují fyzikální zákony a letní pneumatiky prokázaly, že především handling na suchu zvládají lépe než zimní pneumatiky. Uživatelé zimních „dojížděných“ pneu si v létě musí dávat pozor zejména při brzdění na mokru, kdy se brzdná dráha ve srovnání s novými letními pneumatikami prodlužuje až o 20 m a proti opotřebeným letním pneumatikám zhruba o 10 m. V kategorii mokrý handling simulující jízdu v dešti v regionálním provozu je nutné na ojetých zimních pneumatikách zpomalit, protože se výrazně posunuje schopnost pneumatiky přenášet boční síly. Nedotáčivost se projeví takzvaným odklouzáváním vozidla směrem ven ze zatáčky. Jízda za deště na běžných vozovkách navíc prokázala výhody letních nových a dokonce i letních opotřebených pneumatik v porovnání se zimními opotřebenými. Zimní opotřebené pneumatiky mohou řidiče v létě nepříjemně překvapit svými vlastnostmi při nedobrzdění nebo vyjetí z vozovky.

Jedničkou v brzdění na mokru se stal právě produkt ContiPremiumContact 5, který při rychlosti 100 km/h zabrzdil na 67,2 m, což byla nejkratší brzdná dráha ze všech testovaných pneumatik. Exceloval i na mokrém povrchu zatáčkovité dráhy (handling). Tato letní pneumatika je všestranná a kombinuje pohodlí s maximální bezpečností pro automobily všech tříd. Odpovídá tak specifickým požadavkům ježdění v průběhu jarní i letní sezóny. Nabízí výjimečné vlastnosti díky celé řadě inovativních prvků zabezpečujících extrémně krátkou brzdnou dráhu na suchém i mokrém povrchu, bezpečný handling a lepší přenos sil při zatáčení.

Ve prospěch letních modelů hovoří i skutečnost, že úroveň opotřebení zimních pneumatik je v teplých měsících vysoká a výrazně také roste spotřeba paliva. ContiPremiumContact 5 díky prvkům snižujícím valivý odpor přinášejí ekonomický a ekologický benefit tím, že napomáhají úspoře paliva.

Účelem testu bylo upozornit řidiče na úskalí a bezpečnostní rizika spojená s dojížděním zimních pneumatik. Vlastnosti pneumatik opotřebených na hloubku dezénu 3 mm prokázaly výrazné rozdíly ve srovnání s pneumatikami novými. Z testu vyplynulo, že i letní opotřebená pneumatika má v létě lepší vlastnosti než opotřebená zimní.


Další články

Pojistěte si vlastní vozidlo, a ještě na tom ušetřete

Pojistěte si vlastní vozidlo, a ještě na tom ušetřete

Povinné ručení není tím jediným pojištěním, které můžete využít v silničním provozu. Zvolte produkt, s nímž se budete chránit nejenom v okamžiku, kdy způsobíte nehodu někomu cizímu. Dejte přednost také ochraně vlastního majetku. Využijte havarijní pojištění.

celý článek >
Riziko srážky se zvěří stoupá. Ochranu poskytne pojištění

Riziko srážky se zvěří stoupá. Ochranu poskytne pojištění

Při cestování automobilem nám hrozí celá řada rizik. K nehodě může dojít i ve chvíli, kdy si počínáme naprosto zodpovědně, přesně dodržujeme dopravní předpisy a dbáme na zásady bezpečnosti. Stačí chvilková nepozornost jiného řidiče, nečekaná překážka na silnici v nepřehledné zatáčce či padlý strom. A velké riziko představuje i volně pobíhající divoká zvěř.

Jak se zachovat při dopravní nehodě a co se bude dít poté?

Jak se zachovat při dopravní nehodě a co se bude dít poté?

Je jen málo lidí, kteří za svůj život nezažijí karambol na silnici nebo dopravní nehodu. Někdy se to stane vinou vaší nepozornosti, jindy za to může někdo jiný nebo souhra náhod. Vždy je ale dobré vědět, jak se při dopravní nehodě zachovat.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.