aktuálně: 36 uzavírek, 21 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Výstavba 25 kilometrů dlouhého úseku jihočeské dálnice D3 zahájena

3. října 2008

Ředitelství silnic a dálnic ČR dnes zahajuje výstavbu významného souboru staveb dálnice D3 v celkové délce 25 kilometrů z Tábora do Veselí nad Lužnicí. Úsek pomůže při cestách nejenom do Českých Budějovic, ale především odvede tranzit z Tábora, Plané n.L. a Soběslavi.

„Absence dálnice v jižních Čechách je natolik veliká, že je třeba přistupovat k její realizaci ve velkých úsecích tak, aby stáhla maximální množství dopravy z velmi přetížené silnice I/3 co nejdříve,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Velkým přínosem nového úseku bude pozitivní dopad na prevenci v bezpečnosti silničního provozu. Současná silnice I/3, po které je nyní veden provoz směrem na České Budějovice, je považován za jednu z nejhorších, co se týče dopravní zatíženosti. Z intenzit dopravy, které byly zjištěny při pravidelném celostátním sčítání dopravy v roce 2005, vyplývá, že stávající silnice I/3 mezi Mirošovicemi a Benešovem je již dnes pro stávající provoz kapacitně nevyhovující. Denní intenzity v tomto úseku dosahovaly v roce 2005 hodnot přes 24 tisíc vozidel/den v obou směrech.

Zahajovaný úsek dálnice D3 Tábor – Veselí nad Lužnicí obsahuje most přes rybník Koberný (575 m), most přes Černovický potok (765 m) a most přes Lužnici (1 063 m). Součástí stavby bude i rekonstrukce obchvatu Tábora z roku 1991, na který nový úsek naváže. V roce 2011 tak vznikne celistvý 40 km dlouhý úsek jihočeské dálnice.

Dálnice D3 se po svém dokončení stane součástí sítě evropských dopravních koridorů, konkrétně mezinárodního tahu E55, který vede ze Skandinávie přes Německo, Česko, Rakousko a Itálii do Řecka.

Dálnice D3 současně přebere funkci kapacitního spojení Prahy s oblastí jižních Čech, napojuje Táborsko a Českobudějovicko na republikovou síť dálnic a rychlostních silnic a ve směru na jih na silniční a dálniční síť v Rakousku. Celková délka tahu dálnice D3 a navazující rychlostní silnice R3 mezi Prahou a státní hranicí s Rakouskem je přibližně 171,40 km. Dnes existuje pouze úsek u Tábora v délce 15 kilometrů.

Informace o stavbě:

Název stavby: Tábor - Veselí nad Lužnicí

Místo stavby: Jihočeský kraj

Cena stavby: 6,9 miliardy korun (Tábor - Soběslav) a 3,5 miliardy korun (Soběslav - Veselí nad Lužnicí)

Délka stavby: 25 kilometrů

Zahájení: říjen 2008

Zakončení: červen 2011

-ric- ; -řsd-

Další články

Jak dostat nepojízdné auto ze zahraničí? Správné pojištění může zachránit desítky tisíc

S letními cestami do zahraničí se množí případy, kdy auto znenadání vypoví službu, nejde opravit na místě a jediným řešením je odtah zpět do Česka. Není to jen problém starších vozů, zásadní závada může potkat i novější a dobře udržované auto. Pokud se něco takového stane i vám, nepropadejte panice. Díky správně nastavenému pojištění auta může být repatriace vozidla jednodušší, než jste očekávali.

zobrazit článek >

Co dělat, když díl do auta nikde nemají? Vytiskněte si ho!

Když vám chybí malý plastový díl, může vám zachránit nervy – i čas – 3D tisk

zobrazit článek >

Elektroinstalace jako cesta k zábavě i bezpečí ve vašem autě

V dnešní době jsou auta více než jen dopravní prostředky – jsou naším každodenním společníkem. Řada z nás tráví v autě téměř třetinu svého dne, a to nejčastěji cestou do práce a pak zase domů. Pro jiné je prací samo cestování autem. Je proto namístě si prostředí auta zútulnit i zabezpečit tak, aby byl náš čas strávený s tímto pomocníkem nejen příjemný, ale zejména i bezpečný.

zobrazit článek >