Zákruta.cz  >  

Na D1 bude do konce roku již 28 infotabulí

22. září 2008

Ředitelství silnic a dálnic ČR zahájilo instalaci dalších informačních proměnných tabulí na naší nejzatíženější dálnici D1. Do konce roku jich přibude 22 nových kusů, takže celkových 28 tabulí bude znamenat výrazné pokrytí, které zvýší přísun informací pro řidiče tam, kde je nejvíce potřebují

Pracovníci dodavatelských firem dnes zahájili montáž vlastního zobrazovacího zařízení na 96 km ve směru na Brno, po té bude bezprostředně následovat i montáž tabule na opačné straně dálnice na stejném kilometru ve směru na Prahu. V těchto místech již byly v minulých dnech vybudovány masivní betonové základy a vztyčeny kovové konstrukce poloportálů. Nic tedy nebrání takto připravenou stavbu osadit i vlastní proměnnou tabulí.

Informační panel ze skládá z textové tabule a z proměnné dopravní značky. Informační tabule bude řidičům přinášet textovou informaci v českém jazyce na 3 řádcích textu a proměnné dopravní značky budou zobrazovat výstražné dopravní značky typu: pozor nebezpečí smyku, pozor kolona, pozor námraza, mlha, práce na dálnici, nehoda apod. Vlastní textová tabule má rozměry 4,5 x 2 metry. Je to hliníková samonosná konstrukce osazená elektronikou, světelnými zdroji a také vyhříváním pro provoz v kritických zimních podmínkách. Texty ze zobrazují rozsvícením některých z 18 816 bílých LED diod volně programovatelného displeje, a to v souladu s legislativou a příslušnými předpisy ve třech řádcích každý o 15 znacích. Výška jednoho znaku je 320 mm. Texty se v kritických situacích budou zobrazovat i v anglickém jazyce a pro zdůraznění se budou na dvou po sobě jdoucích tabulích v některých případech i opakovat.

Podjezdná výška je asi 5,6 m. Základová konstrukce je tvořena cca 30 m3 armovaného betonu. Z důvodu bezpečnosti je nosná konstrukce tabule opatřena svodidlem. Tabule je napojena na silový rozvoj el. instalace a má příkon cca 4kVA. Pro datovou komunikaci využívá infrastrukturu vybudovanou v rámci elektronického mýta.

Instalace jedné proměnné tabule za pomocí jeřábu se odhaduje na 2-3 hodiny a vyžaduje si omezení provozu v odstavném a pomalém jízdním pruhu. Po dokončení montáže bude v dalších dnech a týdnech probíhat napojení na rozvoj el. energie a datovou komunikaci pro jejich ovládání z Národního dopravního informačního a řídicího centra a následně bude zahájen zkušební provoz. V současnosti jsou vybudovány prakticky všechny základy a na některých místech jsou již vztyčeny nosné konstrukce. „Do konce roku se tak postupně rozsvítí na D1 celkem 22 nových tabulí a celkový počet na této dopravní tepně tak dosáhne 28 ks v obou směrech. V průměru to znamená jednu tabuli na 20-30 km dálnice,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Náklady na pořízení a provoz systému liniového řízení dálnice D1 budou 2,4 mld. Kč. Cena zahrnuje pořízení, instalaci a integraci zařízení pro provozní informace, další část monitorovacího kamerového systému, systém neintrusivních detektorů, záložní systém detekce dopravního proudu a samotný systém liniového řízení na vybraných úsecích D1. Součástí dodávky je i propojení všech aplikací s mýtným systémem a s Jednotným systémem dopravních informací a rovněž služby spojené s provozem systému na 9 let.

Zařízení pro provozní informace tvoří jeden z řady telematických subsystémů, kterými bude do konce roku 2009 dálnice D1 vybavena. Na dálnici již jsou nebo budou instalovány silniční meteorologický systém, systémy proměnných značek, liniové řízení dopravy, systémy pro sledování charakteristik dopravního proudu a automatickou detekci kolon na dálnici i na objízdných trasách, dohledový kamerový systém a další telematické systémy.

Hlavní řídící pracoviště Národního dopravního informačního a řídícího centra v Ostravě slavnostně otevřeli v minulém týdnu premiér Vlády ČR Mirek Topolánek, ministr dopravy Aleš Řebíček a hejtman Moravskoslezského kraje Evžen Tošenovský.

-ric- ; -řsd-

Další články

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

celý článek >
Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Řidiči i majitelé přepravních firem musejí brát při své práci v potaz mnoho dopravních, logistických i administrativních aspektů. Majitelé chtějí mít přehled o průběhu dodávek, řidiči potřebují trasu naplánovat tak, aby byla co nejefektivnější.

Společnost Total se proto v rámci svého širokého portfolia služeb rozhodla poskytnout dopravcům nástroj, který umožní obojí.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
SOUHLASÍM Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies najdete zde.