Zákruta.cz  >  

Kdy vlastně začne dostavba pražského okruhu?

10. února 2012

Okolo dostavby pražského okruhu se toho již napsalo hodně, nicméně ani v současnosti vlastně není jasné, kdy se s dostavbou začne a kudy přesně silnice povedou. V petici připravené a podporované vedením města Říčany zazněl i tento výrok: „Jsme obětí polovičatého řešení tranzitní dopravy v okolí hlavního města.“

Ilustrační foto

Tento pocit máme i my a naprosto chápeme důvody tlaku představitelů Říčan na dostavbu okruhu. Soucítíme se situací občanů v Říčanech a o to víc apelujeme na MD, Prahu a Středočeský kraj, aby urychleně proběhla konstruktivní a odborná jednání, jež by vedla k přípravě a realizaci okruhu rozumného - tedy moderního a funkčního, který by vyřešil problém Říčan, Spořilova, dalších dopravou přetížených míst a zároveň by hlukem, exhalacemi a tranzitní dopravou nezatížil obyvatele jiných hustě zastavěných lokalit.

Ing. Jaroslav Korf, zástupce petičního výboru Petice Za rozumný okruh Prahy uvedl: „Přenesení problému z Říčan do Běchovic, na Černý Most a do dalších míst Prahy považujeme za krátkozraké řešení, které by žádný moudrý politik neměl připustit, neboť tím jen zadělá problémy do dalších let, kdy bude nutno řešit, jak ulevit např. sídlišti Černý Most dalším obchvatem. Navrhujeme ulevit Říčanům urychleným projednáním a dostavbou východní části okruhu v trase od D1 - za Úvaly - k Brandýsu, tedy ve stopě Aglomeračního okruhu, který je součástí schváleného středočeského územního plánu (ZÚR Středočeského kraje). Detailní řešení trasy je samozřejmě nutno důsledně odborně posoudit.“

„Úsek od D1 po R10 by bylo možné postavit Středočeským krajem prozatím ve dvoupruhu; řešení běžné v západní Evropě, je-li nějaká komunikace akutně potřeba a zároveň se nedostává dost prostředků na celkový profil,“ zdůraznil Ing. Milan Strnad, dlouholetý projektant dálničních staveb a autor Regionální trasy okruhu.

„Politicky prosazovaná zastaralá stavba 511 od D1 do Běchovic má tak vážné chyby v přípravě, že je nerealistické se domnívat, že by se mohla v příštích několika letech začít stavět. Ta trasa má závažné problémy s celou řadu právních předpisů a bude-li nadále jako jediná možná protlačována silou, dají se očekávat jen další letité odklady dostavby okruhu, což by byla situace velice nepříznivá, neboť jde o stavbu skutečně potřebnou,“ sdělila Dr. Petra Šubrtová, zastupitelka MČ Praha - Běchovice.

-pr-

Další články

Dopravní nehody 2019 na českých silnicích. Co za nimi stojí?

Dopravní nehody 2019 na českých silnicích. Co za nimi stojí?

Nehod na českých silnicích je opravdu hodně. Jenom od začátku roku 2019 řešila Policie České republiky celkem 42 276 dopravních nehod.

celý článek >
Vyplatí se mít v dnešní době GPS zařízení?

Vyplatí se mít v dnešní době GPS zařízení?

Máte pocit, že mobilní zařízení dnes dokážou nahradit snad všechno? Možná to ještě stále není pravda. GPS navigace má stále oproti smartphonům své výhody.

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Čisté auto zvenčí i zevnitř je vizitkou jeho majitele a jen málokterý řidič by se pyšnil ušmudlaným vozem. Ještě před několika lety bylo hitem se svým vozem jezdit do kartáčové myčky, na které však jsou rozporuplné názory právě s ohledem na kartáčování laku karoserie.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.