aktuálně: 37 uzavírek, 52 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Zkušenosti s vozem BMW 320 D

6. listopadu 2007

Vůz BMW 320D s motorem označeným M47 (100 kW,136 PS) je ideální auto především na delší trasy po dálnicích, kde při dodržování rychlostních limitů spotřeba nepřesáhne hranici 6 l/100 km.

Ani rychlejší jízda však nijak razantně spotřebu nezvyšuje, alespoň z vlastních zkušeností jsem se při testování auta stylem „brzda-plyn“ nedostal nad 7,5 l, a to jak ve městě, tak po dálnici. Za průměr lze tedy uvést spotřebu 5,5 l. Ovšem to je na stylu jízdy každého z vás.

Co se týče komfortu, ten je u tohoto vozu na maximální úrovni, nic se v něm neklepe, neskřípe, sedadla jsou pohodlná a ani při delších cestách není člověk po vysednutí z auta nijak extra „dolámaný“. Na zadních sedadlech to však pro tři osoby už pohodlné moc není, ideální je počet maximálně čtyř cestujících. Místa dostatek, ovšem ne nadarmo se říká, že v BMW se myslí hlavně na řidiče. Zavazadlový prostor je dostatečně velký, jen nakládací otvor by mohl být větší.

Řidič si skutečně může v autě užívat tu pravou radost z jízdy. Auto jede přesně tam, kam má. Motor disponuje dostatečným výkonem na bezpečné předjíždění a ujíždění stejným motorizacím v jiných autech, jen na nerovnostech není BMW úplně stoprocentní - daň za sportovní naladění vozu (podvozku). Ale nic hrozného to zase není. Hrůzou ovšem může být jízda v zimním období, hlavně pro řidiče bez zkušeností se zadokolkami. Ale s trochou zkušeností, citu a patřičné zimní výbavy je i mnichovské přibližovadlo v zimě ovladatelné.

Slušným zacházením, pravidelnou údržbou a servisem ve zkušeném servise se BMW odvděčí dlouhou životností. Brzdové destičky vydržely kolem 130 tisíc km, kotouče jsem měnil - všechny původní - postupně kolem 200 tisíc km), ale je to o zacházení a jízdě. Náchylná je přední náprava (čepy, ramena), čerpadlo (cca 35 000,- Kč), ventilátor na chlazení motoru (oprava cca 5 tisíc), po 200 000 km jsem měnil zadní tlumiče (odešel jen jeden, avšak jízda bez něj je jak na saních v zimě).

Když se budete na každém semaforu odpichovat naplno, počítejte s tím, že ani zadní náprava nevydrží vše a náhradní díly jsou cenami trošku někde jinde než na škodovku. Jiné závady jsem na vozidle neměl, takže by se dalo říci, že kromě toho čerpadla nic extra. Motor s kvalitní naftou a pravidelnou výměnou oleje i po 200 tisíc km šlape jako hodinky.

Autu nelze nic extra vytknout (i když servis je malinko dražší než u jiných značek), se solidní spotřebou si budete užívat radost z jízdy! A pokud byste si chtěli užívat malinko více, doporučuji buď verzi v benzinu (1.6 - 3.0 tady však počítejte s jinou spotřebou), nebo 330D, pro zimní strašpytle pak 330XD!

-ric- (Internet)

Další články

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Co byste měli vědět o pneumatikách Bridgestone a proč jsou skvělou volbou?

Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.

zobrazit článek >

Bezpečně na silnici: Jak správně vybrat kvalitní oblečení na motorku?

Každý zkušený motocyklista ví, že kromě umění ovládat svůj stroj je klíčovým prvkem bezpečnosti na silnici správný výběr oblečení.

zobrazit článek >