aktuálně: 41 uzavírek, 4 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Škoda testuje Octavii Green E Line

20. ledna 2012

S elektromobily Octavia Green E Line zahájila dnes ŠKODA v okolí Mladé Boleslavi praktické testy elektrického pohonu v každodenním provozu. Octavia Green E Line je prvním čistě elektricky poháněným vozem české automobilky. Cílem zkušebního provozu je získání praktických uživatelských zkušeností s elektrickým pohonem v běžném silničním provozu.

„Octavia Green E Line dokazuje naši technologickou kompetenci na poli elektromobility a je milníkem v rámci naší rozsáhlé strategie trvale udržitelného rozvoje,“ zdůraznil předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Náš vývoj probíhá v těsné součinnosti s koncernem Volkswagen.“

Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva za oblast Technického vývoje, dodává: „ŠKODA a celý koncern Volkswagen jsou dlouhodobě zaměřeny na trvale udržitelnou mobilitu na bázi regenerativních zdrojů energií. Elektrický pohon bude pro bezemisní mobilitu bezpochyby nabývat na významu. Ve polupráci s koncernem jsme na velice dobré cestě.“

Zkušební flotila vozů Octavia Green E Line má poskytnout důležité poznatky pro další vývoj elektrického pohonu až do stavu připraveného pro sériovou výrobu. Výchozím modelem pro elektromobil se stala ŠKODA Octavia Combi, která se díky své modulární podvozkové skupině výborně hodí pro montáž sady baterií, elektronického řízení a elektromotoru.

Elektromotor podává maximální výkon 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici už při rozjezdu, což je dáno charakteristikou tohoto pohonu. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za pouhých dvanáct vteřin. Maximální rychlost činí 135 km/h.

Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z lithium-iontového akumulátoru. Dojezd 140 kilometrů splňuje požadavky většiny lidí, kteří v Evropě dojíždí do zaměstnání. Akumulátor se skládá ze 180 jednotlivých článků o průměru 55 mm a o délce 233 mm. Baterie disponuje energií 26,5 kilowatthodin, její hmotnost činí kolem 315 kilogramů. Blok je umístěn pod střední a zadní částí podlahy a částečně i v zavazadlovém prostoru. Pro posádku je k dispozici pět míst k sezení.

Aktivity české automobilky na poli elektromobility jsou důležitou součástí rozsáhlé strategie v oblasti pohonů a paliv. ŠKODA přitom ve střednědobém horizontu počítá s mixem různých pohonů. Mezi ně patří i další optimalizace vysoce efektivních motorů TDI a TSI a jejich převodovek. „Největší efekt v krátké době přináší rychlé snižování spotřeby. Intenzivně proto pracujeme na tom, abychom dále snižovali spotřebu paliva a emise CO2,“ zdůrazňuje Dr. Scholz.

S úspornými motory a nízkými spotřebami patří vozy ŠKODA již dnes k nejhospodárnějším automobilům na trhu. Nejnovějším příkladem je nový model Citigo, který byl na český trh uveden ke konci roku 2011 a na jaře 2012 vstoupí i na další evropské trhy. V nejúspornější verzi Green tec činí kombinovaná spotřeba 4,2 l/100 km a emise CO2 97 g/km.

Napříč celou modelovou paletou značky ŠKODA vypouští v současné době celkem sedm variant motorů a převodovek méně než 100 gramů CO2 na kilometr, 63 verzí dosahuje hodnot pod 130 gramů.

-ric- ; Škoda

Další články

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Bezpečně na silnici: Jak správně vybrat kvalitní oblečení na motorku?

Každý zkušený motocyklista ví, že kromě umění ovládat svůj stroj je klíčovým prvkem bezpečnosti na silnici správný výběr oblečení.

zobrazit článek >

Jak může správný výběr motorového oleje ovlivnit výkon a životnost motoru?

Žádné auto bohužel není nesmrtelné a jakmile přijde jeho čas, je nutné ho vyměnit za jiné. Správnou péčí ale můžete životnost svého oblíbeného vozu prodloužit.

zobrazit článek >