Martin Prokop předvedl v Sardinské rally s Polákem Michalem Kosciuszkem nádherný souboj o prvenství. Bohužel v závěru šestého podniku letošního mistrovství světa si jihlavský pilot vybral pořádnou dávku smůly: V předposlední rychlostní zkoušce Rally Sardinia to byly závažné technické problémy jeho Citroenu C2 S1600, které mu zabránily dobojovat duel s Kosciuszkem a získat tak první, nebo druhé místo v klasifikaci JWRC v Rally Sardinia.
Pouhých pět desetin sekundy dělilo soupeřící piloty po druhém dni Sardinské rally a do její závěrečné etapy Martin Prokop startoval s jasným cílem - prosadit se vůči Michalu Kosciuszkovi a ze středomořského ostrova si odvést pohár za vítězství.
V první nedělní rychlostní zkoušce Martin Kosciuszkovi nestačil a ten tak mohl svůj těsný náskok rozšířit na téměř šest vteřin. Vzápětí však český jezdec Polákovi atak vrátil a svou nevýhodu znovu zminimalizoval, na 1,4 vteřiny. Přesto v cíli čtrnáctého měřeného úseku vyjádřil svou nespokojenost s vystoupením ve třetí etapě: „Nejsem spokojený se svou dnešní jízdou. Auto funguje dobře, je to jenom ve mně.“
V další vložce byl opět úspěšnější v průběžném pořadí vedoucí Kosciuszko, který tak po RZ 15 Prokopovi unikal o 7,4 vteřiny. Tehdy podle původního harmonogramu měly následovat ještě dvě rychlostní zkoušky, 18kilometrová Sorilis a necelé tři kilometry měřící Liscia Ruja, o níž byl nakonec program Rally Sardinia zkrácen kvůli množství diváků na trati.
Martina Prokopa postihly technické problémy jeho Citroenu C2 S1600 v rychlostní zkoušce Sorilis, která byla poslední vložkou Sardinské rally. V RZ 16 poklesl tlak paliva 'cé-dvojky' a auto dokonce začalo hořet. Martin byl nucen zastavit na trati měřeného úseku, a přestože se mu spolu s Janem Tománkem podařilo technickou závadu odstranit, jejich ztráta v cíli RZ 16 činila téměř 29 minut.
„V polovině vložky nám povolil jeden vstřik, a začalo pod velkým tlakem unikat palivo do motorového prostoru. Požár sice nenastal, ale auto se díky ztrátě tlaku paliva po pár metrech zastavilo. Začali jsme to řešit, ale oprava trvala 30 minut. Dopadlo to nejhůř jak mohlo. Přijde mi to docela kruté, ale bohužel i to se občas stává. Dneska to bylo zajímavé. Podle mezičasů jsme to navíc měli v této 'erzetě' rozjeté tak, že jsem věřil, že se dostaneme na první místo.“
„Je to největší zklamání v mém dosavadním závodění. Závod to byl jinak výborný. Jet s někým ve vteřině 3 dny, to je nádherné. Auto fungovalo skvěle, za to patří můj dík Romanu Krestovi a celému teamu. Uznání a dík patří také českým fandům, ti byli fantastičtí, podpora byla výborná, moc jim tímto děkuji.“
„Nyní nás čeká úterní vývojový test s 'enkem', tak abychom se posunuli dopředu. A po pár dnech klidu šampionát v 'enkách'. Musíme zkusit zabojovat v tomto šampionátu a spravit si tak chuť.“
S letními cestami do zahraničí se množí případy, kdy auto znenadání vypoví službu, nejde opravit na místě a jediným řešením je odtah zpět do Česka. Není to jen problém starších vozů, zásadní závada může potkat i novější a dobře udržované auto. Pokud se něco takového stane i vám, nepropadejte panice. Díky správně nastavenému pojištění auta může být repatriace vozidla jednodušší, než jste očekávali.
zobrazit článek >Když vám chybí malý plastový díl, může vám zachránit nervy – i čas – 3D tisk
zobrazit článek >V dnešní době jsou auta více než jen dopravní prostředky – jsou naším každodenním společníkem. Řada z nás tráví v autě téměř třetinu svého dne, a to nejčastěji cestou do práce a pak zase domů. Pro jiné je prací samo cestování autem. Je proto namístě si prostředí auta zútulnit i zabezpečit tak, aby byl náš čas strávený s tímto pomocníkem nejen příjemný, ale zejména i bezpečný.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.