Zákruta.cz  >  

Štajf první část "jižního dvojboje" zvládl

5. května 2008

Nejdříve do jižních Čech, no a hned poté ještě víc do tepla, do Slovinska - takový je současný program Rally Teamu Subaru ČR. Jeho první polovina vyšla týmu výborně, když v silné konkurenci obsadila posádka Vojtěch Štajf - Jiří Černoch na Rallye Český Krumlov pátou příčku.

Těžké a krásné tratě v kombinaci s nevyzpytatelným počasím - takový je po několik posledních ročníků předobraz tradiční českokrumlovské soutěže, zařazené do Mezinárodního mistrovství České republiky. Ani letos tomu nebylo jinak. Zejména v pátek se nad úzkými pošumavskými cestičkami proháněly bouřky a průtrže mračen, místy ale za nimi vykukovalo i sluníčko. Rally Team Subaru ČR se na soutěž premiérově vydal se třemi vozy, když špičkovou posádku Vojtěch Štajf - Jiří Černoch doplnili Jiří Vacek s Otto Slezákem a Josef Vyštejn s Miroslavem Staňkem. Výkon posledně jmenovaných bohužel ovlivnilo pilotovo stále ještě nedoléčené zranění krční páteře, se kterým nebylo možné náročnou soutěž dokončit. Vůz s číslem 42 tak zůstal v servisním zázemí již po čtvrté rychlostní zkoušce smutně opuštěný. Zbylé dvě posádky se naopak s velkou vervou snažily navázat na své dobré výkony z loňska.

„My ale hned na úvodním testu nasazení poněkud přehnali, vyskočili ven z cesty a porazili plot. Trochu mne to rozhodilo, na trati bylo navíc dost nečistot, a tak jsem raději pokračoval opatrněji,“ vysvětluje Vojtěch Štajf jedenáctý čas z RZ 1 a osmý z RZ 2. „Postupně jsme se zlepšovali, na třetí zkoušce jsme už byli šestí a na budějovickém výstavišti pátí. Bohužel pro večerní část etapy jsme nezvolili ty nejvhodnější pneumatiky, takže jsme se nejenže neposunuli z průběžné sedmé příčky výš, ale naopak klesli až na deváté místo.“ Ani pátý čas ze závěrečného testu dne a s ním i návrat do první osmičky průběžného pořadí tak nemohl pro tým znamenat plné uspokojení.

Druhý den zahájil vůz číslo 8 na nebezpečných rychlostních zkouškách jízdou opět spíše na jistotu, postupně se ale posádka dostala do skvělého tempa. „Paradoxně nejvíce adrenalinových zážitků jsme si odvezli z úplně poslední sekce celé soutěže,“ líčí závěr čtyřiatřicetiletý pilot. „Ta začínala na úzkých lesních silničkách kolem vrcholku Kohouta, kde jsme ráno trochu zaspali, jeli hodně opatrně a ztratili na soupeře dost času. Proto jsme napodruhé zkoušku odstartovali s velkým nasazením, v jednu chvíli se nám to ale už podruhé na soutěži vymstilo. V stejné zatáčce, kde měl loni problémy náš týmový kolega, jsme vletěli do lesa. Měli jsme ale větší štěstí než Jirka loni, naše auto zůstalo neporušeno a my pouze ztratili další drahocenné sekundy. Pak byly na řadě populární dlouhé Malonty, no a my se rozhodli v útoku pokračovat a vrátit se v pořadí zejména před Václava Arazima. Útok tentokrát vyšel, poškodili jsme sice někde ráfek kola, ale také zajeli jen o pět vteřinek pomaleji než Václav Pech a poskočili na šestou pozici. Druhý nejlepší čas na závěrečném testu nás vynesl dokonce na pátou příčku, takže jsme přese všechny potíže nakonec splnili vytyčený výsledkový cíl. Jede se letos opravdu rychle, na což podobně jako na Šumavě i teď doplatili haváriemi mnozí naši soupeři. My sice nepodali tak vyrovnaný výkon jako na Klatovsku, ale nástrahy soutěže jsme nakonec zvládli, takže z ní máme docela dobrý pocit.“

Vojtěch Štajf splnil i další z předem vytyčených cílů, dovezl auto do cíle v neporušeném stavu. To je velmi důležité, už za několik desítek hodin totiž odjíždí auto i posádka v letoším „mezinárodním složení“, tedy s Michalem Ernstem na postu spolujezdce, do Slovinska. Tam se koná Rally Saturnus, další ze soutěží Evropského poháru - central, ve kterém loni pražský jezdec obsadil konečnou třetí příčku. Vůz Subaru Impreza STI N12B díky dobrému zvládnutí jihočeské soutěže nečekají v krátkém mezidobí zásadní opravy. Pouze budou důkladně zkontrolovány všechny důležité součásti a motor Imprezy již v pátek zavrčí na startu v Ljubljani. Naopak trochu více práce (ale i času) budou mít mechanici s vozem Jiřího Vacka a Otto Slezáka. Tato dvojice přes veškeré úsilí nemohla díky závadě na diferenciálu z úvodu druhé etapy letošní českokrumlovskou soutěž dokončit. O to víc se ale už teď oba těší na další podnik národního šampionátu.

Karel Špaček

Další články

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

celý článek >
Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Nejen všichni co se chystají do autoškoly, ale jistě i zkušení řidiči, si rádi prověří své znalosti. Každodenní cestování do práce a zpět, nebo jiné pravidelné cesty, vytváří falešný pocit jistoty v prostředí, které je vám dobře známé a kde znáte již všechna nebezpečí. Jaké jsou, ale vaše reakce v neznámém městě?

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW R 5 Hommage přenáší esence motocyklů jako takových do moderní éry. Kombinuje totiž prvky používané na historických motocyklech, které propojuje s moderním světem tzv. customů, tedy motocyklů stavěných na zakázku.

reklama
reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK